Insecten lokken - nachtlamp goed of slecht idee ?

Alles m.b.t. huisvesting

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
rockarolla
Junior Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 mei 2011, 21:00
Contacteer:

Insecten lokken - nachtlamp goed of slecht idee ?

Bericht door rockarolla » 26 nov 2013, 21:06

Om meer insecten te lokken naar de voliere dacht ik eraan om een led nachtlamp te plaatsen in mijn voliere.

Ik dacht aan zo'n lamp die men langs wandelpaden plaatst en dus vooral licht naar onder geeft zodat de voliere bovenaan niet te veel verlicht wordt.

Zou het een slechte invloed hebben op de vogels als ze ook 's nachts, weliswaar beperkt, licht hebben in de voliere ?
Dit zou ik evt. als nadeel zien.

Voordelen zijn er meerdere :
- insecten
- beperkt licht bij opschrikken vogels

Heeft iemand een lamp in de voliere 's nachts ?

Indien het een goed idee is, ik heb geen electriciteit in de voliere dus het zou een lamp met een zonnepaneeltje moeten zijn. Heeft iemand hier een tip van een goed model ?

Alle opmerkingen zijn welkom.

Gaai
Senior+ Forumlid
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 aug 2007, 01:07
Locatie: België
Contacteer:

Re: Insecten lokken - nachtlamp goed of slecht idee ?

Bericht door Gaai » 27 nov 2013, 20:11

Ik denk niet dat het echt kwaad kan maar het zal echt een minimale verlichting moeten zijn om de vogels niet uit het zomer/winter regime te halen.

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: Insecten lokken - nachtlamp goed of slecht idee ?

Bericht door monileger » 27 nov 2013, 20:40

hoi,

Wij gebruikte dit jaar een wespen vanger. beetje siroop erin en de insecten komen er zo opaf. Goedkoop en het werkt goed.

groet julien

Klaas1982
Junior Forumlid
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 okt 2013, 12:40
Locatie: friesland
Contacteer:

Re: Insecten lokken - nachtlamp goed of slecht idee ?

Bericht door Klaas1982 » 28 nov 2013, 13:50

http://www.horecastyle.nl/mo-el-insecte ... nt=E505301


ik gebruik deze al jaren en zeer tevreden plus het voordeel dat ze nog leven.En ik heb veel eenjarige planten bij de/in voliere te staan ook vaste planten in die vlinders en insecten lokken.Ben er een artikel over aan het schrijven dus mischien heb je daar wat aan met de tijd

mvg klaas

van Tuijl
Senior+ Forumlid
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 aug 2011, 17:53
Contacteer:

Re: Insecten lokken - nachtlamp goed of slecht idee ?

Bericht door van Tuijl » 03 dec 2013, 17:22

Goed om te weten Klaas, ik ben geen lid van de V&I club maar ben wel benieuwd naar je artikel. mocht hij klaar zijn, dan houd ik me aanbevolen. neem je ook planten mee in rekening die vruchten produceren die geconsumeerd kunnen worden door de vogels? bessen etc.?

Klaas1982
Junior Forumlid
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 okt 2013, 12:40
Locatie: friesland
Contacteer:

Re: Insecten lokken - nachtlamp goed of slecht idee ?

Bericht door Klaas1982 » 05 dec 2013, 12:54

zeer zeker neem ik die ook mee......kan nog wel even duren voordat het klaar hopelijk voor half december zodat het nog in het clubblad kan.zoals het nu lijkt worden het meerdere artikels dus werk genoeg...

mvg klaas

ps zo nu en dan maak ik nog weleens een ontwerp voor iemand en beplant ik de voliere,s.nu ben ik bezig voor iemand die ook actief is op dit forum nu enkele dagen mee bezig zal nog een weekje in beslag nemen dan kan ie eind resultaat op papier zien!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten