Kweek 2012

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

johan
Forumlid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2011, 13:44
Contacteer:

Re: Kweek 2012

Bericht door johan » 13 mei 2012, 15:05

hallo
2 nensten van schama lijster jongen vliegen vandag uit nest
1 nest van 2 en een nest van 3 ook het 3de paar is aan broeden op 4 eieren.
mijn palmlijsters zit nu te broeden op 2eieren
gr johan

wjvdlinden
Senior+ Forumlid
Berichten: 278
Lid geworden op: 11 jul 2006, 16:40
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: Kweek 2012

Bericht door wjvdlinden » 14 mei 2012, 07:41

Johan,

Ik ben wel benieuwd hoe het broedproces ging met je schama's. Ik heb sinds een paar maanden ook koppel.

- Hoe ziet u broeblok eruit? Misschien wil u een foto plaatsen?
- Heeft u de man weggehaald?
- Wat voerde u voor de eileg, tijdens de broeden en toen er jongen waren?

calocitta colliei
Senior+ Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 01 apr 2012, 09:43
Contacteer:

Re: Kweek 2012

Bericht door calocitta colliei » 14 mei 2012, 17:34

hallo liefhebbers

hier gaat het al wel goed met het koppel gaaien.
ze hebben een ander nest uitgekozen en ze zit nu al een week op 2 eitjes
ongestoord blijft ze zitten.mijn buurman heeft van het weekend pal naast der nest
een nieuw schuurtje staan timmeren ze kon em gewoon in de gaten houden door een klein kiertje bij het nest maar bleef zitten hoeveel kabaal die ook maakte.verder ben ik beetje rond aan het kijken wat voor betreft.ik zou graag van de mede gaaien houders willen weten of het waar is dat er te weinig voedings elementen in 1 dags kuikens zitten om te groeien enz.er staat ook op de site van de verkoper dat jonge vogels niet te vaak mogen hebben omdat ze anders calcium te kort krijgen.

mvg

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Kweek 2012

Bericht door White_Blackbird » 16 mei 2012, 16:17

White_Blackbird schreef:Hallo vogelkwekers,

Zonet 3 roodstaartgaailijsters uit het nest gehaald voor de handopfok. Ze zijn 9 dagen oud en ik kon er nog 2 ringen (met de nodige moeite) met 5 mm. en eentje met 5,5 mm. Zonet hebben ze hun eerste voeding achter de rug. Ze krijgen Avan High Energy afgewisseld met geweekte puppybrokjes van Eukanuba.

MVG

Afbeelding
Even een update:
De jonge gaailijstertjes zijn goed gegroeid en inmiddels uitgevlogen. Ze zitten nu in een een plastic kist met een zitstok er in. (zie foto)

Afbeelding

wjvdlinden
Senior+ Forumlid
Berichten: 278
Lid geworden op: 11 jul 2006, 16:40
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: Kweek 2012

Bericht door wjvdlinden » 16 mei 2012, 19:44

WB,

Prachtig gezicht.

Hopelijk worden er hier eens wat meer van dit soort foto's geplaatst.

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Kweek 2012

Bericht door White_Blackbird » 16 mei 2012, 22:09

Ja Wim,

Als het gaat om aantallen ingestuurde berichten en foto's is het dit voorjaar wel wat magertjes op het forum.
Misschien wordt er heel weinig gekweekt :mrgreen:

MVG

smoke
Senior+ Forumlid
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 nov 2009, 13:34
Contacteer:

Re: Kweek 2012

Bericht door smoke » 18 mei 2012, 16:40

Hoi ,
Mooie fotos White_blackbird, en echt leuk om het forum wat leven in te blazen denk ik .
Ik zit nu met ronde drie van de bruinemaskergaailijsters , en ook de shamas liggen weer met eieren na de eerste onbevruchte ronden.

Maar nu zijn de eieren wel bevrucht heb ik al gezien.

Maar hoe plaats je hier juist fotos.

Ik heb wat fotos van mijn gekweekte bruinmaskergaailijstertjes maar heb geen idee hoe ik ze hier op krijg.

Gr Smoke

smoke
Senior+ Forumlid
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 nov 2009, 13:34
Contacteer:

Re: Kweek 2012

Bericht door smoke » 18 mei 2012, 16:56

Hoi,

Ik heb geprobeerd fotos te plaatsen maar het lukt voorlopig niet.

Gr smoke

Wimp
Junior Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2011, 13:39
Contacteer:

Re: Kweek 2012

Bericht door Wimp » 18 mei 2012, 20:06

Hallo,

Mijn zes jonge blauw eksters zijn sinds woensdag uit het nest en vermaken zich prima.
WB, wanneer gaan ze reguler op stok?

Gr. Wim

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Kweek 2012

Bericht door White_Blackbird » 19 mei 2012, 09:41

Hallo Smoke,

Ik zoek gewoon een gratis upload programma via Google. Dan bladeren, aanklikken en zoeken in je bestand (documenten, eindgebruiker etc.) Foto aanklikken/openen, dan oploaden. In het uploadprogramma de hotlink voor forumpost kopiëren en dan de hotlink plakken in je bericht op het forum.

Hoi Wim,

De eerste dagen zitten de jonge eksters meestal doodstil ergens in een rustig hoekje, liefst in een struik. Als ze verstoord worden scharrelen ze over de grond langs het gaas en willen alsmaar langs het gaas omhoog klauteren. Na een week beginnen ze beter te vliegen en op een gegeven moment zitten alleen nog bovenin, naast de ouders. Als de eksters een paar dagen na het uitvliegen slomer worden en op de grond blijven zitten, dan hebben ze waarschijnlijk Atoxoplasmose. Dat gebeurde bij mij 2 dagen geleden. Ik heb ze gelijk gepakt en ze worden nu gedwangvoederd en ze krijgen Baycox door het voer. Ik had de ouders en jongen rond het tijdstip van uitvliegen even een paar dagen moeten kuren, maar heb dit helaas nagelaten...
Overigens zit de pop alweer te broeden. Benieuwd of de man de eieren dit keer met rust laat :roll:

MVG

smoke
Senior+ Forumlid
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 nov 2009, 13:34
Contacteer:

Re: Kweek 2012

Bericht door smoke » 19 mei 2012, 10:11

Hoi,

Mijn shamalijsters zitten nu al sinds 5 mei te broeden en toch zijn er nog geen jongen ,en dat terwijl ik er zeker van ben dat er leven in de eieren zit .

Ik heb de eieren gisteren geschouwd tegen een lamp en er leken me kleine embryos in te zitten.

Normaal duurt de broed bij shamas toch maar 12 dagen he geloof ik .

Zou het door de kouden nachten komen? :?:

Hopelijk word het nog wat. :P

Gr smoke

Wimp
Junior Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2011, 13:39
Contacteer:

Re: Kweek 2012

Bericht door Wimp » 19 mei 2012, 10:30

WB,

Bedoel je een paar dagen na het uitvliegen het moment dat ze het nest verlaten of als ze al op stok zitten? Als ze nu dus slommer ogen, dan zouden ze atoxoplasmose kunnen hebben. Ik heb ze ook niet gekuurd, hoe kan ik dit het beste doen, door een middeltje over de meelwormen te strooien?
Ze zitten nu s'ochtends in de conifeer en in de middag worden ze actief,dan klimmen ze inderdaad bij het gaas op. Ze komen bijna op stok hoogte.

Gr. Wim

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Kweek 2012

Bericht door White_Blackbird » 19 mei 2012, 11:19

HoiWim,

Helaas bestaan er geen middeltjes tegen Atoxoplasmose die je over de meelwormen kunt strooien.
De enige mogelijk ligt in het aanlengen van het drinkwater met Esb3 of Baycox. (Bij dwangvoederen maak ik het voer aan met water met daarin opgelost Baycox) Op dit forum is behoorlijk wat te vinden over deze medicijnen. Overigens kan het best zo zijn dat jouw vogels, ondanks dat ze niet gekuurd zijn, nergens last van krijgen.
Met uitvliegen bedoel ik dat ze het nest verlaten :)

MVG

calocitta colliei
Senior+ Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 01 apr 2012, 09:43
Contacteer:

Re: Kweek 2012

Bericht door calocitta colliei » 19 mei 2012, 11:22

hallo liefhebbers

hier gaat het al wel goed met het koppel gaaien.
ze hebben een ander nest uitgekozen en ze zit nu al een week op 2 eitjes
ongestoord blijft ze zitten ze zit morgen non stop een week te broeden.mijn buurman heeft van het weekend pal naast der nest
een nieuw schuurtje staan timmeren ze kon em gewoon in de gaten houden door een klein kiertje bij het nest maar bleef zitten hoeveel kabaal die ook maakte.verder ben ik beetje rond aan het kijken wat voor betreft.

ik zou graag van de mede gaaien houders willen weten of het waar is dat er te weinig voedings elementen in 1 dags kuikens zitten om te groeien enz.er staat ook op de site van de verkoper dat jonge vogels niet te vaak mogen hebben omdat ze anders calcium te kort krijgen.is dit zo en wat is jullie eigen ervaring van eendags kuikens voeren

zal leuk zijn als bepaalde mensen ook ff reageren hierop dan kan ik misschien ook verder daarmee

smoke
Senior+ Forumlid
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 nov 2009, 13:34
Contacteer:

Re: Kweek 2012

Bericht door smoke » 19 mei 2012, 12:30

Hoi,

Hierbij een foto van mijn bruinemaskergaaien van dit jaar gekweekt.
Afbeelding
adult image hosting
Gr smoke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten