KWEEK 2013

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

René
Administrator
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2008, 14:41
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door René » 06 jul 2013, 08:57

Nu een aantal dagen medicijnen gegeven aan het toerako jong, vandaag merk ik voor het eerst dat het wat beter gaat!
Hij hapt nog wel maar veel minder. Misschien komt het dan toch nog goed!
René
Webmaster

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door monileger » 06 jul 2013, 11:17

hoi wjvdlinden,

leuk dat jet het zo bij houd van de beo's. Ze zijn er nog niet uit maar staan we te springen. Denk zelf nog 2 dagen voordat ze uitvliegen.
Dat zal ik zelf niet meemaken want ik ga vanmiddag op vakantie. Het zijn er nog steeds 2 en zien er nog steeds goed uit.

Ben erg blij dat het de komende dagen erg mooi weer is. Zodat er geen jonge verregent worden.

Ik zal vanmiddag een paar foto's maken met de camera, die zijn groter dan op mijn telefoon.

ik verwacht dat het het laatste legsel is. maar je weet het nooit. Ze hoeven van mij ook niet echt meer dit jaar. alleen haal ik de blokken niet weg. als ze willen mogen ze.

De foto's zullen moeten wachten tot na mijn vakantie. De site waar ik de foto's op had gezet kan ik niet meer gratis gebruiken. dus ik moet een nieuwe zoeken. Heb wel net een paar foto's gemaakt,
1 jong zit al onder het invliegt gat. dus denk dat die morgen of overmorgen uitvliegt.

Rene, dat is positief van je toerako. Hopen dat hij het red.

groet monileger

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door White_Blackbird » 06 jul 2013, 13:05

monileger schreef: De foto's zullen moeten wachten tot na mijn vakantie. De site waar ik de foto's op had gezet kan ik niet meer gratis gebruiken. dus ik moet een nieuwe zoeken. Heb wel net een paar foto's gemaakt,
groet monileger
Hoi monileger,

Je kunt toch ook een andere site gebruiken om je foto's te uploaden?
Deze bijvoorbeeld:
http://www.freebits.nl/

MVG

calocitta colliei
Senior+ Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 01 apr 2012, 09:43
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door calocitta colliei » 06 jul 2013, 23:28

Hallo liefhebbers.

Ik bericht vanaf een terras in tenerife.
Mijn broertje en vader voeren thuis mijn
Witbotsten en stuurde mij eer gister een mooie
Foto van een nest met 3 eieren erin.ze heeft gewacht
Tot ik weg was net als vorig jaar toen ze ook eieren had toen
Ik op vakantie was.na mijn vakantie krijg ik nieuwe vogels
Een koppel roodwang timalies en konings glansspreeuwen.
En ga sparen voor een koppel irena buul buuls.

Mvg

bart1
Senior+ Forumlid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 apr 2012, 14:46
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door bart1 » 07 jul 2013, 21:20

De nachtegalen hebben eindelijk jongen. De man voert ze niet, ook het broeden heeft hij zeker niet veelvuldig gedaan! Nu maar hopen dat de pop vaak genoeg voert. Ze kan immers niet alles tegelijk :-)

René
Administrator
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2008, 14:41
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door René » 08 jul 2013, 19:17

Ik wilde even het slechte nieuws melden dat de jonge Livingstone toerako met de schimmelinfectie is overleden. Met de ander gaat het prima! Ook heeft moeder weer twee eieren gelegd en ze zit nog niet te broeden, dus er kan er nog een komen!
René
Webmaster

calocitta colliei
Senior+ Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 01 apr 2012, 09:43
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door calocitta colliei » 12 jul 2013, 23:08

hallo liefhebbers

zonde rene jammer om dit te lezen dat je jong is overleden.misschien volgende ronde beter
bij terug komen van vakantie heb ik mijn konings glansspreeuwen opgehaald uit valkenswaard.
het is heel leuk om ze door de voliere te zien vliegen ondernemend en rond kijken.
weet niet of het wat betekend maar gister zijn de beide vogels in en uit een nestblok gevlogen,
de pop heeft zelfs in de opening van het blok geslapen en de man erboven op.
heb vandaag voor de zekerheid tabak stengels gekocht en een bosje kokos vezel misschien loop ik
hard van stapel maar ik heb dit eerder gezien bij mijn broertje zijn driekleur glansspreeuwen vroeger
en paar weken later kwamen we erachter dat er jongen in dat blok lagen en daarom zo agressief waren
tegenover de geelkeel gaailijsters.
verder gaan de witborsten perfect broeden op 3 eieren dus vanaf 4 juli hopen dat deze ronde beter verloopt
als de vorige.

wat ik vragen wil is of er meer bekend zijn met konings glansspreeuwen en of er mensen zijn die 2 koppels
in 1 voliere houden of weten of dat mogelijk is.heb ergens gelezen dat het vogels zijn die wel in groepen leven.
en lijkt mij misschien wel mooi om er misschien 4 in 1 voliere te hebben.graag reactie hierop

mvg alex

wjvdlinden
Senior+ Forumlid
Berichten: 278
Lid geworden op: 11 jul 2006, 16:40
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door wjvdlinden » 17 jul 2013, 17:40

Twee jonge brilvogels.

Afbeelding

Ben heel benieuwd of ik ze op stok ga krijgen. Ze zijn er nu sinds afgelopen zondag.

Wouard
Senior+ Forumlid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mar 2007, 21:58
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door Wouard » 17 jul 2013, 18:04

Bij mij wilden de jonge brilvogels alleen maar witte wormen (wasmotten en witte meelwormen) voeren. Kreeg ze dan na de rupsen peride ook niet meer groot. Bij mij is het 3 jaar achter elkaar alleen maar gelukt met de groene rupsen. Krekels, buffalo's, pinkies wilden ze niet (alles levend behalve de pinkies)

wjvanderlinden geen problemen met de jongen en het voeren tot nu toe?

geai59113
Junior Forumlid
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jul 2013, 09:45
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door geai59113 » 18 jul 2013, 10:44

félicitation et merci pour le partage de cette photo.
Le Zostérops se reproduite assez bien en captivité à condition bien sûr d’avoir un couple suite de l'absence de dimorphisme, entre le male et la femelle.La nourriture vivante est indispensable avec la période des jeunes, vers de farine, pucerons, buffalos, teignes de ruche,

wjvdlinden
Senior+ Forumlid
Berichten: 278
Lid geworden op: 11 jul 2006, 16:40
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door wjvdlinden » 18 jul 2013, 10:51

Wouard schreef:Bij mij wilden de jonge brilvogels alleen maar witte wormen (wasmotten en witte meelwormen) voeren. Kreeg ze dan na de rupsen peride ook niet meer groot. Bij mij is het 3 jaar achter elkaar alleen maar gelukt met de groene rupsen. Krekels, buffalo's, pinkies wilden ze niet (alles levend behalve de pinkies)

wjvanderlinden geen problemen met de jongen en het voeren tot nu toe?

Op dit moment lijkt het nog goed te gaan. Maar ik ben op deze week veel thuis en geef zodoende veel witte meelwormen. Ga straks nog even wasmotten halen.

Frans begrijp ik helaas niet zo.
Maar dit zou het ongeveer moeten zijn.

gefeliciteerd en bedankt voor het delen van deze foto.
De White-eye is vrij goed gereproduceerd in gevangenschap natuurlijk om een ​​paar vanwege het ontbreken van dimorfisme tussen de mannelijke en femelle.La levend voer hebben is een voorwaarde voor de periode van de jeugd, meelwormen, bladluizen, buffels , mot bijenkorf

geai59113
Junior Forumlid
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jul 2013, 09:45
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door geai59113 » 18 jul 2013, 14:53

Merci pour la tradution de mon texte réponse :mrgreen:

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door monileger » 21 jul 2013, 13:41

zo,

daar ben ik weer, terug van de vakantie. Natuurlijk gelijk bij de vogels kijken. De beo's waren tijdens mijn vakantie uitgevlogen en kon ze alleen via foto's zien.
Bij thuiskomst zaten ze heerlijk buiten op een tak te zonnen. Echt prachtig. Hele mooie stevige jongen.

ik zag op foto's al dat de man in de rui was dus ik verwachte geen nieuwe eieren. Maar bij thuiskomst zaten de ouders niet buiten. Dus ga gewoon even kijken in het blok, en ja hoor een ei. Dus misschien word het niks maar mss toch een laatste ronde van de beo's.

de 4 eieren van de afrikaanse hoppen moeten ook over een weekje uitkomen.

erg leuk om zo terug te komen.

groet monileger

René
Administrator
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2008, 14:41
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door René » 22 jul 2013, 14:54

Vanmorgen gezien dat de Roodkuif toerako's een jong hebben en nog een ei.
René
Webmaster

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door monileger » 24 jul 2013, 09:58

hallo,

lekker Rene. leuk van de toerako's.

Ik ben benieuwd wat deze ronde gaat opleveren van de beo's. De man is in de rui maar de pop heeft weer 3 eieren gelegd.
Hoop dat ze weer alle 3 bevrucht zijn. Dan gaat het weer helemaal goed komen.

de jongen die nu uitgevlogen zijn doen het super goed. De veren heb ik gister op gestuurd voor dna. Denk zelf een man en pop.

Wat zeggen jullie, de pop en man zien er naast dat de man in de rui zit super uit. moet ik het blok weghalen na deze ronde? Er is dan natuurlijk ook een kans dat ze geen plek kan vinden en dan aan legnood dood gaat. Zelf denk ik dat de pop na dit legsel gaat ruien.

groet monileger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten