handopfok station

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Re: handopfok station

Bericht door minla » 17 jul 2014, 08:30

Bestaat er inmiddels een handopfokstation of weet iemand waar ik een vogel heen kan brengen om hem verder met de hand groot te krijgen?

TOCKUS
Junior Forumlid
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jul 2013, 15:30
Locatie: oost-vlaanderen
Contacteer:

Re: handopfok station

Bericht door TOCKUS » 17 jul 2014, 23:08

Bericht gekregen van vogelmarktplaats dat het in nederland sinds 1 juli bij wet is verboden om handopfok te doen,ze verwijderden mijn advertentie maar toen ik de reden gaf mocht het wel ,wie weet hier meer over?

eabe80
Forumlid
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2014, 18:40
Contacteer:

Re: handopfok station

Bericht door eabe80 » 07 sep 2014, 10:15

TOCKUS schreef:Bericht gekregen van vogelmarktplaats dat het in nederland sinds 1 juli bij wet is verboden om handopfok te doen,ze verwijderden mijn advertentie maar toen ik de reden gaf mocht het wel ,wie weet hier meer over?
Handopfok is id verboden. Jonge vogels mogen pas op een bepaalde leeftijd gescheiden worden van de ouders. Hier is een lijst van. Zal ik eens opzoeken en plaatsen. Handopfok wordt getolereerd bij uiterste noodzaak. Het rapen van eieren en uitbroeden in broedmachines mag, vreemd genoeg, volgens mij wel.

Wat ik mij wel afvraag of handopfok vi vogels goede kweek vogels worden? Ikzelf geloof nm nogal in de sociaal inprent die jonge vogels van hun ouders meekrijgen. Bij handopfok lori en papegaaien zie je nog weleens dat deze vogels geheel niet meer geschikt zijn voor kweek.

Ook is het bv bijvoeren van jongen in het nest niet verboden. Dit wordt bij papegaaien nog weleens gedaan als de ouders niet goed voeren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten