hulp

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
balimynah
Senior Forumlid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2014, 22:22
Contacteer:

hulp

Bericht door balimynah » 17 jun 2014, 13:37

Beste liefhebbers,

Ik heb een koppel herdermaina, koppel balispreeuw en koppel roodoorbulbul. kweken met roodoorbuulbuul gaat goed. maar ik word steeds wanhopig met mijn herdermaina vorige jaar en dit jaar samen heb ik 22 eiren gehad. telkens geen succes of worden eiren uit de nest gegooid of de jonkies. de balispreeuwen zijn van 2013 de man zingt en vlieg en doet van alles maar het vrouwtje toont geen interesse. heel af en toe zit zij naast hem en doet haar nek beetje omhoog meer niks. ik wil heel graag een jonkie op de stok krijgen. ben ik kansloos is de broedseizoen al voorbij?

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: hulp

Bericht door monileger » 17 jun 2014, 14:39

hoi,

Ik denk dat je vooral geduld moet hebben. De bali zijn nog gewoon jong. Het kan wel al mits je het juiste voer aanbied. Dus mss wat meer insecten gaan voeren. Misschien doen ze niks, volgend seizoen zeker wel.

De herder maina waar we het al over gehad hebben, die moet je tijdens dat ze jongen hebben en mss al tijdens dat ze eieren andere insecten geven, meelwormen, wasmotten, krekels.

Misschien hangen je blokken op verkeerde plekken. Invlieg gat te groot of te klein.

groet monileger

balimynah
Senior Forumlid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2014, 22:22
Contacteer:

Re: hulp

Bericht door balimynah » 17 jun 2014, 16:49

monileger schreef:hoi,

Ik denk dat je vooral geduld moet hebben. De bali zijn nog gewoon jong. Het kan wel al mits je het juiste voer aanbied. Dus mss wat meer insecten gaan voeren. Misschien doen ze niks, volgend seizoen zeker wel.

De herder maina waar we het al over gehad hebben, die moet je tijdens dat ze jongen hebben en mss al tijdens dat ze eieren andere insecten geven, meelwormen, wasmotten, krekels.

Misschien hangen je blokken op verkeerde plekken. Invlieg gat te groot of te klein.

groet monileger
Hoi,

Bedankt voor de reactie. ik heb een broedkast van 30*30*30 cm met vlieg gat van 6 cm. maar je hebt gelijk ik moet iets veranderen. ik ga jouw tips mee nemen in mijn aanpak.

balimynah
Senior Forumlid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2014, 22:22
Contacteer:

Re: hulp

Bericht door balimynah » 22 jun 2014, 17:55

monileger schreef:hoi,

Ik denk dat je vooral geduld moet hebben. De bali zijn nog gewoon jong. Het kan wel al mits je het juiste voer aanbied. Dus mss wat meer insecten gaan voeren. Misschien doen ze niks, volgend seizoen zeker wel.

De herder maina waar we het al over gehad hebben, die moet je tijdens dat ze jongen hebben en mss al tijdens dat ze eieren andere insecten geven, meelwormen, wasmotten, krekels.

Misschien hangen je blokken op verkeerde plekken. Invlieg gat te groot of te klein.

groet monileger
De man van mijn balispreeuw is de laatste week constant bezig met nestbouwen, hij vliegt in/uit broedblok met stro,bladeren en van alles. Mijn vraag is de pop doet helemaal niks met nestbouwen. Is dat normaal? Alvast bedankt voor jullie reacties/tips

rickvgro
Senior+ Forumlid
Berichten: 159
Lid geworden op: 23 sep 2009, 13:43
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: hulp

Bericht door rickvgro » 30 jun 2014, 20:43

Is er al nieuws?

balimynah
Senior Forumlid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2014, 22:22
Contacteer:

Re: hulp

Bericht door balimynah » 30 jun 2014, 20:57

rickvgro schreef:Is er al nieuws?
mannetje is nog steeds bezig met nest bouwen maar pop tont bijna geen interesse. soms zit ze heel kort naast hem en dat is het meer niks.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten