Welke soort kan er bij de rode kardinaal

Alles m.b.t. huisvesting

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
sacajawea75

Welke soort kan er bij de rode kardinaal

Bericht door sacajawea75 » 24 apr 2009, 15:23

Hallo,

Ik ben geheel nieuw op dit forum en ook pas lid van de club geworden. Mijn vraag is: kan iemand mij vertellen of het wijs is om een koppel blauwe bisschoppen samen in een voliere van 4.5 x 2 x 1.20m te doen. Ik heb nu een koppel rode kardinalen die elkaar volop voeren en met nest materiaal aan het slepen zijn, Ik zou graag een koppel zilveroor nachtegalen en een koppel blauwe bisschoppen erbij willen hebben, maar is dit wijs?
In mijn tweede voliere zit een koppel japanse nachtegalen te broeden, en die zitten met een koppel saffraanvinken, mozambique sijsjes en gould amadines en dat gaat prima.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Jolanda

Wim
Junior Forumlid
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 jul 2008, 22:15
Contacteer:

Re: Welke soort kan er bij de rode kardinaal

Bericht door Wim » 25 apr 2009, 21:45

Hallo Jolanda,


Mijn advies is om bij het koppel rode kardinalen geen koppel blauwe bisschoppen te plaatsen. Dit om teleurstellingen te voorkomen. Vogels zullen hun territorium afbakenen. Volwassen vogels kunnen tijdig een veilig heenkomen krijgen. Jonge, niet vliegensvlugge vogels zijn dan vaak het haasje als ze in de buurt van andere nesten komen. Heb je nog de mogelijk om de voliere van de rode kardinalen t.z.t. op te delen zodat je toch aan je wens, het houden van blauwe bisshoppen, tegemoet kunt komen?

Mvg,

Wim

Wouard
Senior+ Forumlid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mar 2007, 21:58
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Welke soort kan er bij de rode kardinaal

Bericht door Wouard » 27 apr 2009, 19:35

Zilveroren kan wel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten