Kweek 2016

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

Aikido
Forumlid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2016, 17:06
Contacteer:

Re: Kweek 2016

Bericht door Aikido » 15 jun 2016, 19:43

Wie kan mij helpen?
De kweek met de Japanse nachtegaal is me tot nu niet gelukt
Eerste nest gooide zij de jongen eruit
En nu de eitjes.
Man zit bij de pop maar die doet het niet het is echt de pop.
Voer
Universeel
appel
sinaasappel
eivoer
meelwormen beperkt
buffelo beperkt
krekels beperkt
maden beperkt.
wie denkt met me mee?
Hoor graag.
Alvast bedankt

Romkes
Forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:39
Contacteer:

Re: Kweek 2016

Bericht door Romkes » 24 jun 2016, 15:33

Eerste drie jongen schamalijsters zijn uitgevlogen en twee ronde, 4 stuks, net geringd. Vraagje wanneer halen jullie de uitgevlogen jongen weg bij de ouders?

Romkes
Forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:39
Contacteer:

Re: Kweek 2016

Bericht door Romkes » 14 jul 2016, 09:46

Nou echt druk is het hier niet :D. Wij hebben nu 5 jongen op stok. Vervelende is wel dat het tweede koppel schamalijsters ook 4 eieren had echter alle jongen zijn doodgegaan. Ogen zaten dicht was erg vervelend om te zien.

Romkes
Forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:39
Contacteer:

Re: Kweek 2016

Bericht door Romkes » 19 aug 2016, 11:56

Denk niet dat iemand dit leest gezien het aantal reacties tot nu toe, maar ik wil toch even ergens mijn frustratie kwijt. Tussen 22.00 vanavond en 06.30 vanmorgen is 1 van de 2 kweekkoppels schamalijsters van mijn vader uit de volière ontvreemd. Altijd fijn om te moeten constateren dat sommige mensen er geen moeite mee hebben om andermans hobby te verzieken. Mijn 84 jarige vader had eindelijk, na een aantal jaren pech, 5 jongen gekweekt met dit koppel en nu dan deze teleurstelling,bah.

René
Administrator
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2008, 14:41
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Kweek 2016

Bericht door René » 19 aug 2016, 12:12

Heb je dit gemeld bij meldpunt vogeldiefstal?
meldpunt-vogeldiefstal@outlook.com
https://www.facebook.com/groups/1093917 ... 3/?fref=ts

Kan in ieder geval geen kwaad om te doen!
René
Webmaster

Romkes
Forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:39
Contacteer:

Re: Kweek 2016

Bericht door Romkes » 19 aug 2016, 13:09

Nee Rene, maar ga ik nu doen. Thanks!

secundo
Senior Forumlid
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 dec 2009, 19:50
Contacteer:

Re: Kweek 2016

Bericht door secundo » 30 aug 2016, 17:34

Dit jaar verliep niet alles even vlot...

Zilveroorgaailijsters/goudvleugelgaailijsters: ondanks nieuwe (oudere) pop, was het weer hetzelfde verhaal als vorig jaar. Tot 3 maal toe werd er gebroed op een leeg nest. Laatste keer een plastic ei in gelegd, en dat werd niet verwijderd maar gewoon bebroed... Als iemand met wat ervaring met gaailijsters zich geroepen voelt om de uitdaging met dit koppel aan te gaan... :wink:

Zilveroornachtegalen: beide kweekkoppels 1ste ronde alles onbevrucht. En ook allebei een nest met respectievelijk 3 en 4 jongen van zo'n 8 á 9 dagen oud verloren door het loskomen/uitvallen van het nest.

Maar al bij al toch een redelijk aantal jonge, geringde zilveroornachtegalen kunnen kweken.

Romkes
Forumlid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:39
Contacteer:

Re: Kweek 2016

Bericht door Romkes » 15 sep 2016, 14:51

Vraagje, ons koppel schamalijsters zit weer op eieren. Wat adviseren jullie?

anna van welie
Forumlid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2017, 10:54
Contacteer:

Re: Kweek 2016

Bericht door anna van welie » 14 dec 2017, 13:30

ik had een koppel herdermainas ,,de man die ik al 3 jaar had ,en met de hand grootgebracht moest erg wennen aan zijn nieuwe vriendin.uitendelijk begon hij van alles in de nestkast te slepen to keukepapier touwttjes en cocosvezel.ik was blij ,ik dacht leuk.jonkies.Nou ik moch er niet meer in komen ,ik werd tot bloedens toe aangevallen door mijn eigen vogel.Hij kreeg gelijke een nieuwe naam,Terrorbird.Ik was aan het mopperen en van dat alles trok hij zich niks aan.Maar twee dagen later lag er een mooi lichtblauw eitje in de nest kast.Ik dacht weet je wat?ik haal het eruit en inmiddels had ik zelf een mooi eitje van klei gemaakt.dezelfde kleur met stipjes en afgelakt met martte vernis op waterbasis.Ik legde het ei in de nest kast,,En hij zei ;leuk he?Hij kan nl goed praten.Nou ik heb dus nog nooit zon acrobaat gezien.De hele dag was mijneer druk om het ei eruit te gooien.Ik dacht nou ja ,geef ik ze hun eigen ei weer terug.Dat was met een uur opgevreten.Misschien is het ook zo met uw Beo gegaan Te veel aan mensen gewend.het vrouwtje heeft inmiddels een nieuwe eigenaar en er is weer rust in de tent[kooi].Anna van Welie...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast