Advies gevraagd

Alles m.b.t. huisvesting

Moderators: René, adminrobin

Tarpon
Senior Forumlid
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jan 2015, 15:54
Contacteer:

Re: Advies gevraagd

Bericht door Tarpon » 24 jan 2015, 10:47

Hallo ,
Dat in het midden plaatsen van een nachthok heb ik ook over zitten nadenken.
De situatie nu is dat ik aan de rechterzijde, in de lengte van de tuin mijn oude voliere ((9 mnd oud) a 6.00 M1 lang heb staan.
Met het neerzetten van deze had ik al rekening gehouden om geheel rechts achter een schuur/opslag/nachthok te bouwen en vervolgens de voliere nog +/- een meter langer te maken,aansluitend op de schuur.
In deze schuur wil ik div verblijven maken zodat de Schama's in de winter gescheiden en indoen nodig verwarmd kunnen zitten.
Is dat nodig?
Ik weet het niet.
De één zegt je moet ze in de winter scheiden en voorjaar weer opnieuw koppelen, en de ander zegt ik laat ze jaar in jaar uit gekoppeld zitten.
Dus wat is wijsheid.
Dus houd ik gewoon rekening met scheiden en anders komen ze wel weer van pas.
Uiteindelijk lijkt mij dat het nachthok etc het beste rechts achter staat.
Ook vanwege het feit dat als ik deze voliere nu opdeel, doormiddel van polycarbonaat of iets dergelijks, ik deze ook weer redelijk simpel tot één grote voliere kan maken, om wat voor reden dan ook.
Ik zal het allemaal moeten ondervinden, zoals iedereen voor de eerste keer ergens mee begint.
Ben erg blij en geholpen met jullie respons.

Fijn weekend allemaal Johan

Henri
Senior+ Forumlid
Berichten: 430
Lid geworden op: 22 sep 2013, 17:37
Contacteer:

Re: Advies gevraagd

Bericht door Henri » 25 jan 2015, 12:16

Goeiemiddag Johan,

ik zou voor gaas kiezen maar als je toch besluit om netten te bevestigen, dan raad ik je aan om de onderste halve meter dicht te maken met plexiglas of trespa omdat knaagdieren hier geen vat op krijgen en dus de netten niet of moeilijk kunnen bereiken.
Veldmuisjes lopen gewoon door het gaas heen maar die kun je bestrijden met vergif of vangkooien aan de buitenkant van de volière.
Kies je voor gaas dan zullen knaagdieren zoals bijvoorbeeld de steenmarter niet in je volière kunnen komen.
Zo voorkom je een hoop ellende!

Henri
Senior+ Forumlid
Berichten: 430
Lid geworden op: 22 sep 2013, 17:37
Contacteer:

Re: Advies gevraagd

Bericht door Henri » 25 jan 2015, 12:17

Goeiemiddag Johan,

ik zou voor gaas kiezen maar als je toch besluit om netten te bevestigen, dan raad ik je aan om de onderste halve meter dicht te maken met plexiglas of trespa omdat knaagdieren hier geen vat op krijgen en dus de netten niet of moeilijk kunnen bereiken.
Veldmuisjes lopen gewoon door het gaas heen maar die kun je bestrijden met vergif of vangkooien aan de buitenkant van de volière.
Kies je voor gaas dan zullen knaagdieren zoals bijvoorbeeld de steenmarter niet in je volière kunnen komen.
Zo voorkom je een hoop ellende!

Tarpon
Senior Forumlid
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jan 2015, 15:54
Contacteer:

Re: Advies gevraagd

Bericht door Tarpon » 26 jan 2015, 18:51

Ongedierte en rovers :D
Ik zal je zeggen dat ik er weinig of geen last van heb.
Onze sibeer maakt korte metten, met alles wat in de tuin komt.
En in de nacht wordt er wacht gehouden door uilen.
Tot nu toe heb ik één half opgevreten muis gevonden, meer niet.
Deel van mijn voer staat in het nachthok, waar muizen vrij spel hebben , tot nu toe 9 maanden is er niets van verpakkingen aangevreten.
Dus ik mag niet klagen tot nu toe.
Het advies om de onderkant met een dergelijk plaatmateriaal te doen, neem ik zeker aan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast