balispreeuw , rilt, tips gevraagd

Alles m.b.t. ziekte

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
e v/d zande
Senior Forumlid
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 apr 2009, 17:14
Contacteer:

balispreeuw , rilt, tips gevraagd

Bericht door e v/d zande » 03 mei 2012, 17:09

Nu ik thuis kwam en bij de vogels ging kijken lijk het net of een balispreeuw het koud heeft.
Deze vogel zit te rillen op de zitstok en het is toch een graadje of 15.
Ook oogt ze niet erg fit.
Misschien is er iemand dit dit herkent , of heeft iemand tips/advies wat ik zou kunnen doen.
MVG E v/d zande

bart1
Senior+ Forumlid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 apr 2012, 14:46
Contacteer:

Re: balispreeuw , rilt, tips gevraagd

Bericht door bart1 » 03 mei 2012, 18:26

Ik had het een tijd terug met een sint helenafazantje (als het hetzelfde is) Leek ook of die het koud had, en ook niet zo strak in de veren. Zora het boven de 18 graden komt zit de vogel strak, daaronder (zeer zeker bij de -20 deze winter) zit ie te beven en met hangende vleugeltjes onder de lamp.
Ik weet niet wat het is, bij mij geen ziekte (??) denk ik want hij doet net nog steeds.

Ik zou de vogels een keer ontwormen en na verloop van tijd eens een drupje azijn in het water doen. Wil je het zeker voor het onzekere nemen dan zou ik beginnen met een mestonderzoekje denk ik.

Groet

bart1
Senior+ Forumlid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 apr 2012, 14:46
Contacteer:

Re: balispreeuw , rilt, tips gevraagd

Bericht door bart1 » 03 mei 2012, 18:27

Ik had het een tijd terug met een sint helenafazantje (als het hetzelfde is) Leek ook of die het koud had, en ook niet zo strak in de veren. Zora het boven de 18 graden komt zit de vogel strak, daaronder (zeer zeker bij de -20 deze winter) zit ie te beven en met hangende vleugeltjes onder de lamp.
Ik weet niet wat het is, bij mij geen ziekte (??) denk ik want hij doet net nog steeds.

Ik zou de vogels een keer ontwormen en na verloop van tijd eens een drupje azijn in het water doen. Wil je het zeker voor het onzekere nemen dan zou ik beginnen met een mestonderzoekje denk ik.

Groet

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten