Japanse Nachtegaal

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
dominic1989
Forumlid
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2014, 09:07
Contacteer:

Japanse Nachtegaal

Bericht door dominic1989 » 22 dec 2014, 09:33

Beste Vogellief hebbers,

Heb nu een half jaar een koppel japanse nachtegalen(2014) , net voor het broedseizoen aangeschaft.
immers geen nest of iets dit jaar gehad , maar dat maakt niet uit.

Graag zou ik volgend jaar proberen om jongen uberhaupt eieren te krijgen van het koppel.

Heb een voilere van 6x3x2,5hoog en binnenhok van 3x1,5 bij 2,5hoog allebei de hokken beplant.

Hebben jullie enige tips voor mij ?

Beplanting : 8 coniferen en riet. ( binnenhok 2 coniferen en nog een plant ) , boomschors op de grond en nog 2 losse stammen op de grond.
Waterval (uitgeholde boomstam ) en vijver met biobak en waterpomp
Dak is dicht met polycarbon plaatjes.

qua voer : universeel voer , eivoer , meelwormen , fruit ( sinasappel en kiwi & bramen )

Tevens zitten de vogels nu al dicht tegen elkaar aan en reageren goed op elkaar.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

rockarolla
Junior Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 mei 2011, 21:00
Contacteer:

Re: Japanse Nachtegaal

Bericht door rockarolla » 26 dec 2014, 07:47

Hoi Dominic
Dat ziet er allemaal geweldig uit.
Zitten de Nachtegalen alleen in de volière of zijn er nog medebewoners ?
Als er geen medebewoners zijn, zie ik geen reden waarom de vogels in 2015 niet tot nestelen zouden overgaan.
UIteraard kan het in een gezelschapsvoliere ook, dat kan afhangen van de andere vogels.
Wat geef je als netsmateriaal ? Jappen gebruiken vooral cocosvezel (ik geef donkerbruin) en ik geef ook verdroogde bamboebladeren, die worden ook beperkt gebruikt.
Groeten
Dimitri

wmpw
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 okt 2014, 21:47
Contacteer:

Re: Japanse Nachtegaal

Bericht door wmpw » 26 dec 2014, 22:44

Hallo Dominic,
De volière is goed, er moet wel voldoende gelegenheid zijn voor het bouwen van een nest, op 125/150 hoogte.
bij mij maken ze de basis van (Wintergras) halmen van wel 50 cm lang, dat op de plek wordt gevlochten,daarin komt een bed van grove bladeren waarna het mooi afgewerkt wordt met bruine kokosvezels.
Wel heb ik mijn bedenkingen omtrent de waterpartijen, ik heb dit jaar ervaren dat jonge nachtegalen ongelukkige vliegers zijn, en hoewel ik slechts een speciekuip met waterlelies in de vlucht had staan, zijn er toch enkele jongen verdronken!
Ook met chinese Dwergkwartels heb ik, met betrekking tot jonge nachtegalen, nare ervaringen, maar naar andere vogels geen enkel probleem, ook veel kleinere niet, ze hebben samen met de Pagodespreeuwen en een vijftal duivensoorten, jongen groot gebracht

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten