zieke roodoorbuulbuul

Alles m.b.t. ziekte

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
phet
Forumlid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mei 2014, 07:34
Contacteer:

zieke roodoorbuulbuul

Bericht door phet » 11 mar 2015, 17:41

Mijn koppel roodoorbuulbuuls zitten in de buitenvoliere die afgedekt is met plexiglas.
Sinds enkele weken ziet de man er opeens heel anders uit. Hij kan zijn snavel niet meer helemaal sluiten en zijn kuif is niet meer zo vol. Soms lijkt het ook of hij moeite met slikken heeft. Verder zingt hij heel veel en wil al paren, maar het vrouwtje is nog niet paringsbereid. Heeft hij een ziekte onder de leden.
Afgelopen jaar zijn er ook veel jongen in het nest doodgegaan net voordat ze uitvlogen. Misschien heeft dat er iets mee te maken.
Wie kan mij raad geven, of wie komt dit bekend voor.

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: zieke roodoorbuulbuul

Bericht door White_Blackbird » 11 mar 2015, 18:41

Ik zou zeggen: lees de vorige topic :D

MVG

luc
Senior Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 mei 2011, 07:34
Contacteer:

Re: zieke roodoorbuulbuul

Bericht door luc » 11 apr 2015, 09:17

phet schreef:Mijn koppel roodoorbuulbuuls zitten in de buitenvoliere die afgedekt is met plexiglas.
Sinds enkele weken ziet de man er opeens heel anders uit. Hij kan zijn snavel niet meer helemaal sluiten en zijn kuif is niet meer zo vol. Soms lijkt het ook of hij moeite met slikken heeft. Verder zingt hij heel veel en wil al paren, maar het vrouwtje is nog niet paringsbereid. Heeft hij een ziekte onder de leden.
Afgelopen jaar zijn er ook veel jongen in het nest doodgegaan net voordat ze uitvlogen. Misschien heeft dat er iets mee te maken.
Wie kan mij raad geven, of wie komt dit bekend voor.
Waarschijnlijk een lichte vorm van atoxoplasmose :?:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast