Bodem

Alles m.b.t. huisvesting

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
gem
Senior+ Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 okt 2012, 14:13
Locatie: Grimbergen
Contacteer:

Bodem

Bericht door gem » 04 okt 2014, 08:15

Ik ben een binnenhok aan het bouwen met sandwichpanelen van 6cm dik.Nu vraag ik mij af of ik er beton in zou storten of gewoon zo laten.Zonder beton kan ik er wel planten in zetten.Wat denken jullie?
Afbeelding
Afbeelding
Vogels zijn beestig tof!

Gaai
Senior+ Forumlid
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 aug 2007, 01:07
Locatie: België
Contacteer:

Re: Bodem

Bericht door Gaai » 05 okt 2014, 13:03

Hallo, wat is de bedoeling van deze binnenvlucht? Is het enkel een soort nachthok?

Ikzelf zou gaan voor een betonnen vloer die makkelijk proper te houden is en zou eventueel een aantal bloembakken maken om daar dan enkele struikjes of iets dergelijk in te zetten. Mvg, marc

gem
Senior+ Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 okt 2012, 14:13
Locatie: Grimbergen
Contacteer:

Re: Bodem

Bericht door gem » 06 okt 2014, 07:57

De bedoeling is om een wintervoliere te maken die ik vorstvrij kan houden.In de zomer ga ik de schuiframen volledig open zetten en extra ventilatie voorzien zodat het niet te warm wordt.
9 m² beton storten kan ik niet.Dat gaat mijn versleten karkas niet aan kunnen :( Misschien stoepdallen met uitsparingen voor planten?Zijn daar nadelen aan?
Vogels zijn beestig tof!

gem
Senior+ Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 okt 2012, 14:13
Locatie: Grimbergen
Contacteer:

Re: Bodem

Bericht door gem » 09 okt 2014, 17:53

Zijn jullie in winterslaap?Iemand ?
Vogels zijn beestig tof!

p.bastiaan
Forumlid
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2011, 19:47
Contacteer:

Re: Bodem

Bericht door p.bastiaan » 16 okt 2014, 10:30

Zelf heb ik ook getwijfeld over mijn bodem in de nieuwe vlucht.
Mijn bedoeling was om het straatwerk waarop de vlucht gebouwd is te laten liggen en alleen ter plaatse van de beplanting het straatwerk te verwijderen.
Maar toen ik aan het graven was kwam ik zoveel puin(leuke verrassing) tegen dat alles heb uitgegraven tot op de zwarte grond.
Waar de planten moesten komen heb ik het opgevuld met zwarte grond en de rest met grof zand en het zand heb ik weer afgewerkt met een laag grind.
Mijn vlucht is geheel overdekt en het dak steekt nog wel 2meter over,zodat het hele hok droog blijft en ik ook tijdens slecht weer voor de vlucht kan zitten om de vogels te zien.
Zo aan mijn vogels (japanse nachtegalen) te zien zijn ze tevreden met deze bodem omdat ik ze er erg vaak in zie wroeten en zoeken.
Zelf vind ik het grind erg makkelijk schoon te houden,wekelijks haal ik het grind waarop ze poepen eruit en was dit schoon in een emmer en leg het dan weer terug,omdat de nachtegalen een paar plekken hebben waar ze regelmatig zitten en dus poepen is dit makkelijk bij te houden.

gem
Senior+ Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 okt 2012, 14:13
Locatie: Grimbergen
Contacteer:

Re: Bodem

Bericht door gem » 16 okt 2014, 15:31

Bedankt,dat lijkt mij een prima oplossing.
Vogels zijn beestig tof!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten