Gemeente?

Alles m.b.t. huisvesting

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
Exopets
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 aug 2007, 01:40
Locatie: Lelystad NL
Contacteer:

Gemeente?

Bericht door Exopets » 06 okt 2007, 20:20

Hoe hoog mag je een voliere maken zonder melding, vergunning ect.?

Net als schuttingen maximaal 1.80 hoog?

Wie weet er antwoord op?

Heb nu meer dan 20m2 aan volieres in mijn tuin, zit dus niet te wachten op bezoekjes ;-)
De tuin is iets van 60m2 met een schuur van 8 m2 heb dus bijna 1/3 overdekt

Exopets
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 aug 2007, 01:40
Locatie: Lelystad NL
Contacteer:

Re: Gemeente?

Bericht door Exopets » 29 sep 2011, 21:57

Inmiddels zijn we verhuisd naar lelystad (woonde in Zwolle)

Na 2 jaar prettig wonen kregen we bezoek van de gemeente, er waren klachten wbt de volieres en het houden van de 'tropische' dieren :roll:
(www.exopets.eu / dierbestand en u ziet wat wij houden)

Dit uite zich in een bezoek van de gemeente.

Conclussie: buitenvoliere terug brengen naar 12 m2 (de maximale maat in het bestemmings plan)
en het aanvragen van een vergunning om de bestemming om te zetten van opslag naar dierverblijf. Onze schuur is 40m2 aan dierenverblijven.

Hierbij het rapport dat de gemeente ons gaf: alle opties uitgewerkt.
Hier het hele document.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels is het zover dat de vergunning is verleend, maar we nog enkele weken moeten wachten, er kan nog protest aangetekend worden.
als heeft de gemeente zelf al laten weten dat de tegen partij dan wel erg goede reden moet hebben.
Immers is er geen mileu overtreding waargenomen (stankoverlast)
en heeft de welstandscommisie ook alles goedgekeurd, vooraf. (erg groot voordeel voor ons)

nog 5 weken wachten...

Het enige wat ik hier wil aangeven is dat je erg goed moet opletten wat je in de tuin zet!
Wij hebben nog informatie gevraagd bij de gemeente voor we in lelystad gingen wonen, maar ons is nooit op het bestemmingsplan gewezen... jammer!
Meestals staan dit soort dingen in de plaatselijke verordening, maar in dit geval is het in lelystad vastgelegd in het bestemmings plan dat je maar 12m2 dierverblijf mag hebben (en wij krijgen met verg,. er 40m2 bij! toch netjes)

Michan en Miranda.



ps Volierenet erover was geen optie, dat valt in NL ook onder bouwwerk en dus dierverblijf.

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Gemeente?

Bericht door White_Blackbird » 30 sep 2011, 21:23

Hallo Exopets,

Wat een gedoe daar allemaal in Lelystad. Moeilijk ook dat ambtelijke taaltje. En dan de volière terugbrengen naar 12 m2...
Dat zou hier bij ons nog wat worden. Ik geloof dat we hier meer dan 250m2 aan volières hebben staan...Gelukkig wonen we in een buitengebied.
Ik dacht altijd dat een volière, althans de buitenvlucht niet echt als bouwwerk word beschouwd. Moet je voor een pergola of een frame met gaas over een kersenboompje dan ook een vergunning hebben :D ?

MVG

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten