KWEEK 2013

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

Vagabunda
Senior+ Forumlid
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jun 2011, 16:10
Locatie: Oost-vlaanderen
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door Vagabunda » 23 mei 2013, 19:16

Potjandorie Julien, dat is een tegenvaller die je niemand toewenst!
Jammer, jammer!!

Totaal geen idee van?
Verstoring door buurman of iets anders?
Misschien door het koude wisselvallige weer? Dat de ouders er geen "energie" in wouden steken met de koude? Heb ik ook nog voorgehad bij men papegaaien toen het tot -17 graden vroor, hebben ze de jongen ook in het nest verlaten met die temperatuursdaling.

Duimen maar dat ze nog iets gaan doen!

Olli

calocitta colliei
Senior+ Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 01 apr 2012, 09:43
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door calocitta colliei » 23 mei 2013, 19:54

dat valt tegen zeg.wie weet lag je weer over 2 weken misschien met nieuwe eieren

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door White_Blackbird » 23 mei 2013, 21:30

Ja, dat is stevig balen Julien!
Daar reken je toch gewoon niet op als je naar de gang van zaken bij het vorige nest kijkt?
Ook dit hoort bij de hobby, maar het is wel zuur.
Hopelijk gaan ze snel voor de 3e ronde!

MVG

wjvdlinden
Senior+ Forumlid
Berichten: 278
Lid geworden op: 11 jul 2006, 16:40
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door wjvdlinden » 23 mei 2013, 21:51

Julien dit is wel heel zuur. Het ging zo mooi met de Beo's. Succes verder. Hopelijk komen er toch nog meer jongen

Vagabunda
Senior+ Forumlid
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jun 2011, 16:10
Locatie: Oost-vlaanderen
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door Vagabunda » 24 mei 2013, 07:51

Voor de tokken is het weer echt veel te slecht, de nachttemperaturen zijn veel te koud!
Man doet vaker een pging het nest mooi dicht te metselen, deze week zelf al eens heel ver in het stadium gezeten van afwerken, maar de pop breekt het steeds helemaal terug af, frustrerend.

Kitta broed echt vele, vele beter als de vorige ronde! Ze is minder nerveus en zit vaster op de nest. Ik heb ze tijdends deze broedperiode zelf nog geen 1 keer van het nest gezien, ze zit er dus altijd wel op. De uitkomst is berekend op dinsdag de 28e. Dus nog even geduld. We zijn al volop bezig met de hoeveelheid voer op te drijven. Duimen maar dat het nu wel iets wordt, ik zou zo graag nestje natuurbroed jongen hebben :)

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door monileger » 24 mei 2013, 08:59

hallo,

Het is zeker stevig balen. Had er wel rekening mee gehouden dat de kleinste het niet zou redden maar alles 3 ho maar.
de jongen zag er lekker stevig uit.

maarja het hoort inderdaad bij de hobby.

Ik hoop nog op een mooie ronde van de beo's.

Vagabunda zag ik nou dat je een tok aanbood op internet? vanwege een pop die is weg gevallen?

groet monileger

Vagabunda
Senior+ Forumlid
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jun 2011, 16:10
Locatie: Oost-vlaanderen
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door Vagabunda » 24 mei 2013, 09:53

Mijn koppel zit nog lekker in de voliere hoor ;)

pieter
Senior Forumlid
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 jan 2008, 20:01
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door pieter » 24 mei 2013, 19:06

jammer Julien. dit is echt balen 3 mooie jonge beo,s
de middel beo's van mij doen nog niks. de zwartborstlangstaartgaaien zijn van de eieren af(te koud denk ik )
en WB bij jou gaat het lekker. wat goed 3jonge roodvleugels. hier nog niks m'n borst band gaai lijsters zit inmiddels weer te broeden hopelijk gaat het dit keer goed .
Julien ik voerde m'n jonge beo's eendaags muisjes morio,s en was motten .
en nu maar hopen dat de temperatuur wat omhoog gaat .en callocitta hoe gaat het met jou heb je al jonge zwartborsten.

pieter
Senior Forumlid
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 jan 2008, 20:01
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door pieter » 24 mei 2013, 19:07

jammer Julien. dit is echt balen 3 mooie jonge beo,s
de middel beo's van mij doen nog niks. de zwartborstlangstaartgaaien zijn van de eieren af(te koud denk ik )
en WB bij jou gaat het lekker. wat goed 3jonge roodvleugels. hier nog niks m'n borst band gaai lijsters zit inmiddels weer te broeden hopelijk gaat het dit keer goed .
Julien ik voerde m'n jonge beo's eendaags muisjes morio,s en was motten .
en nu maar hopen dat de temperatuur wat omhoog gaat .en callocitta hoe gaat het met jou heb je al jonge zwartborsten.

Vagabunda
Senior+ Forumlid
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jun 2011, 16:10
Locatie: Oost-vlaanderen
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door Vagabunda » 24 mei 2013, 19:31

pieter schreef: de zwartborstlangstaartgaaien zijn van de eieren af(te koud denk ik )
.
Jammer van de zwartborsten Pieter!
Het kweekseizoen loopt daar ook nog niet zoals gewenst jammer genoeg.

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door White_Blackbird » 25 mei 2013, 07:41

Zonde van die langstaarten Pieter. Die vogels stonden jarenlang bij jou garant voor vele jongen. Eigenlijk waren ze een soort van zekerheid geworden omdat ze misschien wel 10 jaar of meer onafgebroken jongen kregen. Als andere soorten het lieten afweten waren het de langstaarten die ieder seizoen alsmaar weer voor mooie jongen zorgden. En nu haperen deze superkweekvogels... Maar aan alles komt een eind en misschien begint hun hoge leeftijd ze nu toch parten te spelen?
Ja, kom binnenkort maar eens een kijkje nemen hier Pieter. Bert was hier gisteren ook al en Jack komt maandag langs. Nog even en dan is de hele club Noord langs geweest :D

Hier inmiddels ook de eerste tegenvaller. De zilveroornachtegalen besloten gisteren van het nest te stappen. In het nest 1 koud ei met een afgestorven jong er in...Jammer, maar het zijn nog jonge vogels (2012) en het was hun allereerste legsel. Denk wel dat ik het koppel Japanse lijsters waar ze hun volière mee delen er uit ga halen, zodat ze het rijk helemaal alleen hebben voor de rest van het seizoen. Het viel me trouwens wel op dat ze totaal geen interesse hadden in de buffalo's en pinkies en almaar op jacht waren naar mugjes langs het gaas. Misschien de volgende keer maar eens op zoek naar ander levend voer? Een opsteker is dan weer dat er volgens mij een koppel geelkelen op eieren zit. Het zal een keer tijd worden :roll:

Ja, het is bij de meeste mensen toch geen geweldig seizoen. Het koude weer speelt hier in zeker een negatieve rol.
Maar de kweek is nog lang niet voorbij. Sommige soorten gaan door tot augustus, dus nog kansen genoeg.

MVG

calocitta colliei
Senior+ Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 01 apr 2012, 09:43
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door calocitta colliei » 25 mei 2013, 13:53

hallo liefhebbers

he pieter leuk dat je er weer ben en dat het dus gelukt is met je wachtwoord.
ik wilde dat ik je wat leuks kon vertellen enige 3 leuke dingen die ik heb
is dat ik net in de tuin zat en de zwartborsten zag omwisselen.dat de pop even appel
ging pikken en toen ging de man op de eieren zitten.
dat de pop de broed op 5 eieren voltooid heeft.
maar helaas ze zit er nu al 3 weken op en nog geen jongen komen dus niet meer.
moet ik nou de eieren weg halen?
wat ik wel merk is dat de man steeds fanatieker word als ik de kooi binnen kom.

3e leuke dingetje is wel dat het jong van de witborsten goed gaat de 1e vleugel pennen beginnen te komen.jammer vagabunda van je tokken dat de pop dood is.hopen voor iedereen op wat meer geluk komende maanden.
Afbeelding]

calocitta colliei
Senior+ Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 01 apr 2012, 09:43
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door calocitta colliei » 25 mei 2013, 22:44

Ik heb de eieren weg gehaald er zaten in de 5 3 afgestorven embrio's helaas al vroeg afgestorven maar hij heeft zijn werk gedaan.hopen op beter weer voor ons alle hier

e v/d zande
Senior Forumlid
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 apr 2009, 17:14
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door e v/d zande » 26 mei 2013, 09:20

Ja het koude weer speel hier in zeeland ook een rol.
Schama's zit ook nog op onbevruchte eieren, maar ik hoopte stieken dat ze die zelf uit het nest zou gooien.
Witwangen hebben het nest gisteren leeg gegooid ivm het koude weer .
Nu alleen nog de witkruintapuit op eieren en de kookaburra's.
Hoop dat het weer binnenkort goed omslaat, zodat de vogels lekker hun gang kunnen gaan.

pieter
Senior Forumlid
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 jan 2008, 20:01
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door pieter » 26 mei 2013, 09:51

hallo vd Zande wat eten kookaburra's en wat is hun gedrag volgende week kan ik drie vogels halen in Brabant.
maar heb deze vogels nog nooit in m'n collectie gehad het zijn drie jonge ongsexte vogels.
hebben wat ze zegen veel lawaai?.
hier intussen m,n beo aan het nestelen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten