lijsters en merels

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

schijndel
Forumlid
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 apr 2013, 19:45
Contacteer:

Re: lijsters en merels

Bericht door schijndel » 02 feb 2014, 20:55

Ik weet dat de speciaalclub andere doelen heeft. Toch bedankt voor deze mooie foto. Ik overweeg ook binnenkort lid te worden van de BEC. Dit vanwege het onderwerp waar we het over hebben.

Je hebt mooie grote volières en goed nagedacht over de huisvesting van de man in de broedtijd. De vogels zullen mooi tot hun recht komen in deze vluchten.

Er schiet me nog een vraag te binnen. Hoe rustig zijn deze (gekweekte) vogels in de voliere?

De belangrijkste info heb tot nu gekregen. Ik ga even wat dingen voor mezelf op een rijtje zetten omtrent het houden van merels en hun mutanten.

schijndel
Forumlid
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 apr 2013, 19:45
Contacteer:

Re: lijsters en merels

Bericht door schijndel » 02 feb 2014, 21:21

@ white blackbird. Nu ben ik helemaal wat over de Siberische lijsters vergeten te vragen. Hoe zit het met de huisvesting en kweek van deze prachtige blauwe lijsters? Kun je hier ook een richtprijs bij vermelden?

alvast bedankt.

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: lijsters en merels

Bericht door White_Blackbird » 02 feb 2014, 21:41

Hallo Schijndel,
Sommige merels zijn erg tam, maar er zijn ook exemplaren die altijd schuw blijven. In 1 nest kunnen tamme en schuwe vogels voorkomen. De tamheid lijkt individueel bepaald en is nauwelijks afhankelijk van al dan niet handopfok.
Ik heb je via een PM een artikel van mij over het houden en kweken van merels toegestuurd. Ik denk dat je daarin voor de meeste vragen over merels wel een antwoord in vind.

Het houden en kweken van de Siberische lijster staat beschreven in een artikel op de BEC site. Ook in de Vogelexpresse heeft 2 x een artikel over deze soort gestaan. De prijs voor een koppel bedraagt c.a. 800 euro.

MVG

schijndel
Forumlid
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 apr 2013, 19:45
Contacteer:

Re: lijsters en merels

Bericht door schijndel » 03 feb 2014, 12:50

Bedankt voor je bericht. Ik heb het met plezier gelezen. Tevens zijn nu meer vragen beantwoord. Ik ga voor mezelf eens brainstormen en kijken wat ik wil. Veel succes met de kweek!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten