Zoektabel oude Vogelexpressen voor leden van SCIVV

Nieuws/vragen of andere zaken over de website

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
René
Administrator
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2008, 14:41
Locatie: Duiven
Contacteer:

Zoektabel oude Vogelexpressen voor leden van SCIVV

Bericht door René » 06 jun 2013, 10:05

Hallo Leden van de Speciaalclub van Insecten- en Vruchtenetende Vogels,

Ik heb op de website, bij het Vogelexpressen archief, een zoeklijst geplaatst waarin je heel eenvoudig kunt zoeken naar fokverslagen of vogelbeschrijvingen. Je kunt zoeken op Nederlandse naam , de Latijnse naam van de vogel of een gedeelte van de naam.
De lijst kun je vinden door bovenaan op de pagina van het Vogelexpressen archief te klikken op: Vogelexpressen fokverslagen of beschrijvingen.
Standaard is de lijst gesorteerd op de Nederlandse naam, maar door te klikken op “»” achter een van de titels in de tabel, kun je op de gewenste kolom sorteren.
Onderaan de tabel kunt u kiezen voor het aantal regels dat u tegelijk wilt zien en daar kunt u ook naar een volgend deel van de tabel gaan door op volgende-vorige-begin-einde of op een getal te klikken.
Ook kunt u bovenin in de vakjes een zoekopdracht geven en rechts op het vergrootglas klikken. U kunt ook een gedeelte van een naam invoeren. Om de gehele lijst weer te zien moet u de zoekwoorden weghalen en weer op het vergrootglas klikken.
Vaak is het handiger om op een gedeelte van de vogelnaam te zoeken. Dus bijvoorbeeld zoeken op “toerako”, je krijgt dan een lijst met alle soorten toerako’s die besproken worden in de oude Vogelexpressen. Deze lijst kun je vervolgens sorteren op de Nederlandse naam als je dat eventueel wilt. Je voorkomt op deze manier dat je de naam niet kunt vinden omdat hij in de lijst eventueel anders geschreven staat. Je kunt zelf namelijk zoeken op “Witwang toerako”, maar dan kun je hem niet vinden want hij staat als “Witwangtoerako” in de lijst!
Ik heb aangegeven in de lijst in welke jaargang het verslag staat, met daarachter het nummer van de desbetreffende Vogelexpresse. Daarachter weer staat of het een fokverslag betreft of een vogelbeschrijving.
Als iemand nog verdere uitleg of hulp nodig heeft bij het gebruiken van de zoeklijst dan kun je een email sturen naar: admin@vogelspeciaalclub.nl, ik zal je dan zo snel mogelijk antwoord geven!
René
René
Webmaster

René
Administrator
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2008, 14:41
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Zoektabel oude Vogelexpressen voor leden van SCIVV

Bericht door René » 06 jun 2013, 11:12

Ger schreef:Hallo René,

Wij hadden het er al over gehad, dit was dus echt monnikenwerk, mijn complimenten.
En nu komen er binnen nu en enkele weken nog 3 jaargangen bij hé!

Menig vogelliefhebber zal blij zijn met deze lijst.

Bedankt voor je geweldige inzet.

Ger.
Graag gedaan Ger! Ik hoop dat de leden er gebruik van gaan maken!
René
Webmaster

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast