vogels erbij

Alles m.b.t. huisvesting

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
bart1
Senior+ Forumlid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 apr 2012, 14:46
Contacteer:

vogels erbij

Bericht door bart1 » 20 jun 2013, 20:39

Ik heb het al eens eerder gevraagd.... weinig reactie gehad, misschien weten de forumleden het ook niet goed hoor, dat kan natuurlijk.
Ik zoek nog steeds iets voor bij mijn Japanse nachtegalen en musduifjes in de voliere. 1 of andere gekleurde vogel zou mooi zijn.
Iemand een idee?

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: vogels erbij

Bericht door monileger » 20 jun 2013, 23:08

hoi bart,

misschien een mooie spreeuw: emerald staat nu een koppel van tekoop, of bali, 3kleur, purper, hildebrand of manderijn spreeuw.

Misschien een zwartborstlijster of grijskap, kastanjeruglijster.

er is best wat mogelijk. De purper en 3kleur kunnen behoorlijk agressief zijn maar tegen die kleine vogels van jou denk ik niet.

kardinalen, brilvogels

groet monileger

Max Weijers
Forumlid
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jun 2013, 20:57
Contacteer:

Re: vogels erbij

Bericht door Max Weijers » 21 jun 2013, 09:18

Hier hebben de driekleuren en de purper de eieren opgevreten van de zanglijsters, dus ik ben bang dat ze dat ook bij de nachtegalen zullen doen. En ze zullen zeker achter de jonge nachtegalen aan gaan, dat hebben ze hier ook met de jonge rijstvogels gedaan.

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: vogels erbij

Bericht door White_Blackbird » 21 jun 2013, 12:56

Afrikaanse spreeuwensoorten (glansspreeuwen)zijn vanwege hun agressieve karakter idd. geen goed idee.
Bij de Japanse nachtegalen kun je beter andere Aziatische soorten houden zoals Japanse, Grijskap of Zwartborstlijsters of bijv soorten als buulbuuls. Zelfs grotere soorten als Roodstaartgaailijsters gaan goed samen met Japanse en Zilveroornachtegalen.

MVG

René
Administrator
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2008, 14:41
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: vogels erbij

Bericht door René » 21 jun 2013, 13:05

White_Blackbird schreef:Afrikaanse spreeuwensoorten (glansspreeuwen)zijn vanwege hun agressieve karakter idd. geen goed idee.
Bij de Japanse nachtegalen kun je beter andere Aziatische soorten houden zoals Japanse, Grijskap of Zwartborstlijsters of bijv soorten als buulbuuls. Zelfs grotere soorten als Roodstaartgaailijsters gaan goed samen met Japanse en Zilveroornachtegalen.

MVG
Ik heb ook regelmatig Japanse nachtegalen bij mijn Buulbuuls gehouden zonder problemen!
René
Webmaster

Wouard
Senior+ Forumlid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mar 2007, 21:58
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: vogels erbij

Bericht door Wouard » 21 jun 2013, 17:40

Rode kardinaal. Mooi van kleur, zingt veel, kweekt makkelijk, niet agressief en is in de kweektijd een insekteneter. 's winters zaadeter. Jaren de combinatie gehad nooit problemen. Ze vlogen zelfs weg voor cubavinkjes

bart1
Senior+ Forumlid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 apr 2012, 14:46
Contacteer:

Re: vogels erbij

Bericht door bart1 » 21 jun 2013, 19:03

Hallo allemaal,

Ik wist niet dat er nog zoveel kon!! Ik ga mij op die soorten orienteren, als er wat bij komt laat ik het weten.

Bedankt!

PS: nog meer ervaringen en opties zijn welkom natuurlijk

Ducula2013
Junior Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jun 2013, 09:38
Contacteer:

Re: vogels erbij

Bericht door Ducula2013 » 22 jun 2013, 18:11

Hoi!

Ik weet dat het niet beslist vruchten- of insectenetende vogels zijn maar misschien een koppel roul-rouls of een andere grondvogelsoort kan wel 'kleur toevoegen' aan de volière..?

Ik denk trouwens dat met Japanse nachtegalen erbij, zal het moeilijk worden voor jouw musduiven om te broeden.. Of zie ik het verkeerd? 8)

Groet,

Nick.

bart1
Senior+ Forumlid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 apr 2012, 14:46
Contacteer:

Re: vogels erbij

Bericht door bart1 » 22 jun 2013, 19:29

Hoi,

Op de grond lopen al kippen, de bodem is dus bezet!
Dat dacht ik ook, het valt dus reuze mee!
Ze hebben nu twee nesten gehad. Gewoon op een voerplankje tussen de voerbakjes. Was ook bang dat de nachtegalen de eieren zouden pikken of de jongen zouden pakken. Dat is dus niet het geval. Ik ken meer liefhebbers die er duivensoorten bij hebben zitten (zwartmasker en peru) ook geen probleem.
Bedankt voor je tip, er hoeven immers niet perse vruchten en insecten eters bij hoor!

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: vogels erbij

Bericht door monileger » 02 jul 2013, 10:53

hoi bart,

al een keuze gemaakt wat erbij komt?

groet monileger

bart1
Senior+ Forumlid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 apr 2012, 14:46
Contacteer:

Re: vogels erbij

Bericht door bart1 » 07 jul 2013, 21:22

Hoi MOnileger,

nee, nog niet. De nachtegalen zitten nu eindelijk met jongen. Ik was zelf een week weg. Nu bijna vakantie en er dan nog eens over denken. Nu er iets bij zetten is geen optie.

Groet, bedankt voor je interesse.

bart1
Senior+ Forumlid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 apr 2012, 14:46
Contacteer:

Re: vogels erbij

Bericht door bart1 » 08 jul 2013, 22:41

Hoi Ger,

Ik weet het.... het hok is immers ooit gebouwd omdat mijn partner kippen wilde, pas daarna heb ik er vogels bij genomen. De kippen 'moeten' dus blijven.
Ik neem het risico maar... het gaat overigens al 5 jaar goed (afkloppen).
Bedankt voor het meedenken.

groet

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten