Japanse Nachtegaal , nestrover ?

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
Niltava
Senior+ Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 mei 2004, 21:29
Contacteer:

Japanse Nachtegaal , nestrover ?

Bericht door Niltava » 16 jun 2004, 20:40

Je hoort wel eens dat een Japanse Nachtegaal weleens andermans nesten leegrooft . <br> <br>Klopt dit , en heeft hij het dan gemunt op de eitjes of alleen op de beweeglijke jongen ? <br> <br>Ik heb namelijk een man zitten bij een koppel Roodbuik Niltava's waar ik elk moment eitjes van verwacht.

akosua
Junior Forumlid
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 mei 2004, 20:46
Contacteer:

Re: Japanse Nachtegaal , nestrover ?

Bericht door akosua » 16 jun 2004, 22:00

Hallo Huub,<br><br>Dit verhaal gaat inderdaad in de ronde, kan het echter niet bevestigen.<br>Ik heb namelijk een koppel nachtegalen bij een koppel glosters zitten die aan het broeden is.<br>De nachtegalen maken geen aangestalte om iets aan het nest te doen.<br>Het kan naturlijk wel aan het koppel liggen.
v

ime

Re: Japanse Nachtegaal , nestrover ?

Bericht door ime » 22 jun 2004, 21:47

Hallo Huub,<br><br>Mijn nachtegalen zijn echte nestrovers. Van de kanaries en de lachduiven pikten zij de eieren als ze de kans kregen. Ik heb ze nu apart gehuisvesd. Aan gebrek in de voeding kan het niet liggen. Ze krijgen alles wat ze nodig hebben. Andere nachtegalen doen niets met andermans eieren en jongen.<br><br>groet,<br>Ime

Niltava
Senior+ Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 mei 2004, 21:29
Contacteer:

Re: Japanse Nachtegaal , nestrover ?

Bericht door Niltava » 03 jul 2004, 08:39

Dat de een het wel doet en de ander niet heeft dat misschien te maken met het wel of niet voeren van meelwormen ?<br>Of maakt elk dierlijk voer de vogel wat driftiger ?

akosua
Junior Forumlid
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 mei 2004, 20:46
Contacteer:

Re: Japanse Nachtegaal , nestrover ?

Bericht door akosua » 03 jul 2004, 09:41

Hallo Huub,<br><br>Iedere vogel wordt van dierlijke eiwiiten wat driftiger, de een wat meer dan de ander.<br>Dit gebeurt in de natuur ook.
v

Niltava
Senior+ Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 mei 2004, 21:29
Contacteer:

Re: Japanse Nachtegaal , nestrover ?

Bericht door Niltava » 03 jul 2004, 17:42

Wil , ik bedoel zit er verschil in het driftiger worden door meelwormen of andere als dierlijk voer.<br>Ik weet dat de gemiddelde goudvinken kweker liever geen meelwormen voert.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten