Spam Profielen op het Forum verwijderd!

Nieuws/vragen of andere zaken over de website

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
adminrobin
Administrator
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:00
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Contacteer:

Spam Profielen op het Forum verwijderd!

Bericht door adminrobin » 14 mar 2007, 23:05

1 # Helaas, helaas heeft de spam inmiddels ook al enige maanden het forum gevonden. <br>Daarom zojuist even flink wat nep accounts verwijderd. <br><br>Ik heb zo goed mogelijk gekeken dat ik niet 'echte' gebruikers heb gewist. Mocht dat zijn gebeurd dan mijn excuses alvast hiervoor (al schat ik die kans minimaal in). <br><br>Wellicht voor diegene die zich willen aanmelden let er dan op dat u zich aanmeld met bijv. uw Voornaam danwel achternaam of een Nederlandse naam. <br><br>De spam account zijn veelal Engels danwel vage namen, deze zullen dan ook sneller als spam gezien worden. Ik kijk overigens ook naar het e-mail adres of dit bijv .ru (rusland) dan wis ik deze zsm.  <br><br><br>2# Tevens heb ik gekeken of iemand uberhaupt een bericht ooit heeft geplaatst. Zo niet dan kunt u verwachten dat deze na enkele maanden gewist wordt.<br>Er is namelijk gebleken dat veel mensen een account aanmaken maar daarna er niets mee doen. Dit geeft een verkeerd beeld over het aantal werkelijke gebruikers.<br>Als u tzt echt iets kwijt wilt op het forum dan kunt u zo weer een nieuw account aanmaken. <br><br>Ik heb hiervan nu alleen de accounts laten bestaan die in januari t/m maart zijn aangevraagd en nog 0 berichten/reacties hebben geplaats. Alles van daarvoor zonder 0 plaatsingen zijn gewist.
Laatst gewijzigd door adminrobin op 15 mar 2007, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.

lijster
Junior Forumlid
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mei 2004, 02:51
Contacteer:

Re: Spam Profielen op het Forum verwijderd!

Bericht door lijster » 15 mar 2007, 21:32

Heel goed ,weg met die Spammers :-)

adminrobin
Administrator
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:00
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Contacteer:

Re: Spam Profielen op het Forum verwijderd!

Bericht door adminrobin » 16 apr 2007, 01:01

Inmiddels is het nu na 2 dagen spam ook als berichten tijd voor andere maatregelen dan het verwijderen van deze berichten/profielen.

Inmiddels is het forum van versie 1.31 naar 2.1 ververst. Alles berichten/account zijn gemigreerd zonder verdere problemen. Let wel dat het forum altijd via http://www.vogelspeciaalclub.nl/forum bezocht kan worden. Overigens kunt u uiteraard ook via de nieuwe directe script link er komen dit is http://www.vogelspeciaalclub.nl/forum/f ... b2/YaBB.pl Deze was voorheen anders. Bij het aanmelden van een nieuw profiel is nu dan ook een extra Verificatie code (als plaatje) ingebouwd die overgenomen moet worden. Dit houd veelal spammers al flink tegen.
Laatst gewijzigd door adminrobin op 16 apr 2007, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Niltava
Senior+ Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 mei 2004, 21:29
Contacteer:

Re: Spam Profielen op het Forum verwijderd!

Bericht door Niltava » 16 apr 2007, 01:30

Betwijfel of andere forum software oplossing zal bieden, spammers (vaak ''automatische machines'') vinden hun gaatjes helaas toch wel.<br><br>Het hun moeilijker maken en daarnaast zo goed en zo kwaad als het kan verwijderen is mogelijk het enige wat er tegen gedaan kan worden.<br>Handig daarbij is het beheren van het forum met meerdere mensen (2 of 3 man/vrouw) te doen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten