hallo white_blackbirdWhite_Blackbird schreef:Hoi,
Ik wil de vreugde niet verstoren, maar het zou kunnen dat het vrouwtje op het laatste ei van een reeks zit. Ik hoop natuurlijk dat dit hier niet het geval is, maar omdat het vrouwtje meestal pas echt 'vast' gaat zitten na het leggen van het laatste ei, krijgt de man minder snel de kans niet om dit ei ook te pakken en blijft het legsel beperkt tot 1 ei.
Een legpauze van 3 dagen is niet erg waarschijnlijk.
Overigens gaat het hier ook niet op rolletjes. Hier vrat de blauwe eksterman in 2 dagen 2 van de 6 eitjes (met ver ontwikkeld embryo) op. Hij zit nu apart en de pop zal het alleen moeten opknappen dit jaar.
MVG
dat klinkt inderdaad niet leuk nee een goede poging zo zien afketsen.
maar wie weet volgende keer weer beter het jaar is nog jong en alles is pas net op gang.
over de reactie van je kan ik me best wat bij indenken want dat ze op 1 ei gaat zitten broeden leek me ook al waarschijnlijk maar enige wat ik dan vreemd vind.aangezien ik wegens operatie 2,5 weken nu thuis zit en geen enkele keer heb gezien behalve begin deze week dat ze erop ging zitten en ook niet eerder in de ochtend kreten gehoord heb voor ze een ei moest leggen zoals ik tot nu toe gewend ben wel vaker rond 11 uur hoor ik er.misschien kunnen ze er niet uit?
en als ze ging eten heeft de man er zelfs soms wel bij gezeten op de rand van het nest maar niet de snavel erin ofzo.
dus vreemd maar 1 is al beter dan vorige keer.
vandaag 19 april weer gekeken en heb 2 eieren naast elkaar kunnen fotograferen.
dus toch paar dagen rust gehad.
vandaag 20 april weer gekeken en weer alles weg.denk dat hij ergens van geschrokken is want hij alarmeerde vanmorgen een paar keer
mvg