KWEEK 2013

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

secundo
Senior Forumlid
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 dec 2009, 19:50
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door secundo » 30 jun 2013, 23:51

vandaag hebben 2 jonge zilveroornachtegalen het nest verlaten (2de ronde) :D

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door monileger » 01 jul 2013, 10:10

Hoi Rene,

Mooie foto's. het is best grappig want bij jonge toerako's zie je niet eens echt of het nou een roodkuif of livingstone is. Mooi resultaat heb je.
Hoelang heb je de toerako's al?

Wij hebben ook een paar soorten gehad maar nooit een aanstalten voor een nest.

gaaf resultaat secundo, duimen voor nog een ronde.

groet monileger

René
Administrator
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2008, 14:41
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door René » 01 jul 2013, 10:46

monileger schreef:Hoi Rene,

Mooie foto's. het is best grappig want bij jonge toerako's zie je niet eens echt of het nou een roodkuif of livingstone is. Mooi resultaat heb je.
Hoelang heb je de toerako's al?

Wij hebben ook een paar soorten gehad maar nooit een aanstalten voor een nest.

groet monileger
Ik heb ze nu 2,5 jaar, vorig jaar een jong bij de Roodkuiven, maar die werd na 5 dagen uit het nest gegooid! Verder wel eieren, maar geen jongen.
René
Webmaster

secundo
Senior Forumlid
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 dec 2009, 19:50
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door secundo » 01 jul 2013, 16:25

Eén van de 2 jongen:

Afbeelding

De pop komt eraan met een meelworm:

Afbeelding

pieter
Senior Forumlid
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 jan 2008, 20:01
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door pieter » 01 jul 2013, 17:13

hallo monileger hier intussen twee of drie jonge beo,s. niet bij mij maar bij de oude voorzitter van de club
ikzelf verwacht elk moment weer de eerste eieren van m,n koppel beo,s het eerste legsel onbevrucht
m,n langstaartgaaien doen het goed drie mooie jongen nu de beo,s nog :P :P :P :P :P

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door White_Blackbird » 01 jul 2013, 20:46

Het gaat lekker met al die Beo's. Nou maar hopen dat de prijzen niet gaan instorten :mrgreen:

Pieter, of je Kees even terugmailt over die Kiskadees. Hij heeft je al 2x gemaild :shock:

Hier gaat het ondertussen nog altijd goed met de gaailijsterkweek. Zonet waren pa en ma roodvleugel 20 meter verderop een robbertje aan het knokken met hun buren de roodstaarten en kon ik even gauw met het spiegeltje in het nest gluren. Een vol nest met jongen die al dik in de veren zaten. Ik wou gaan tellen, maar pa en pa kwamen alweer boos alarm roepend aanzetten, dus gauw weg :D
Het zullen er wel weer 3 zijn, dus met een beetje geluk direct in totaal 7 jonge roodvleugels en 6 jonge milnei's. Bij die laatste soort lijkt de nesteldrift trouwens een beetje af te gaan nemen.

MVG

Ps. De zilveroren zitten ook weer te broeden. Tijdens de vorige ronde kregen pa en ma hun jongen niet groot op pinkies en buffalo's. :( Deze keer maar eens met krekels en witte meelwormen proberen.

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door monileger » 01 jul 2013, 22:31

hoi WB,

het is denk ik eerder hopen dat de gaailijsters niet dalen in prijs. Je heb er aardig wat gekweekt.

Met de beo kweek gaat het denk ik niet super goed op de club. Want meerdere die ik spreek hebben nog geen jong gehad.
Erg jammer. Zou leuk zijn om mooie nieuwe koppels te kunnen maken.

wel een mooi resultaat van de formosa. Hopen op veel poppen. Die zijn erg welkom denk ik bij verschillende mensen. Er staan nog wel eens niet echt dure mannen tekoop.
daar kan je voor jezelf ook mooie onverwante koppels van maken. Je heb de ruimte toch/

succes Pieter, het zit jou ook niet echt mee met de kweek volgens mij.

Ik zag vandaag dat er 3 koppels groene kitta's aangeboden werden.

groet monileger

bert
Senior+ Forumlid
Berichten: 122
Lid geworden op: 01 jan 2010, 19:22
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door bert » 02 jul 2013, 12:12

ik heb een tijdje geleden een koppel broedrijpe java beo´s overgenomen van een collega. de man kon bijna niet vliegen. maar dat is nu erger geworden en komt hij helemaal niet meer op de stok. dat is jammer want het klikte goed met de pop, die een bewezen kweekpop is. ze heeft ook al 2 eieren gelegd en bebroedt, maar helaas onbevrucht. weten iemand nog een broedrijpe java man te zitten en wat de prijs van de java´s is. per stuk en per koppel ?

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door monileger » 02 jul 2013, 12:47

hoi bert,

Ik heb je als het goed is een prive bericht gestuurd over mensen met java beo.

wel vervelend dat hij niet kan vliegen. is er niks meer aan te doen?

groet monileger

René
Administrator
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2008, 14:41
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door René » 03 jul 2013, 07:33

Tot nu toe ging het met de jongen van de Livingstone toerako's prima, maar sinds gisterenavond zit één van de jongen als het ware naar lucht te happen.
Weet iemand wat dit is en wat ik er aan kan doen?
René
Webmaster

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door monileger » 03 jul 2013, 09:30

Hoi Rene,

Dat lijkt een beetje op luchtpijpmijt. Dat is wel te behandelen als je snel bent. Druppel in de nek geven en van de week nog een keer en dan is het goed.

Dat kan nog temaken gehad hebben met jou nest. Ik weet niet of dat zo is natuurlijk. Maar heb je tabak stengels gebruikt? Als je die niet heb gebruikt moet je dat voor de volgende ronde aanbieden.
wat dat houd de mijten tegen. Dat gebruik ik ook bij mijn beo's.

groet monileger

René
Administrator
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2008, 14:41
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door René » 03 jul 2013, 09:50

monileger schreef:Hoi Rene,

Dat lijkt een beetje op luchtpijpmijt. Dat is wel te behandelen als je snel bent. Druppel in de nek geven en van de week nog een keer en dan is het goed.

Dat kan nog temaken gehad hebben met jou nest. Ik weet niet of dat zo is natuurlijk. Maar heb je tabak stengels gebruikt? Als je die niet heb gebruikt moet je dat voor de volgende ronde aanbieden.
wat dat houd de mijten tegen. Dat gebruik ik ook bij mijn beo's.

groet monileger
Hallo Monileger,

Ik had tabaksstengels in het nest. Van een toerako fokker kreeg ik door dat het een schimmelinfectie zou zijn.
Meer tips, of medicijn namen zijn welkom!
René
Webmaster

minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door minla » 03 jul 2013, 21:38

Hoe groot of klein is de behuizing van de toerako's? In een kleine behuizing/voliere zullen vogels veel in contact komen met hun eigen ontlasting. Daar vruchten en insecten eters hun voer nogal eens kapot/doodslaan op de grond of iets laten vallen wat later weer gegeten wordt word er van die ontlasting ook nog wel eens per ongeluk gegeten wat leidt tot schimmels en gistingbacterien. Laat voor de zekerheid maar eens mestonderzoek doen. Maar ik denk dat dat het is. Vaak word dan eerst een breedspectrum antibioticum ( bactril) samen met een anti schimmel/gistingmiddel bv fungizone.

René
Administrator
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2008, 14:41
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door René » 03 jul 2013, 21:57

minla schreef:Hoe groot of klein is de behuizing van de toerako's? In een kleine behuizing/voliere zullen vogels veel in contact komen met hun eigen ontlasting. Daar vruchten en insecten eters hun voer nogal eens kapot/doodslaan op de grond of iets laten vallen wat later weer gegeten wordt word er van die ontlasting ook nog wel eens per ongeluk gegeten wat leidt tot schimmels en gistingbacterien. Laat voor de zekerheid maar eens mestonderzoek doen. Maar ik denk dat dat het is. Vaak word dan eerst een breedspectrum antibioticum ( bactril) samen met een anti schimmel/gistingmiddel bv fungizone.
De volière is 7,5 x 1,5 x 2, ik heb vandaag medicijnen gehaald bij de dierenarts. Een toerako fokker waar ik regelmatig contact mee heb heeft aangegeven dat het een schimmelinfectie is. Ik ga nu minimaal drie weken dit medicijn geven en dan hoop ik dat het goed komt.
Ik heb vandaag de eerste dosis gegeven.
René
Webmaster

wjvdlinden
Senior+ Forumlid
Berichten: 278
Lid geworden op: 11 jul 2006, 16:40
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door wjvdlinden » 06 jul 2013, 08:25

monileger schreef:hallo,

hier gaat het nog steeds goed met de jonge beo's. Ze groeien erg hard op het moment. ze zijn nu 2,5 weken oud.
De veren beginnen al goed door te komen.

Het jonge hopje doet het ook erg goed. Is denk ik binnen een week zelfstandig. De ouders zien we wel weer steeds het blok ingaan maar nog geen nieuwe eieren.

Pieter heb jij al eieren of jongen van je beo's? of ben ik de enige die jonge beo's heb zitten.

Bij de milnei was het ei opeens verdwenen wat ik ook wel verwacht had. Ik zie nog niet echt activiteit voor een nieuw nest. Volgend jaar zijn ze voor het eggie aan de beurt.

groet monileger
Zijn je beo's inmiddels al weer uitgevlogen? Een paar mooie foto's zijn natuurlijk altijd welkom.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten