Huisgenoten Japanse nachtegalen

Alles m.b.t. huisvesting

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
rickvgro
Senior+ Forumlid
Berichten: 159
Lid geworden op: 23 sep 2009, 13:43
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Huisgenoten Japanse nachtegalen

Bericht door rickvgro » 23 sep 2009, 13:48

Beste allemaal,

Ik heb deze vraag al eerder op een ander forum gezet, maar helaas maar 1 reactie gehad.

Binnenkort heb ik een voliere met de volgende afmetingen : 3.40x1.00x2.00 met een nachthok van 1.80x0.70x2.00. Ik heb al een japanse nachtegaal man. Hier wil ik met de tijd een popje voor, maar wat kan ik hier nog meer bij plaatsen?

Mijn voorkeur gaat uit naar iets groters, bv buulbuuls, lijsterachtigen. Heeft iemand suggesties of tips? Alles is welkom!

mvg Rick

ime

Re: Huisgenoten Japanse nachtegalen

Bericht door ime » 23 sep 2009, 19:46

Wil je jonge nachtegalen? dan 1 koppel en veel struiken in de voliere. Andere insecteneters storen en dwarsbomen elkaar meestal in de broedtijd. Vooral timalies onder elkaar vechten dan op leven en dood. Kun je je niet inhouden en moet er perse iets bij dan een paar zaadeters erbij b.v. duifjes, kwarteltjes, vinkjes.
Hoorde van iemand dat hij wel succes had met de combinatie japanse nachtegaal en schamalijster en japanse nachtegaal en witoorbuulbuul. Je neemt wel een gok want voor je het weet is 1 koppel de baas en zal het de rest terroriseren. Veel wijsheid gewensd.

rickvgro
Senior+ Forumlid
Berichten: 159
Lid geworden op: 23 sep 2009, 13:43
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Huisgenoten Japanse nachtegalen

Bericht door rickvgro » 24 sep 2009, 11:41

Bedankt voor uw reactie.
Daar heb ik ook al zitten denken, wat prachtvinken en een koppeltje kleinblijvende duifjes.

Mvg Rick

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten