Kweek 2011

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Kweek 2011

Bericht door White_Blackbird » 11 jul 2011, 22:44

Yep, na de jeugdrui (in het najaar) krijgen ze hun volwassen verenkleed.
Ze zijn dan volgend jaar (2012)ook gelijk broedrijp, Vagabunda.

MVG

wjvdlinden
Senior+ Forumlid
Berichten: 278
Lid geworden op: 11 jul 2006, 16:40
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: Kweek 2011

Bericht door wjvdlinden » 19 jul 2011, 12:48

Hallo Arjan,

Vorig jaar las ik heel veel van je in dit topic. Toch niet met vogels houden gestopt. Kan ik mij natuurlijk niet voorstellen. Hoe gaat de kweek 2011?

Groet,

Wim

GAAILIJSTER
Junior Forumlid
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2007, 23:28
Contacteer:

Re: Kweek 2011

Bericht door GAAILIJSTER » 21 jul 2011, 11:33

WB

Iemand op vogelmarktplaats vraagt om roodstaartgaailijsters te ruilen om onverwant te maken,misschien heb je interesse

wvanderveen
Forumlid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2011, 20:50
Contacteer:

Re: Kweek 2011

Bericht door wvanderveen » 21 jul 2011, 22:13

hallo wie heeft er dit jaar met de roodstaart gaailijster gekweekt ?

wvanderveen
Forumlid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2011, 20:50
Contacteer:

Re: Kweek 2011

Bericht door wvanderveen » 22 jul 2011, 17:25

hallo ger die zien er leuk uit maar die zijn van mij alleen heeft wb ze voor mij groot gebracht .maar toch bedankt als je mij daar even op wees ,want dat kon je ook niet weten als die van mij waren

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Kweek 2011

Bericht door White_Blackbird » 23 jul 2011, 20:35

White_Blackbird schreef: Ik kreeg van een liefhebber in Friesland een roodstaartgaailijster van 10 dagen oud. Keer op keer stierven zijn jonge gaailijsters in het nest of na het uitvliegen, waarschijnlijk door Atoxoplasmose. Ik voerde deze jonge vogel enige dagen handopfok gemengd met ESB3 en ook puppybrokken (Eukanuba) geweekt in water waar Esb3 in opgelost zit. Nu krijgt de vogels vrijwel uitsluitend nog puppybrok en hij ziet er goed uit (zie foto) We zijn er natuurlijk nog niet, maar "so far so good"

Het stond toch duidelijk in een eerder bericht :D
Uiteindelijk heb ik 4 gaailijsters voor W. grootgebracht. Mooie tamme vogels (1 man 3 poppen)
Een mooie uitkomst, want ik heb hier nog 1-3 overjarige roodstaarten zitten, zodat er 4 onverwante koppels kunnen worden samengesteld voor het volgende kweekseizoen.

MVG

pieter
Senior Forumlid
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 jan 2008, 20:01
Contacteer:

Re: Kweek 2011

Bericht door pieter » 30 jul 2011, 19:33

hier in friesland alles oke jonge zwartborstenlangstaartgaaien. jonge roodstaartgaailijsters en jonge witkeelgaailijsters en een jong van de druppelgaailijster.
in de handopfok bij klaas. en WB de druppelgaailijster doet het goed. hij grijpt nu goed met z,n nageltjes.
wat een geluk dit jaar wat poppen betreft.ook de witkeelgaailijster een pop
m,n voliere is bijna af W.B. volgende week kom je maar even een pilsje drinken.
wat pakt klaas het goed op .de jongen groeien als kool ze zitten inmiddels op stok.hij heeft inmiddels ook de couveuse van wybren dus dat word volgend jaar een gaailijsterboom in het gaaien gaailijsterdorp van fryslan.

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Kweek 2011

Bericht door White_Blackbird » 31 jul 2011, 10:06

Hoi Pieter,

Zo zie je dat je gezamenlijk de hobby op een hoger plan kunt tillen.
Door onze krachten te bundelen hebben we we een aantal zeldzame soorten uit de gevarenzone kunnen trekken. Ik denk net als jij dat we dit jaar een heel belangrijke stap gezet hebben. Volgend jaar officiële opening van gaailijsteropfokstation K.S. ?
Ben blij te horen dat het tapen van de achtertenen van de druppelgaailijster goed uit lijkt te pakken. Voorlopig de tape een week of 3 laten zitten zou ik zo zeggen.

Ja, volgende week kom ik weer naar het beruchte (gaai)lijsterdorp. Ik neem dan gelijk de witborstgaailijsterman, de kastanjelijsterpop en het koppel kastanjelijsters voor jullie mee. Jonge blauwe eksters voor Symen en Pieter moeten eerst nog gesext worden. Dat zal wel eind september worden.

MVG

GAAILIJSTER
Junior Forumlid
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2007, 23:28
Contacteer:

Re: Kweek 2011

Bericht door GAAILIJSTER » 31 jul 2011, 11:58

Ook hier gaat het aardig dit jaar
Van de roodvleugelgaailijster nu 4 jongen uit twee nesten,ze zitten bovendien al weer 5 dagen op eieren (dit is dan het vierde nest)Bij het eerste nest gingen drie jongen na 5 dagen dood
Blijkbaar is behandeling met esb nodig om ze in leven te houden,wat ik bij de nesten er na dan ook heb gedaan
De kleine spiegelgaailijster(monileger) had 4 jongen uit twee nesten, helaas uit beide nesten overleed 1 jong na ongeveer 7 dagen na het uitvliegen maar toch nog twee gezonde jongen over
Ook deze zit weer ongeveer 4 dagen op eieren
Morgen verwacht ik jongen bij de witkuifgaailijster ,eerste nest
De witkelen zijn nog altijd met een nest in de weer maar daar blijft het dan bij ,vorig jaar hadden ze drie keer een nest met drie eieren, dit kon ik goed volgen met een webcam om ze niet te verstoren toch gooiden ze alle keren de eieren uit het nest
Ik gaf de schuld aan het voeren van meelwormen,daarom dit jaar geen meelwormen gevoerd maar nu is het resultaat geen eieren
Waarschijnlijk moet je met gaailijsters ook geluk hebben met koppel dat het samen goed doet
Nu hopen dat het met de witkuifen goed gaat

Kaprötel

Re: Kweek 2011

Bericht door Kaprötel » 26 sep 2011, 18:17

ik heb nog 3 jonge roodstaartgaailijsters vliegen,
ik moet enkel nog wachten op mijn dna-uitslagen, deze zijn vandaag verstuurd.

Ik heb wel interesse om te ruilen dan.

Rob
Forumlid
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 okt 2008, 20:18
Contacteer:

Re: Kweek 2011

Bericht door Rob » 28 sep 2011, 11:54

Hoi gaailijster en andere collega's,
Ik lees dat je roodvleugel gaailijsters heb gefokt. Prachtig. Ik ben op zoek naar een pop, liefst van 2011. Ik kan ruilen met roodstaart. Kun je contact met me opnemen ook wanneer je iemand weet die nog een pop over heeft ? Bedankt !
Weet iemand misschien een geelborst zilveroor man. Het lijkt wel of ze uitgestorven zijn. Ik kan ruilen met een pop 2011/dna. 06-43845197
Mijn seizoen was uiteindelijk toch nog aardig. Na een volledig mislukte eerste ronde hadden meelwormen gevoerd met geweekte puppybrok en tijdens de opfokperiode af en toe geknipte wasmotten geweekt in ESB3 water (1gr op 1liter) een gunstig effect. Geen uitval meer. Mooie roodstaart gl, witwang gl, zilveroor ng en braz.dwergrallen op stok. De kastanjevleugels gl hebben toch nog 3 keer jongen gehad, maar na 4 dagen was het steeds einde verhaal. Volgend jaar nog spaarzamer met meelwormen zijn in de eerste dagen, denk ik.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen

GAAILIJSTER
Junior Forumlid
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2007, 23:28
Contacteer:

Re: Kweek 2011

Bericht door GAAILIJSTER » 28 sep 2011, 17:53

ha rob

ik ben de roodvleugels al kwijt

gaailijster

Rob
Forumlid
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 okt 2008, 20:18
Contacteer:

Re: Kweek 2011

Bericht door Rob » 28 sep 2011, 20:26

Jammer, mocht iemand nog een pop weten, laat het me dan horen s.v.p.
Bij voorbaat bedankt.

Exopets
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 aug 2007, 01:40
Locatie: Lelystad NL
Contacteer:

Re: Kweek 2011

Bericht door Exopets » 29 sep 2011, 22:13

hier bij mijn muisvogels geen jongen, mogelijk geen koppel, toch maar eens DNA test doen... :wink:
(zitten hier niet om te kweken, heb ze ontvangen na een ruil, ben er erg blij mee!)

Komende maand pop 3kleur spreeuw halen, koppel samen zetten in nieuwe voliere.

En eens zien wat ze gaan doen komend jaar (verwacht niks, maar 1 ei is al leuk genoeg)

michan

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten