veren ziekte

Alles m.b.t. ziekte

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
balimynah
Senior Forumlid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2014, 22:22
Contacteer:

veren ziekte

Bericht door balimynah » 01 jul 2015, 22:42

Beste mensen,
Mijn hederdermaina pop blijft maar veren verliezen en de grote veren breken af helaas komen geen veren terug in plaats. zij is verder helemaal gezond zij eet goed, ik geef nutribird f16 universelvoer en veel vruiten.

weten jullie wat er aan de hand is hoe krijg ik haar verenpak weer gezond? zij is van 2013.

luc
Senior Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 mei 2011, 07:34
Contacteer:

Re: veren ziekte

Bericht door luc » 02 jul 2015, 10:08

Dit kan wijzen op veermijt/veerschachtmijt.
Heeft uw vogel last van jeuk of ziet u de vogel zich zeer dikwijls poetsen? dan is inspuiten met "ardab" aangewezen,en doe dat best onder de vleugels.
Indien de vogel in een binnenvoliere zou zitten dan kan de eenvoudigste oplossing reeds een buitenvoliere zijn waar er overvloedig zon en zuurstof aanwezig is,en vooral vergeet zeker het zuiver badwater niet.

balimynah
Senior Forumlid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 jun 2014, 22:22
Contacteer:

Re: veren ziekte

Bericht door balimynah » 02 jul 2015, 12:20

luc schreef:Dit kan wijzen op veermijt/veerschachtmijt.
Heeft uw vogel last van jeuk of ziet u de vogel zich zeer dikwijls poetsen? dan is inspuiten met "ardab" aangewezen,en doe dat best onder de vleugels.
Indien de vogel in een binnenvoliere zou zitten dan kan de eenvoudigste oplossing reeds een buitenvoliere zijn waar er overvloedig zon en zuurstof aanwezig is,en vooral vergeet zeker het zuiver badwater niet.
Hoi Luc,
Eerst dacht ik ook dat het zou veermijt/veerschachtmijt zijn, maar zij heeft helemaal niks ik controleer haar bijna elke dag ik zie niks tussen de veren. Zij krijgt schoone bad water helaas het gaat steeds achter uit het begon jaar geleden toen zat zij op eiren en het is niet beter geworden tot de dag vandaag.

minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Re: veren ziekte

Bericht door minla » 02 jul 2015, 16:45

Ik zou zeggen dat het komt door een vitaminegebrek of ze plukt d'r uit verveling....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast