Winterperiode komt aan .. Forum actiever ???

Nieuws/vragen of andere zaken over de website

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
wbivort
Junior Forumlid
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:03
Contacteer:

Winterperiode komt aan .. Forum actiever ???

Bericht door wbivort » 18 okt 2011, 13:12

Beste

Sinds begin dit jaar ben ik lid geworden van de werkgroep.
Eén van de beste beslissingen die ik heb genomen … ondertussen al een aantal leuke liefhebbers leren kennen , maar toch ook al het één en ander bijgeleerd.
Ook de activiteiten van de werkgroep zijn goed georganiseerd, waarbij een woordje van dank voor de daguitstap in AVIFAUNA, dit was een TOPDAG !!.
De reden van mijn schrijven hier gaat in het bijzonder om mijn zorg over de werking van het forum.
Voor alle duidelijkheid niet omtrent het initiatief of de beheerders, maar omtrent de activiteit.
Het forum zou volgens mij iets actiever kunnen zijn, indien ieder wat meer dit forum zou bezoeken maar ook zijn medewerking hier zou aan verlenen.
Het forum dient om een bron aan informatie te kunnen delen , met andere liefhebbers, omtrent het houden van, de kweek van en zoveel andere ervaringen….
Niet enkel de ervaren liefhebber maar ook en in het bijzonder de startende liefhebber zou dit hier een thuishaven moeten zijn om alle informatie te vinden die hij nodig heeft .
De kweekperiode ligt nu stil en ik denk dat gezien de lange winterperiode die aankomt het ogenblik is aangebroken om onze ervaringen hier te kunnen delen, goede of minder goede moeten hier hun plaats kunnen vinden.
Het forum is ook een communicatiemiddel voor vragen of om problemen voor te leggen, waarbij door ervaring van andere liefhebbers een antwoord of een oplossing kan worden gegeven, die verder door andere leden van het forum kan worden gedeeld.

Misschien een goede tip voor de websitebeheerder… Nu dient men via , via op het forum geraken …
Misschien kan met voor het forum een afzonderlijke menuknop plaatsen op de homepagina, zodat leden rechtstreeks naar het forum kunnen, of mogelijks het forum een ander naam geven , die meer aanspreekt zoals bijvoorbeeld : praathoekje of een ander naam ..

Nu maar hopen dat wij hier meer activiteit kunnen zien .. dit zal de beheerder zeker ook motiveren … omtrent dit initiatief hier op deze mooie website

Met vriendelijke groeten

Werner
http://www.vaartkapoen-vv.org

René
Administrator
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2008, 14:41
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Winterperiode komt aan .. Forum actiever ???

Bericht door René » 19 okt 2011, 08:58

Hallo Werner,

Ik denk dat een andere naam voor het forum niet echt nuttig is, iedereen kent het forum nu onder zijn huidige naam.
Een directe link naar het forum zou mogelijk zijn dat kan ik overleggen met de bestuursleden.
Ook zou het mogelijk zijn dat het forum direct opent in de vogelspeciaalclub website zelf.
Ik ben benieuwd of er reacties komen van andere leden hoe zij hier over denken.
Leuk als er mensen meedenken :idea:

Groeten René
Webmaster Vogelspeciaalclub

Exopets
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 aug 2007, 01:40
Locatie: Lelystad NL
Contacteer:

Re: Winterperiode komt aan .. Forum actiever ???

Bericht door Exopets » 19 okt 2011, 21:06

Ik heb zelf ook een forum (voor liefhebbers van exotische zoogdieren) en merk daar wel even een dipje dit jaar, zie dat ook op div. andere fora.
Mogelijk in de winter meer, maar het kan ook een moment zijn van toeval.
Als een van de nieuwe leden kan ik vrij weinig zeggen over de wereld van I&V etende vogels, maar als tips kan ik enkel 2 puntjes geven:

1- een 'voorstel hoekje' gewoon een plek waar mensen zich kunnen voorstellen en wat ze doen, hebben en houden.
2- een 'show hoek' een plek om je voliere te laten zien aan andere(vogelarena, maar ook op mijn forum werken we er mee), nu lijkt het meer een forum waar je enkel vragen kunt stellen.

Verder zouden meer mensen een link moeten plaatsen naar dit forum, dat werkt altijd, andere naam is dan niet noodzakelijk.

Michan

rickvgro
Senior+ Forumlid
Berichten: 159
Lid geworden op: 23 sep 2009, 13:43
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Winterperiode komt aan .. Forum actiever ???

Bericht door rickvgro » 20 okt 2011, 07:27

Ook ik zou graag zien dat het forum actiever wordt, maar ik denk dat er veel gelezen wordt en weinig gereageerd. Als beginnende liefhebber bevat ons forum een schat aan informatie, maar ook voor de meer ervaren leden staan er ook vaak goede tips en ervaringen.

Wellicht moeten we eens nadenken over de geopperde ideeen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Mvg Rick van Groningen

René
Administrator
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2008, 14:41
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Winterperiode komt aan .. Forum actiever ???

Bericht door René » 21 okt 2011, 08:40

Vooruitlopend op eventuele andere wijzigingen heb ik het onderwerp "Even voorstellen nieuwe leden" toegevoegd. :D
Ik ben erg benieuwd of nieuwe leden zich hier inderdaad gaan voorstellen.

Groeten René
Webmaster Vogelspeciaalclub

rickvgro
Senior+ Forumlid
Berichten: 159
Lid geworden op: 23 sep 2009, 13:43
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Winterperiode komt aan .. Forum actiever ???

Bericht door rickvgro » 21 okt 2011, 10:25

Ik heb eens een advertentie gezet op de bekende vogelverkoopsite. Na 2 dagen 277x bekeken. Wat daarvan uiteindelijk op het forum beland zal moeilijk te zeggen zijn.

Vagabunda
Senior+ Forumlid
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jun 2011, 16:10
Locatie: Oost-vlaanderen
Contacteer:

Re: Winterperiode komt aan .. Forum actiever ???

Bericht door Vagabunda » 21 okt 2011, 12:02

rickvgro schreef:Ik heb eens een advertentie gezet op de bekende vogelverkoopsite. Na 2 dagen 277x bekeken. Wat daarvan uiteindelijk op het forum beland zal moeilijk te zeggen zijn.

Het zal inderdaad niet zo makkelijk zijn om nieuwe leden op dit forum te krijgen, maar ik vind zo'n zoekertje zeker een goede stap! Als zijn er van die 277 geinteresseerden maar 3 die zich lid maken en die af en toe posten op dit forum, het zal allensinds beter zijn dan niets! Want er wordt inderdaad niet zo erg veel gepost op dit forum :roll:

meer kweekverslagen en kweekervaringen zijn altijd leuk om te lezen, met bijbehorende commentaren!
Ook fotoverslagen met bijbehorende commentaren zijn altijd interessant, van de vogels zelf, maar ook van de huisvesting en zelfgemaakte vernuftigheden! Ikzelf heb een grote intresse in deze groep vogels, maar heb er geen van (ik beperk me voorlopig op psittaciformes en gallus-species), maar moest ik V&I hebben, zou ik met plezier hier enkele topics openen met foto's over men vogels en huisvestiging! Misschien aan de bezoekende leden zelf om het hier wat interessanter te maken en zelf wat foto-en kweekverslagen te posten?!

wbivort
Junior Forumlid
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:03
Contacteer:

Re: Winterperiode komt aan .. Forum actiever ???

Bericht door wbivort » 24 okt 2011, 23:36

Beste leden

Ik ben al blij dat diverse leden hebben gereageerd op mijn topic... en lees ook hier dat er diverse voorstellen naar binnen komen, wat betekent dat vele interesse hebben in het forum..

Dus zeker het houden van forum moet prioritair zijn en samen uitkijken om het meer kenbaar te maken .

Heb hieromtrent een vraagje ...
Moet je lid zijn van de studiegroep om te kunnen deelnemen aan het forum ?

Indien ja .. kan dit niet worden gewijzigd, daar ook via het forum mogelijks nieuwe leden zich zullen aanmelden bij de studiegroep ....

Indien niet, en iedereen kan zich aanmelden met interesse, zou ik toch vragen om het forum op de homepagina een goed zichtbare plaats te geven, wie weet helpt dit een beetje om actiever te worden

Mvg en tot zaterdag in Oirschot !!
Werner

René
Administrator
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2008, 14:41
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Winterperiode komt aan .. Forum actiever ???

Bericht door René » 25 okt 2011, 07:49

WernerB schreef:Beste leden

Heb hieromtrent een vraagje ...
Moet je lid zijn van de studiegroep om te kunnen deelnemen aan het forum ?

Werner
Je hoeft geen lid te zijn van de speciaalclub!

Groeten René
Webmaster Vogelspeciaalclub

Exopets
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 aug 2007, 01:40
Locatie: Lelystad NL
Contacteer:

Re: Winterperiode komt aan .. Forum actiever ???

Bericht door Exopets » 25 okt 2011, 20:53

ik ben hier al heel lang aangemeld, 2 jaar ofzo.
ben pas net lid geworden :wink:

(was eerst info aan het zoeken, maar met 2 muisvogels en 1 3-kleurspreeuw moest ik toch maar eens lid worden)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast