We kunnen van elkaar leren!

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
Henri
Senior+ Forumlid
Berichten: 430
Lid geworden op: 22 sep 2013, 17:37
Contacteer:

We kunnen van elkaar leren!

Bericht door Henri » 25 jan 2015, 16:21

Ik vind het bijzonder jammer, dat er tegenwoordig maar weinig gaailijsterkwekers zijn, die bereid zijn om hun kennis over deze mooie vogels op dit forum met ons te delen.
Het uitwisselen van informatie en het aangaan van de discussie over de kweek, de voeding, de huisvesting, het kuren, de bijzondere kweek en andere wetenswaardigheden vindt veel te weinig plaats op dit forum.
Kritiek leveren is gemakkelijk!
Maar juist het overbrengen van kennis zou het volgen van het kronkelige pad naar een succesvolle kweek kunnen vereenvoudigen.
Dit zou toch éen van de doelstellingen van dit forum moeten zijn!

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: We kunnen van elkaar leren!

Bericht door White_Blackbird » 28 jan 2015, 17:38

Misschien komt het wel een beetje door jou Henri dat de verschillende gaailijsterkwekers op dit forum weinig zin meer hebben om hun kennis te delen. Ik denk dat ik niet alleen voor mijzelf praat als ik zeg dat ik mij de afgelopen maanden bijzonder heb gestoord aan sommige van jouw bijdragen. Dit is ook de voornaamste reden dat ik mij een hele tijd afzijdig heb gehouden van het forum.
Je bent net begonnen met het houden van gaailijsters, hebt geen enkele kweekervaring, maar je geeft wel allerhande verzorging en voedingstips. Bij deze adviezen zitten enkele voor de vogels zeer gevaarlijke zoals het voeren van pinda's. Ook over het kuren heb je een uitgesproken mening. Ik denk dat je er goed aan zou doen je voorlopig wat bescheidener op te stellen en te luisteren naar mensen die al jaren succesvol gaailijsters houden en kweken. Misschien dat deze mensen je dan in de toekomst weer willen helpen op het kronkelige pad naar een succesvolle kweek :wink:

Sans rancune,
White Blackbird

sroorda
Senior Forumlid
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 mei 2011, 16:13
Contacteer:

Re: We kunnen van elkaar leren!

Bericht door sroorda » 28 jan 2015, 21:59

Zelf was ik ook al van plan om een soortgelijk verhaaltje op het forum te gaan plaatsen. Ben het met WB eens. Zelf luisterde ik altijd goed naar mensen die al gepresteerd hadden. Zo ben ik ook begonnen met kuren net voor de kweek. Heb het idee dat dit helpt. Dus dan doe ik het een volgende keer weer.Gewoon ieder een beetje in zn waarde laten. :wink:

Groeten symen

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: We kunnen van elkaar leren!

Bericht door monileger » 29 jan 2015, 09:35

Ha heren,

Ik ben het ermee eens dat we elkaar in ons waarde moeten laten maar daarnaast mag er best pittig gediscussieerd worden. Dat houd het levendig hier.

Roorda wil jij jou belevenis met ons delen. Jij hebt weer andere gaailijsters dan WB mss is daar toch weer net wat anders voor nodig.

Daarnaast moeten jullie je niet weg laten jagen als er iets of iemand is die je niet helemaal mag. Bespreek dat gewoon zonder iemand te kleineren.

Top dat jullie weer meldingen plaatsen.

Groet monileger

minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Re: We kunnen van elkaar leren!

Bericht door minla » 29 jan 2015, 09:53

Ik ben het met WB eens, want ik heb me geergerd aan de posten van jou Henri. Ik denk dat je beter voordat je begon met gaailijsters alle vindbare boeken en andere documentatie over gaailijsters en vruchten/insecten eters had moeten doorlezen. Dat had een hoop stellingen en beweringen gescheelt waaraan men zich irriteerd. Ik zeg dit niet om je aan te vallen Henri, maar voor ons allen om het forum weer interessant te maken.

Sorry dat ik nu als een schaapje ook over de dam ga, maar doe er aub wel wat mee. Hopelijk komen dan de gaailijster kwekers weer terug op het forum.

calocitta colliei
Senior+ Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 01 apr 2012, 09:43
Contacteer:

Re: We kunnen van elkaar leren!

Bericht door calocitta colliei » 29 jan 2015, 10:56

Wat hierboven genoemd is sluit ik me bij aan de sfeer op het forum is soms echt niet leuk meer. De berichten vliegen vaak maar richting 1 persoon maar als er iemand anders een keer een succes schrijft of een vraag steld wordt er gemakkelijk overheen gelezen en komt er niks meer op zelfs niet als je het bericht kopieert.ik denk dat veel ook naar hun zelf moeten kijken en dat we met ze alle iedereen tevreden moeten houden met reacties waardoor iedereen terug blijft komen hier die er nog op zit

mvg alex

Henri
Senior+ Forumlid
Berichten: 430
Lid geworden op: 22 sep 2013, 17:37
Contacteer:

Re: We kunnen van elkaar leren!

Bericht door Henri » 29 jan 2015, 13:55

Ik ben voorstander van levendige discussies op dit forum maar wel met respect voor ieders mening!

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: We kunnen van elkaar leren!

Bericht door White_Blackbird » 29 jan 2015, 14:09

Natuurlijk moeten we respect hebben voor elkaars mening, maar ik denk wel dat het in zijn algemeenheid goed is als deelnemers vooral berichten plaatsen over soorten waar ze geruime tijd ervaring mee hebben. Kweekervaring is natuurlijk helemaal geweldig, immers degeen die succesvol kweekt met een bepaalde soort doet duidelijk iets heel goed en daar kunnen alle deelnemers de vruchten van plukken. Henri, jij zou bijv. best eens wat kunnen posten over je (kweek)ervaringen met witkopbuulbuuls. Als we zo allemaal ons steentje bijdragen dan kan het forum heel interessant worden.

MVG

calocitta colliei
Senior+ Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 01 apr 2012, 09:43
Contacteer:

Re: We kunnen van elkaar leren!

Bericht door calocitta colliei » 29 jan 2015, 15:10

Prima oplossing zeg ik wb maar op iedereen proberen te reageren in het nieuwe kweek stuk straks houdt het voor iedereen aantrekkelijk hier weer terug te keren en mee te blijven doen met discussies of delen van successen ik denk als we minder gereserveerd zijn en het voor iedereen interessant houden de groep groter gaat worden

Henri
Senior+ Forumlid
Berichten: 430
Lid geworden op: 22 sep 2013, 17:37
Contacteer:

Re: We kunnen van elkaar leren!

Bericht door Henri » 29 jan 2015, 17:30

We maken het forum interessanter door geen beperkingen op te leggen en open te staan voor ieders inbreng.

René
Administrator
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2008, 14:41
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: We kunnen van elkaar leren!

Bericht door René » 29 jan 2015, 18:16

Henri schreef:We maken het forum interessanter door geen beperkingen op te leggen en open te staan voor ieders inbreng.
Dat is waar Henry maar het moet niet zo zijn dat de inbreng van één persoon heel veel anderen stoort, zodat deze zich niet meer op het forum laten horen! Dat is iets waar je over na moet denken!
René
Webmaster

minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Re: We kunnen van elkaar leren!

Bericht door minla » 29 jan 2015, 18:18

Klopt Henri, maar toch zal er iets moeten veranderen. Anders is er straks nog maar 1 topic in leven ; "Gaailijster kwekers laat eens wat horen, groeten Henri" :mrgreen:

sroorda
Senior Forumlid
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 mei 2011, 16:13
Contacteer:

Re: We kunnen van elkaar leren!

Bericht door sroorda » 29 jan 2015, 18:37

We maken het forum interessanter schreef je. We, niet jij alleen.

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: We kunnen van elkaar leren!

Bericht door monileger » 29 jan 2015, 20:51

Ha heren,

Hopelijk heeft nu iedereen zijn frustratie getoond en kunnen we nu weer leuk met elkaar discussiëren over soorten, huisvesting, voeding, kweek.

Graag iedereen even 10 x whoesa whoesa.

Als er een volgende keer irritatie zijn we zijn grote mensen dus bespreken .

Groet monileger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten