jonge balispreeuw

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
balimynah
Senior Forumlid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2014, 22:22
Contacteer:

jonge balispreeuw

Bericht door balimynah » 17 sep 2015, 16:50

Beste leden,

Ik heb een jonge balispreeuw van ongeveer een maand oud, hij is afgestoten door de ouders hij werd niet meer gevoerd. Ik heb hem binnen gehaald ik voer hem met hand maar ik heb echt geen idee of ik het goed doe. ik heb opfokvoer besteld die is binnen maar helaas ze hebben verkeerd gestuurd. opfokvoer voor vruchteneters ??? :wink: nu voer ik hem met hand wasmotten kleine stukjes appel krekels. wassmotten strooi ik met aves insecten poeder. kamer temperatuur is tussen 20 en 23 geraden.

graag wat tips en advies. doe ik het goed moet ik anders doen en hoe lang voor dat hij zelfstandig kan worden???

alvast bedankt

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: jonge balispreeuw

Bericht door monileger » 17 sep 2015, 21:51

Hoi,

Volgens mij doe je het gewoon goed. Ik heb 2 jaar geleden een soort gelijk voorval met een beo jong die een ongeluk had met een poot, dus niet meer op een stok kon zitten dus de hele dag op de grond lag. werd niet meer gevoerd door de ouders. Toen dacht ik dat ga ik niet laten gebeuren. Het jong heb ik hoger gelegd en ben toen elke 2 uur naar het jong gegaan om hem te voeren. Op een gegeven moment zag ik meer kracht komen in de poot.

Ik voerde toen ook wasmotten, meelwormen en appel. Prima niks aan veranderen. Maar wel doorzetten. De vogel heeft veren zag ik op vogelmarktplaats. dus echt koud zal hij het niet snel meer krijgen.

groet, monileger

balimynah
Senior Forumlid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2014, 22:22
Contacteer:

Re: jonge balispreeuw

Bericht door balimynah » 17 sep 2015, 22:26

bedankt voor je reactie, ik ben gerust gesteld. ik hoop dat ik hem groot kan krijgen. na hoeveel dagen worden balispreeuwen zelfstandig?

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: jonge balispreeuw

Bericht door monileger » 18 sep 2015, 10:12

Hoi,

Denk dat je moet rekenen op 2 weken na uitvliegen dat ze wat zelfstandig worden. Denk dat bali spreeuwen rond de 3 a 3,5 weken in het blok zitten. Daarna dus nog minstens 2 tot 3 weken.

Groet monileger

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: jonge balispreeuw

Bericht door White_Blackbird » 18 sep 2015, 19:36

Hoi,

De meeste spreeuwensoorten zijn binnen een week na het uitvliegen zelfstandig. Vandaar dat ze relatief lang in het nest blok zitten. Het zou mij niet verbazen als dit ook voor de balispreeuw opgaat. Overigens kun je allerlei spreeuwensoorten, mynas en beo's goed grootkrijgen met geweekte puppybrok.

MVG

balimynah
Senior Forumlid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2014, 22:22
Contacteer:

Re: jonge balispreeuw

Bericht door balimynah » 20 sep 2015, 01:49

hoi,
bedankt voor je tips. is beo korrels ook goed? ik voer hem nu naast wasmotten ook beo korrel.

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: jonge balispreeuw

Bericht door White_Blackbird » 20 sep 2015, 09:54

Hoi,

Ja hoor, er zitten weliswaar wat minder eiwitten in, maar in combinatie met insecten zoals meelwormen, pinkies en wasmotlarven kunnen geweekte beokorrels ook gegeven worden.

MVG

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten