Timalie blijft piepen met ademhalen

Alles m.b.t. ziekte

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
minla
Senior+ Forumlid
Berichten: 305
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:44
Contacteer:

Timalie blijft piepen met ademhalen

Bericht door minla » 31 mei 2009, 12:01

Ik heb een timalie-achtige zitten die piept af en toe met het ademhalen. Vaak pas tegen de avond begint ze ermee en na een paar uur stopt het ook weer ???

Ik heb mest onderzoek laten doen en er zouden teveel gistingsbacterien aanwezig zijn en ik moest kuren met Fungizone of Nystatine. Dat heb ik nu beide gedaan ( niet tegelijk maar achter mekaar ) , maar het gepiep gaat niet over.

Ook heb ik al druppels in de nek gedaan voor luchtpijpmijt en ontwormd , maar het wil niet helpen. Iemand nog suggesties?

Softbill

Re: Timalie blijft piepen met ademhalen

Bericht door Softbill » 31 mei 2009, 12:52

I had a Pekin robin that wheezed most of the time for 4-5-6 years. Otherwise it was normal.
It was wormed several times, but did not improve. My veterinarian said that it was unlikely to be aspergillosis because passerines are mostly not susceptable. As the bird appeared normal, he said leave it alone. Accurate diagnosis would only be possible after death.
Nystatin does not cross any mucous membrane - it only kills fungi and yeasts that it touches. To treat aspergillosis there is only one effective treatment - F10 mist.
Worms and mites can be treated with ivermectin or moxydectin - which you have used.

Ik had een Japanse nachtegaal die meestal 4-5-6 jaar piepte. Anders was het normaal.
Het was meerdere keren ontwormd, maar verbeterde niet. Mijn dierenarts zei dat het aspergillosis waarschijnlijk niet kon zijn omdat passerines meestal niet susceptable zijn. Aangezien de vogel normaal leek, alleen zei hij verlof het. De nauwkeurige diagnose zou slechts na dood mogelijk zijn.
Nystatin kruist geen slijmvlies - het doodt slechts paddestoelen en gist die het raakt. Om aspergillose te behandelen is er slechts één efficiënte behandeling - F10 mist.
De wormen en de mijten kunnen met ivermectin of moxydectin worden behandeld - die u hebt gebruikt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten