blauwvleugelminla

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
JanV
Forumlid
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 dec 2012, 12:22
Contacteer:

blauwvleugelminla

Bericht door JanV » 17 mei 2013, 22:37

een vraagje ik heb een goed beplante vlucht van 2 bij 4 met aansluitend nachthok alwaar ik de vogels voer. in deze vlucht zit momenteel een koppel blauwborsten. kan ik daar een koppel blauwvleugelminla's of gouden boom timalie's bijzetten of wordt dat ruzie. de blauwborsten zitten daar al een tijdje en één van die andere 2 koppels heb ik net gekocht en ik wil ze niet samen in een vlucht zetten, maar liever apart. Met het oog op kweeksuccessen.
Graag advies.
groet,
Jan

hendrik
Junior Forumlid
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 aug 2010, 22:19
Contacteer:

Re: blauwvleugelminla

Bericht door hendrik » 15 jun 2013, 20:01

hoi jan,

ik had mijn blauwvleugel minla's per koppel in een ren van 2.30 l. 120 breed en 2.20 hoog zitten, begroeid.
dit ging prima, bij andere soorten heb ik ze nooit gestald, omdat ze in de broedtijd best wel agressie kunnen vertonen.
zorg voor spinnen in de eerste dagen als je jongen krijgt, sukses.

mvg henk v d berg

Wouard
Senior+ Forumlid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mar 2007, 21:58
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: blauwvleugelminla

Bericht door Wouard » 17 jul 2013, 17:54

Ik heb verschillende soorten minla's gehad. Altijd zonder problemen, alleen onder elkaar verdragen ze elkaar niet (dus geen roodstaart combineren met bruinstaart en/of blauwvleugel) Ook met japanse nachtegalen kon je ze niet combineren. Geen ruzies maar geen kweekresultaten van de nachtegalen omdat de minla's dominant waren.

Ik zou ze niet bij blauwborsten zetten omdat die vogels wat minder robuust zijn dan de door mij genoemde soorten

JanV
Forumlid
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 dec 2012, 12:22
Contacteer:

Re: blauwvleugelminla

Bericht door JanV » 09 aug 2013, 20:52

ik heb inmiddels mijn onverwante koppel blauwvleugels apart gehuisvest in een goed beplante voliere. maar sinds mei geen kweekactiviteiten. in de voliere ernaast zit een koppel japanse nachtegalen en die hebben al 2 rondes erop zitten. wellicht moet ik wachten tot volgend jaar. maar ik heb stille hoop dat ze deze zomer nog aan de gang gaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten