natuurlijke materialen uit het bos

Alles m.b.t. huisvesting

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
Henri
Senior+ Forumlid
Berichten: 430
Lid geworden op: 22 sep 2013, 17:37
Contacteer:

natuurlijke materialen uit het bos

Bericht door Henri » 19 okt 2014, 19:49

Is het wettelijk toegestaan om spullen als dood hout en bladeren uit het bos te halen?
En hoe zit het met levende planten als bijvoorbeeld varens?

J.J.
Senior+ Forumlid
Berichten: 122
Lid geworden op: 22 jun 2009, 20:54
Contacteer:

Re: natuurlijke materialen uit het bos

Bericht door J.J. » 27 okt 2014, 20:53

Je bent formeel in overtreding (artikel 314, wetboek van strafrecht)

Artikel 314
1. Hij die, zonder geweld of bedreiging met geweld tegen personen, geheel of ten dele aan een ander toebehorende klei, bagger, ongesneden veen, zand, aarde, grind, puin, mestspeciën, zoden, plaggen, heide, helm, wier, riet, biezen, mos, onbewerkt en niet vervoerd hak- of sprokkelhout, ongeplukte of afgevallen boomvruchten of bladeren, te veld staand gras of te veld staande of na de oogst achtergebleven veldvruchten wegneemt, met het oogmerk om zich die voorwerpen wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan stroperij, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een maand of geldboete van de tweede categorie.
2. Indien tijdens het plegen van het misdrijf nog geen twee jaren zijn verlopen sedert een vroegere veroordeling van de schuldige wegens gelijk misdrijf onherroepelijk is geworden, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee maanden of geldboete van de tweede categorie".

Henri
Senior+ Forumlid
Berichten: 430
Lid geworden op: 22 sep 2013, 17:37
Contacteer:

Re: natuurlijke materialen uit het bos

Bericht door Henri » 27 okt 2014, 21:19

Tja, daar word ik niet echt vrolijk van!

J.J.
Senior+ Forumlid
Berichten: 122
Lid geworden op: 22 jun 2009, 20:54
Contacteer:

Re: natuurlijke materialen uit het bos

Bericht door J.J. » 28 okt 2014, 20:50

Je kunt je natuurlijk ook afvragen hoe groot de kans is dat een BOA je tegenkomt en je op de bon slingert.....................maar ik zeg dus niet dat het is toegestaan!

Andere mogelijkheid: je kunt de eigenaar van het bos natuurlijk ook vragen of hij/zij er bezwaar tegen heeft dat je soms strooisel meeneemt.

Henri
Senior+ Forumlid
Berichten: 430
Lid geworden op: 22 sep 2013, 17:37
Contacteer:

Re: natuurlijke materialen uit het bos

Bericht door Henri » 28 okt 2014, 21:05

Omdat ik geen idee heb wie de eigenaar van het bos is, sprokkel ik maar op hoop van zegen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten