KWEEK 2013

Alles m.b.t. het kweken van vogels

Moderators: René, adminrobin

smoke
Senior+ Forumlid
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 nov 2009, 13:34
Contacteer:

KWEEK 2013

Bericht door smoke » 27 jan 2013, 15:50

hoi, allemaal.

vorig seizoen heb ik gekweekt met de bruinmaskergaailijsters en shamalijsters.

Ook de kweek met de witkuifgaailijster stond op het programma maar is er niet van gekomen.

Op het einde van het seizoen heb ik een koppel roodstaartgaailijsters gekocht, die in september nog verschillende keren nest hebben gemaakt, maar er verschenen geen eieren.

waarschijnlijkl zaten de vogels al beetje in de rui op dat moment.

Dus voor dit jaar ga ik proberen kweken met de roodstaartgaailijsters en de witkuifgaailjsters.

De rest van de vogels , waar ik vorig jaar mee kweekte zijn verkocht.

Een kweekresultaat met een van deze koppels zou me al plezieren.

Verder ga ik nog 1 soort aanschaffen ofwel als ik ze kan kopen geelvleugel of goudvleugelgaailjster of een koppel groene inca gaaien.

Nog voornemens????? :lol:

Gr Smoke

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door White_Blackbird » 29 jan 2013, 21:39

Hoi,

Nou tot nog toe geen enkele reactie. Dan zal ik maar eens wat posten Smoke. :roll:
Ik heb flink wat vogels verkocht de laatste tijd. Geen blauwe gaaien en San blasgaaien meer.
Nog wel blauwe eksters, een 6 tal soorten gaailijsters, wat buulbuuls en een aantal soorten lijsters. Verder nog enkele mutaties van Europese V&I eters, zoals witte spreeuwen, witte merels en witte heggenmussen.
Ik heb onlangs 4 volières afgebroken. Er moeten er nog 3 plat. In plaats van deze vluchten bouw ik 1 hele grote volière van 480 m2.
Hierin komen blauwe eksters, roodvleugel, roodstaart en witkeelgaailijsters, een koppel witkopbuulbuuls en enkele soorten lijsters waarschijnlijk Siberische, dama en kastanjeruglijsters. Misschien dat ik als alles gereed is wat foto's plaats, maar dan zal er wel wat meer activiteit op dit forum moeten komen :wink:

WB

smoke
Senior+ Forumlid
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 nov 2009, 13:34
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door smoke » 30 jan 2013, 10:09

Hoi,

WB dat moet wel schitterend zijn om te zien zo een grote voliere , ik hoop er wat fotos van te mogen zien.

Zelf heb ik ook een nieuwe voliere gebouwd voor mijn witkuifgaailijsters .
Ze is 2.50 meter hoog 6 meter diep en 2 meter breedt.

Als je op de links klikt kan je mijn voliers zien en mijn roodstaartgaailijsters.

In de eerste foto zitten mijn roodstaartgaailijsters.

mocht er iemand nog een koppel geelvleugel of goudvleugelgaailijsters te koop hebben , ik ben geintreseerd.

Leuk toch?? :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door smoke op 30 jan 2013, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

wjvdlinden
Senior+ Forumlid
Berichten: 278
Lid geworden op: 11 jul 2006, 16:40
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door wjvdlinden » 30 jan 2013, 10:17

Smoke mooie vluchten en ook mooie vogels.

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door monileger » 30 jan 2013, 10:23

Hoi Smoke en WB,

Dit jaar ga ik het proberen met een koppel middel beo's, Afrikaanse woudhoppen en de garrulax milnei.
De man van de milnei komt van WB is van 2012 dus afwachten of daar wat gebeurt.

De beo's is een bewezen koppel dus hoop daar wel het een en ander van.

Misschien dat ik op Zwolle nog wat aanschaf. Niet te duur.

Laat maar zien die foto's hoor WB mooi gezicht denk zoveel vogels in 1 volière.

Smoke mooie volières man, zie ik op die laatste foto nou de witkuiven en milnei bij elkaar zitten?

groet monileger

smoke
Senior+ Forumlid
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 nov 2009, 13:34
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door smoke » 30 jan 2013, 10:35

Hoi monileger,wjvdlinden

Bedankt .
Neen de vogels zaten wel gescheiden van elkaar.met een draad tussen.

Dit was een noodoplossing tot men nieuwe voliere klaar was.

Leuk te horen monileger dat ook jij de milnei hebt ,hopelijk kunnen we dit jaar wat fotos posten van jongen van de milnei net zoals WB het vorig jaar heeft gedaan.
En voor de rest veel succes met de beos en de afrikaanse woudhoppen.

Ik heb ze gezien op de clubshow ,mooi resultaat.
Gr Smoke

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door monileger » 30 jan 2013, 10:47

hoi smoke,

De woudhoppen zijn inderdaad mooie vogels, maar niet echt in trek bij de vogelliefhebbers.
De jonge man had ik zo verkocht maar heb nu pas 1 pop verkocht. Waar dat nou aan licht weet ik niet. Mooie kleuren hebben de ouders.

Ik verwacht nog niet zoveel jonge van de milnei eigenlijk. De pop is wel van begin 2012 dus heel misschien zou het kunnen. Als er iets gebeurt is het welkom.

Ga je nog wat bij die gaailijsters houden of gewoon per koppel. Want ze hebben flink de ruimte. Een mooie spreeuw ofzo?

groet monileger

smoke
Senior+ Forumlid
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 nov 2009, 13:34
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door smoke » 30 jan 2013, 11:42

Hoi,monileger

Het is de bedoeling dat de gaaien alleen blijven.

Ik heb het niet zo op spreeuwen, waarom weet ik ook niet.

Ik zou alleen nog een andere gaailijster soort het liefts geel of goudvleugelgaailijsters bij willen of groene incas willen aanschaffen.
En dan moet ik ook wel een extra nieuw verblijf bouwen.
En het met die vogels doen .
Gr Smoke

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door monileger » 30 jan 2013, 12:34

Dat kan natuurlijk altijd dat je een soort minder aantrekkelijk vind.

De groene inca is wel mooi, misschien zijn er een aantal op Zwolle. Af en toe word er een man aangeboden. Die zijn ook erg zeldzaam.

succes man.

groet monileger

wjvdlinden
Senior+ Forumlid
Berichten: 278
Lid geworden op: 11 jul 2006, 16:40
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door wjvdlinden » 30 jan 2013, 12:54

monileger schreef:Dat kan natuurlijk altijd dat je een soort minder aantrekkelijk vind.

De groene inca is wel mooi, misschien zijn er een aantal op Zwolle. Af en toe word er een man aangeboden. Die zijn ook erg zeldzaam.

succes man.

groet monileger
Monileger,

Verwacht je dan veel vi vogels in Zwolle?

Ik ben van plan om daar ook te gaan kijken. Absoluut geen vogels kopen om de eenvoudige reden omdat ik totaal geen ruimte heb voor meer vogels. Als ik de foto's zie van Smoke en de ruimte van WB hebben die heel mogelijkheden.

Maar dit wil totaal niet zeggen dat ik ontevreden ben met mijn volière. http://www.vvvogelvreugd.nl/fotoalbum/V ... index.html Het enigste waar ik een "beetje erg" van baal is dat het mijn niet echt lukt om jongen op stok te krijgen. Daarom was ik al een onderwerp voeding begonnen.

In de kweek 2013 hoop ik te broeden met een koppel japanse nachtegalen, koppel schamalijster en een koppel driekleurglansspreeuwen. Die zitten allemaal per koppel in een vlucht"je". Daarnaast heb ik nog 6 brilvogels. Waarschijnlijk ga ik er twee bij de nachtegalen en twee bij de schama's zetten.

Wimp
Junior Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2011, 13:39
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door Wimp » 30 jan 2013, 13:30

Ik ga het dit jaar nogmaals proberen met mijn koppel blauwe eksters.
Heb nog een koppel roodsnavelkitta's van 2012, maar hier verwacht ik niet veel van.

Ben bezig om nog een vlucht van 2x4x2m te bouwen. Is eigenlijk bedoeld voor een koppel hyacintgaaien, maar het is bijna onmogelijk om een pop te vinden. Om deze reden gaan er eerst twee mannen hyacinten in, tot ik een pop vind of de twee mannen kwijt kan.

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door monileger » 30 jan 2013, 20:17

hoi wjvdlinden,

Er is geen pijl op te trekken wat zwolle betreft. De ene keer zit er zeer weinig. De laatste keer dat ik er was zat er zeer veel. Toen had 1 iemand bijvoorbeeld 12 groene inca gaaien bij zich.
Daar blijft het niet bij maar ook heel wat beo's, toerako's. Hij was niet de enige die veel insect eters bij zich had.

Normaal zie je bijna niet 1 nachtegaal zitten de laatste keer zaten er een stuk of 6 zilveroren.

Wimp, Laatst stond er bij johan hartjes een pop van 2010 tekoop. Was je net te laat?

mvg Monileger

wjvdlinden
Senior+ Forumlid
Berichten: 278
Lid geworden op: 11 jul 2006, 16:40
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door wjvdlinden » 30 jan 2013, 21:47

monileger schreef:hoi wjvdlinden,

Er is geen pijl op te trekken wat zwolle betreft. De ene keer zit er zeer weinig. De laatste keer dat ik er was zat er zeer veel. Toen had 1 iemand bijvoorbeeld 12 groene inca gaaien bij zich.
Daar blijft het niet bij maar ook heel wat beo's, toerako's. Hij was niet de enige die veel insect eters bij zich had.

Normaal zie je bijna niet 1 nachtegaal zitten de laatste keer zaten er een stuk of 6 zilveroren.

Wimp, Laatst stond er bij johan hartjes een pop van 2010 tekoop. Was je net te laat?

mvg Monileger
Monileger misschien kom ik u daar wel tegen.

Wimp
Junior Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2011, 13:39
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door Wimp » 30 jan 2013, 22:26

Klopt, maar ik prevereer een ruil met één van mijn mannen, daarnaast vond ik de vraagprijs veel te hoog.
Recentelijk stond er nog een pop op, uit volgens mij italie, maar daar was ik inderdaad te laat.
Misschien dat zwolle ook een optie voor mij is.

pieter
Senior Forumlid
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 jan 2008, 20:01
Contacteer:

Re: KWEEK 2013

Bericht door pieter » 31 jan 2013, 18:33

wimp gewoon wachten op roorda die zal dit jaar vast weer jonge hyacintgaaien kweken.
ik hoop dit jaar te kweken met 5 soorten gaailijsters .
m,n zwartborstlangstaartgaaien middelbeo,s grote beo,s bali spreeuwen en hoop dat m,n boomeksters het doen
en nog een koppel witkopbuulbuul.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten