Mijn Schamalijsters.... 1ste poging tot kweek.. (vervolg)

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

wbivort
Junior Forumlid
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:03
Contacteer:

Mijn Schamalijsters.... 1ste poging tot kweek.. (vervolg)

Bericht door wbivort » 15 okt 2011, 01:20

Eindelijk wat tijd gevonden om hier mijn ervaringen van het eerste kweekjaar af te handelen..

Het eerste nest waren alle eitjes onbevrucht.
Na deze te hebben weggenomen is de pop begin juli een nieuw nest begonnen, en de verrassing was groot om er 7 eitjes te vinden,.
Gezien de eerste ronde niet goed was, heb ik geoordeeld beide gerust te laten .. maar wat bleek na een goede drie weken , weer niets .. dus weer de eitjes weggenomen en .... alles met rust gelaten .

Groot was mijn verwondering dat begin augustus de pop weer aan het broeden was en wat bleek inderdaad er was leven in het nest..

Spijts na een week ongeacht de man heel actief was met voedren vond ik een jong uit het nest.

Daar ik geen jong geroep hoorde ben ik het nest gaan onderzoeken en bleek ook nog drie onbevruchte eitjes te liggen ...

Een jaartje met ervaring en leerschool ... beide zijn goed door de ruiperiode en laat ze samen in de voliere.

Allen op het ogenblik dat ik hun voeding geef .. is er wat dreiging maar voor de rest leven beide rustig samen ...

Deze winter ga ik ze ook proberen buiten te houden.

De voliere zelf is bij slecht weer volledig afgesloten met plexiramen en tevens heb ik nu ook de voliere voor de winter een extra isaltie bezorgd met noppenfolie..

Heb nu onlangs ook een mooi koppel japanse nachtegalen gekocht en een koppel prachtige roodkeelnachtegalen .... dit om volgend jaar ook proberen te kweken.

Ter afsluiting wens ik het bestuur van de vereniging bedanken voor de mooie dag in AVIFAUNA ... wij hebben genoten !!!!

Mvg
Werner
http://www.vaartkapoen-vv.org

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten