jonge japanse nachtegalen

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
stef

jonge japanse nachtegalen

Bericht door stef » 03 jul 2009, 17:19

Ik heb jongen momenteel en het lijkt goed te gaan,ze groeien goed,worden steeds beweeglijker en beginnen al op kleur te komen.Mijn vraag gaat over het vervolg.Ik zie ze nog steeds niet bij de eet en drinkbakken.Op welke leeftijd moeten ze zelfstandig kunnen eten want ik wil niet dat ze verhongeren als de ouders met een nieuw nest beginnen.
Alvast bedankt voor jullie reacties. Stef

Softbill

Re: jonge japanse nachtegalen

Bericht door Softbill » 03 jul 2009, 19:13

For most species, it is normal for the male to continue to feed the young while the female incubates the next clutch. Some pairs will tolerate the first offspring when they have new ones, some will not. If you have a doubt about what is happening, make a cage from wire mesh and put it in the aviary. Put the young in it. Provide some food and water in the cage. You can see if the food is eaten and also the young will be fed through the wire if they beg.

Voor de meeste soorten, is het normaal voor het mann blijven de jongelui voeden terwijl het hen de volgende koppeling uitbroedt. Sommige koppel zullen de eerste nakomelingen wanneer zij nieuwe degenen hebben tolereren, zullen wat niet. Als u een twijfel hebt over wat gebeurt, maak een kooi van draadnetwerk en zet het in het voliere. Zet de jongelui daarin. Verstrek wat voedsel en water in de kooi. U kunt zien of wordt het voedsel gegeten en ook de jongelui door de draad zal worden gevoed als zij bedelen.

ime

Re: jonge japanse nachtegalen

Bericht door ime » 03 jul 2009, 20:28

Stef, de man zal de jongen tot ongeveer 3 weken na het uitvliegen blijven voeren of totdat de volgende jongen uitkomen. De man voert dus vaak nog als de pop al weer op eieren zit. Jongen wegvangen vlak voor de volgende uitkomen of 2,5 weken na het uitvliegen. Pas na die drie weken of totdat de man ze niet meer voert zullen ze zelf niet eten en drinken. vooral in droge zomers kan dat gevaarlijk zijn omdat der dan weleens jongen uitdrogen. Ik zou dus zeggen vang ze af na 2,5 weken en zet ze in een kooi waarin ze met elkaar kunnen oefenen in zelf eten en drinken. Je zult zien dat zodra ze apart gezet zijn, ze ook zelf gaan eten. Drinken leren is moeilijker maar dat ontdekken ze vaak als ze in bad gaan.

Timmerman
Forumlid
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2013, 21:10
Contacteer:

Re: jonge japanse nachtegalen

Bericht door Timmerman » 22 apr 2013, 21:40

Vandaag zijn de jonge Jappen uit gekomen , moet ik de wasmotten en meelwormen stuk knippen. Groet johan

bart1
Senior+ Forumlid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 apr 2012, 14:46
Contacteer:

Re: jonge japanse nachtegalen

Bericht door bart1 » 23 apr 2013, 21:57

De wasmotten en meelwormen hoef je niet kapot te knippen. De wasmotten worden aan stukken gescheurd en dan pas gevoerd. De meelwormen gaan al snel zo naar binnen (De oude maken de kop zelf kapot).

Al het diepvries voer wel in water ontdooien, anders neemt het voedsel water uit het jong op. Ik doe zelf altijd het diepvriesvoer ontdooien in water met een paar druppels vitamine.

Goed gevarieerd voeren! Spinnen, krekels (kleinste), buffalo, meelwormen (alleen de witte!!), wasmotlarven.. Varieren

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten