Legnood

Alles m.b.t. ziekte

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
Kaprötel

Legnood

Bericht door Kaprötel » 05 aug 2009, 14:16

Hallo,


Ik wou eens even luisteren of dat er bij andere liefhebbers ook redelijk wat legnood is bij de poppen dit jaar.
Ik heb verscheidene vogels gehad dit jaar, die slecht hun ei kwijt konden, voor 1 is het zelfs fataal afgelopen.

Ik heb mijn oor al eens te luisteren gelegd bij collega's en ook zij hadden er wel een paar tussenzitten.

Iemand soortgelijke problemen gehad?

en hoe kunnen we dit voorkomen..



Kaprötel.

ime

Re: Legnood

Bericht door ime » 05 aug 2009, 22:54

Zet je wel grit neer voor de vogels? Kunnen de vogels aarde eten als ze willen? Ook ons soort vogels zal dat eten als ze aan de leg gaan. Ik zou insecten, universeelvoer en grit ter beschikking stellen. Daarnaast doen zonlicht en beweging ook goed.
Verder geen te jonge vogels voor de fok inzetten.

Als je vogelsoorten hebt die geen grit opnemen kun je ook calcilux van orlux door het water doen. Het is een goed in water oplosbare calcium en wordt aanbevolen aan kwekers van kromsnavels. (veel zaden, weinig kalk). Ik heb zelf nog geen legnood bij de vogels gehad (even afkloppen)

Kaprötel

Re: Legnood

Bericht door Kaprötel » 05 aug 2009, 23:11

hallo Ime,

de vogels beschikken over grit, hebben een buitenvlucht die bestaat uit aarde en veel zon, krijgen voldoende insecten en universeelvoer.
Ze zitten ook telkens per koppel gehuisvest, zodus andere vogels kunnen er niet mee van door.

en bij sommige soorten is het inderdaad aan te raden pas het 2de levensjaar over te gaan op kweken.


Ruben

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten