ontwormen

Alles m.b.t. ziekte

Moderators: René, adminrobin

Wouard
Senior+ Forumlid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mar 2007, 21:58
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: ontwormen

Bericht door Wouard » 17 jul 2008, 15:34

Voor eens een oplossing voordat we weer in dezelfde discussies vervallen?

Voorstel:
Softbill --> Engels
Rest --> Nederlands.

Onduidelijkheden kunnen altijd later verduidelijkt worden.

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: ontwormen

Bericht door White_Blackbird » 17 jul 2008, 21:03

Het is natuurlijk de vraag hoeveel mensen het nou echt hinderlijk vinden dat sommige berichten in het Engels zijn opgesteld. De gemiddelde kennis van de Engelse taal is in Nederland zo hoog dat ik mij afvraag of het echt een probleem is...Tot nog toe hebben er weinig mensen gereageerd. Wie storen zich er nog meer aan?
Laatst gewijzigd door White_Blackbird op 17 jul 2008, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

ime

Re: ontwormen

Bericht door ime » 17 jul 2008, 23:45

Ik vind: Softbill engels, de rest nederlands.

Ik vind wel dat door verkeerde vertalingen onnodig irritaties en misverstanden ontstaan. Je merkt aan de reactie dat softbill niet heeft begrepen wat ik zelf schreef.
Verder vind ik het o.k. dat softbill meedoet en zijn mening kan geven.
Ik vind wel dat het geen engels forum is en wij het makkelijkst in het nederlands denken en schrijven. Wie wil kan zelf de bijdragen van softbill lezen/vertalen en antwoorden.
Als mensen gaan antwoorden in het engels blijf je bezig met vertalen. Dat lijkt mij niet de bedoeling. Dit forum is geen cursus engels.

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: ontwormen

Bericht door White_Blackbird » 18 jul 2008, 09:36

Ik heb misschien nog wel een beter idee. In het Engels antwoorden en daaronder nog eens in het Nederlands.
Dan sla je 2 vliegen in 1 klap: geen misverstanden of verkeerde vertalingen meer en iedereen kan het goed volgen...

ime

Re: ontwormen

Bericht door ime » 19 jul 2008, 13:01

Een antwoord in twee talen lijkt me niks. Je moet dan eerst je verhaal bedenken en dan nog eens vertalen. Nee.
Hij reageert op een Nederlands forum en zou dus eigenlijk moeten proberen in het nederlands mee te doen. Omdat wij menen voldoende engels te kunnen schrijven, gaan wij in het Engels antwoorden. Dat vind ik al heel wat. Wat ga je doen als er een Pool of Spanjaard mee gaat doen?
Waarom doet hij mee op ons forum? Zijn er in Engeland geen forums?

lijster
Junior Forumlid
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mei 2004, 02:51
Contacteer:

Re: ontwormen

Bericht door lijster » 19 jul 2008, 14:03

Dan doen we het toch gewoon in het Duits !!

Niltava
Senior+ Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 mei 2004, 21:29
Contacteer:

Re: ontwormen

Bericht door Niltava » 19 jul 2008, 14:19

Ik heb misschien nog wel een beter idee. In het Engels antwoorden en daaronder nog eens in het Nederlands.
Dan sla je 2 vliegen in 1 klap: geen misverstanden of verkeerde vertalingen meer en iedereen kan het goed volgen...
Vind dit het beste idee, gewoon reageren in twee talen, Nederlands en Engels of Nederlands en Duits.
Zo kunnen we ook kennis uitwisselen met Engels sprekenden en Duits sprekenden.
We hebben het hier over minimaal een Wereldtaal, dat is wat anders dan wij in het Nederlands gaan reageren in ik weet niet welk land.
Nogmaals, zeer interessant die inbreng vanuit Engeland en mogelijk ook Duitsland, zou doodzonde zijn om dat vanwege ons nietszeggend taaltje te moeten uitbannen.

En wie het liever niet leest, buigt zich over het overige interessante leesvoer wat enkel in het Nederlands geschreven is, er valt hier voldoende te lezen.

Just my opinion, nur meine meinung, enkel mijn mening............

GAAILIJSTER
Junior Forumlid
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2007, 23:28
Contacteer:

Re: ontwormen

Bericht door GAAILIJSTER » 19 jul 2008, 19:24

Hoewel ik weinig reageer op deze site vind ik het toch interesant om elke dag even te kijken of er nieuwe berichten zijn
Ik vindt het ook storend dat men in de engelse taal verder gaat
sommige gaan er vanuit dat iedereen de engelse taal machtig is
Dat de heer softbil in het engels reageert is nog niet zo erg ,als het bericht daar op volgend in het nederlands is kan ik daaruit afleiden waar het engelse bericht over ging(en anders sla ik het maar gauw over,maar dit zal toch niet de bedoeling zijn van deze site)
Daarom geld ook voor mij graag in het NEDERLANDS

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: ontwormen

Bericht door White_Blackbird » 20 jul 2008, 09:23

Ja, Timalie,

Als er ook Chinezen en Arabieren mee gaan doen op het forum, dan wordt het wel wat lastig, maar die ene Engelsman, daar kunnen we toch wel mee leven? En natuurlijk zijn er ook forums in Engeland, maar als zo'n man het nou toch leuk vind om hier mee te doen? Ik zou zelf graag zien dat er nog meer internationale inbreng kwam op dit forum. Dat kan ons alleen maar voordelen opleveren mbt. de kennis over onze vogels. Maar de realiteit leert ons dat er over het algemeen(ook op buitenlandse vogelforums) maar een handjevol fanatieke deelnemers berichten schrijft, dus erg druk zal het wel nooit worden met die eventuele buitenlandse inbreng.
Verder hoeft niemand in het Engels te antwoorden. Alleen degene die dat willen geven antwoorden in het Engels en vanaf nu òòk in het Nederlands, zodat iedereen het goed kan volgen. Dat lijkt mij toch een redelijk compromis?

ime

Re: ontwormen

Bericht door ime » 20 jul 2008, 09:45

Volgens mij is een compromis niet van toepassing. De meeste mensen die hebben gereageerd, hebben gezegd dat ze Nederlands willen.  Er blijken toch meer mensen moeite te hebben met het Engels dan ik dacht. Dus Nederlands graag. Ik ga in ieder geval geen tweetalige berichten schrijven als ik mee wil doen in een discussie waarin softbill zich mengt.

Onderschat de kennis niet in Nederland aanwezig is. Ze zouden alleen meer kunnen reageren.
Laatst gewijzigd door ime op 20 jul 2008, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: ontwormen

Bericht door White_Blackbird » 20 jul 2008, 12:11

Iedereen moet gewoon maar doen wat hem of haar goeddunkt...OK?

Wouard
Senior+ Forumlid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mar 2007, 21:58
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: ontwormen

Bericht door Wouard » 20 jul 2008, 13:35

ILijkt me nu een goed punt om de discussie te stoppen. De boodschap is duidelijk voor iedereen en ik ben ervan overtuigd dat er een oplossing gehanteerd gaat worden waarmee iederen (inclusief Softbill) kan leven. Laten we Softbill niet wegjagen. Topic gaat oorspronkelijk over ontwormen, maar daar spreekt niemand meer over.

spreeuw
Senior Forumlid
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 aug 2009, 08:02
Contacteer:

Re: ontwormen

Bericht door spreeuw » 22 sep 2012, 11:22

Een oud topic (2008) maar hoe is het 4 jaar later?
Gebruiken jullie nog steeds het zelfde ontwormingsmiddel? Welk gebruiken jullie?
Hoe ga je te werk?

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: ontwormen

Bericht door White_Blackbird » 24 sep 2012, 17:13

Hoi Spreeuw,

Er is bij mij niets veranderd. Nog altijd ontworm ik regelmatig met Cydectin en mijn vogels hebben zelden of nooit last van parasieten. Het laatste dat ik van Softbill hoorde was dat hij erg veel last had van parasitaire wormen bij zijn vogels.


MVG

bart1
Senior+ Forumlid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 apr 2012, 14:46
Contacteer:

Re: ontwormen

Bericht door bart1 » 29 dec 2012, 14:21

Ik ontworm ze ook 2 keer per jaar. Via het water. Gewoon een flesje uit de dierenwinkel van Bogena. Ik doseer wel een tikkeltje sterker dan geadviseerd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten