Schiet mij maar lek.

Alles m.b.t. ziekte

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
Arjan

Schiet mij maar lek.

Bericht door Arjan » 28 okt 2005, 03:39

Schiet mij maar lek. Want ik snap er helemaal niets meer van.<br>Vanavond nog naar Barend en van Dorp gekeken waar een CDA kamerlid tevens dierenarts dr. van Ormel aanwezig was die het geheel oneens is met het huidige beleid van niet vaccineren want geen enkel land doet dat in Europa, Brussel bepaald. En als wij zouden vaccineren dan gaat er geen ei en geen kip meer de grens over naar Duitsland of België.<br>Dat is het verhaal wat wij al jaren kennen, met als gevolg de vreselijke beelden van varkens, koeien en kippen die en masse platgespoten, vergast wel hoe het gedaan wordt daar wil ik geen eens over denken.<br>Echter ik kan het economisch belang wat deze massamoord op dieren rechtvaardigd, de remedie ten spijt op geen enkele manier rechtvaardigen.<br>Het stomme is dat ik die beelden van dierenverdelging eigenlijk alleen ken uit Indo China en China, nu zien we ook wat beelden vanuit Turkije, Roemenië en Griekenland.<br>Wij hebben in het verleden ook beelden gezien uit Engeland tegen de gekke koeien ziekte, hele streken werden daar ontdaan van runderen.<br>En hou me ten goede als het niet anders kan. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.<br>Wat mij echter ergens in mijn achterhoofd stak, is dat ik die beelden van massa destructie eigenlijk alleen ken vanuit Engeland en Nederland. Ik kan mij niet herrinneren dat ik op het nieuws gezien heb dat een kippenboerderij uit België geruimd werd.<br>Zijn de media in België er niet alert op of houd de vogelgriep bij onze zuidergrens op?<br>Effe checken.<br>Via de links op deze site kan je een bezoek brengen naar de AOB: Koninklijke Belgische Ornithologische Bond. Daar staat een bericht van François Van Boven - de Voorzitter over de vogelpest. Als je dat bericht leest kan je niet anders dan concluderen dat België al vanaf 1993 een vaccinatieplicht heeft tegen NCD (pseudo vogelpest, virus paramyxo).<br>In België is sinds 1993 ook geen geval van vogelpest meer geconstateerd.<br>Conclusie:<br>1. OF de voorzitter van de Koninklijke Belgische Ornithologische Bond. Dhr François Van Boven schrijft<br>wartaal.<br>2. OF wij worden onjuist voorgelicht door de Nederlandse regering in zake de vogelgriep. <br><br>Mijn conclusie is: <br>Wij worden belazerd en wij worden bedonderd .

p.eddy
Forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2005, 20:12
Locatie: Beerse  Belgie
Contacteer:

Re: Schiet mij maar lek.

Bericht door p.eddy » 28 okt 2005, 09:00

Hallo Arjan,<br>Dat de wetgeving aangaande overal verschilt, en dus geen europese wet is moet ik concluderen uit hetvolgende. In Belgie zijn alle verkopen op openbare plaatsen vanaf deze week verboden, alle tentoonstellingen zijn afgelast en in de streken waar veel rustplaatsen zijn voor watervogels moet alle pluimvee opgehokt worden en alle volieres volledig overdekt, zijn deze regels ook in Nederland van pas.<br>Groeten<br>Eddy

william
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2005, 17:20
Contacteer:

Re: Schiet mij maar lek.

Bericht door william » 17 nov 2005, 13:59

ik heb van een handelaar gehoord in belgie dat ze bezig zijn de import van vogels voor altijd te verbieden hebben jullie ook dergelijkle zaken vernomen?<br><br>dat zou voor de liefhebberij een doodsteek zijn, de vogels worden onbetaalbaar en schaars.

akosua
Junior Forumlid
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 mei 2004, 20:46
Contacteer:

Re: Schiet mij maar lek.

Bericht door akosua » 17 nov 2005, 16:43

Lijkt me erg stug.<br>Dit zou voor tig handelaren e.d. de doodsteek betekenen.<br>Men zal wel regels aan scherpen maar verbieden zal niet gebeuren.<br>Dit zou dan ook discriminatie betekenen naar de uitvoerlanden en dat zal dan ook niet gebeuren.
v

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten