geelkaptroepialen

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

geelkaptroepialen

Bericht door minla » 17 jul 2008, 21:11

Geheel onverwachts zitten mijn geelkaptroepialen op eitjes. Ze hebben een nest gemaakt in een kanarie traliekastje in een binnenvluchtje van 122 cm bij 60cm . Nu zou ik graag ervaringen horen van mensen die er ook mee gekweekt hebben met betrekking op het voer wat ik moet verstrekken ls er jongen zijn.

Arjan

Re: geelkaptroepialen

Bericht door Arjan » 18 jul 2008, 12:08

Kijk eens naar dit forum hfst.vogelsoort. blz 5 Geelkop troepiaal van aug 2005 maar moet zijn geelkaptroepiaal Agelaius icterocephalus

minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Re: geelkaptroepialen

Bericht door minla » 18 jul 2008, 19:40

Ik had dat al gelezen, maar ik kan niet echt iets vinden wat kwekers aan hun vogels geven als ze jongen hebben. Of ik moet er overheen hebben gelezen.

Arjan

Re: geelkaptroepialen

Bericht door Arjan » 18 jul 2008, 23:15

De pop moet alles in haar eentje doen, geef in het begin buffalo's, witte meelworm, je kan als ze wat groter zijn kikkervisjes of kleine kikkertjes proberen krekels weideplankton enz niets speciaals.
succes

minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Re: geelkaptroepialen

Bericht door minla » 19 jul 2008, 01:45

Oke, maar kan ik de man er wel gewoon bij laten . Of doe ik er verstandig aan de man wel in het zicht maar apart te zetten. Hij is zeer dominant , zeker naar andere vogels toe ( heb ik gelezen) . Maar tegen de pop is hij ook vrij dominant.

Arjan

Re: geelkaptroepialen

Bericht door Arjan » 19 jul 2008, 14:45

Die zou ik zeker weghalen maar wel zo dat hij in het zicht van het nest blijft.

minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Re: geelkaptroepialen

Bericht door minla » 27 jul 2008, 08:19

Het is nu 14 dagen geleden dat de pop "vast" op de eitjes is gaan zitten. Er zijn nog geen jongen en dat is denk ik te wijten dat de pop vrij veel van het nest af is geweest. Toch zie ik bloedvaatjes door twee van de drie eitjes lopen en eentje is er onbevrucht. Moet ik de eitjes nu al weghalen , omdat het toch niets meer wordt . Of kan het zo zijn dat de embryo's nu gewoon wat langer nodig hebben om zich te ontwikkelen. Echt koud hebben de eieren nooit gelegen , want ze zitten in een garage die aan het huis vast zit gebouwd.

minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Re: geelkaptroepialen

Bericht door minla » 03 aug 2008, 14:05

Er is 1 jong uitgekomen, hij/zij is vrijdag geboren. Van de andere eitjes bleek er 1 onbevrucht en de ander is uitgedroogd doordat er een gaatje in de eischaal zat. De pop voert goed en het jong is erg levendig. Ringen doe ik denk ik pas met het uitvliegen.

minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Re: geelkaptroepialen

Bericht door minla » 26 aug 2008, 21:54

Helaas is het jong vandaag gestorven. Waaraan is een raadsel , het was niet mager maar had wel een beetje een vies achterste. Maar volgens mij gaan ze het nog een keer opnieuw proberen.

Tim s.
Forumlid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2010, 18:40
Contacteer:

Re: geelkaptroepialen

Bericht door Tim s. » 03 nov 2013, 22:17

Is er de afgelopen jaren nog gekweekt met de troepiaal soorten? Mijn intresse zou uitgaan naar roodkop maar ik denk niet dat er nog veel gehouden worden?

fazant
Senior+ Forumlid
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 feb 2011, 20:40
Contacteer:

Re: geelkaptroepialen

Bericht door fazant » 04 nov 2013, 13:45

Op de show zat bij de verkoopafdeling een roodkop troepiaal van de nachtegaal in breda en een geelkop van de bosruiter uit sprundel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten