Foto's voliere's

Alles m.b.t. huisvesting

Moderators: René, adminrobin

Dennis69
Junior Forumlid
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 jan 2009, 11:18
Contacteer:

Foto's voliere's

Bericht door Dennis69 » 15 okt 2009, 10:50

Hallo,ik ben op dit moment bezig met een nieuwe voliere.Ik snuffel het internet af naar ideeen over oa.beplanting ,indeling etc,etc.
Maar misschien dat men op dit forum foto's van hun voliere's willen plaatsen,zodat ik en alle andere liefhebber kunnen genieten van elkaars voliere's.
Misschien een nieuwe rubriek''Mijn voliere''op dit forum.Want op vogelarena.nl kijk ik ook regelmatig,maar voliere's van V&I eters zijn er bijna niet op te vinden.Ik zal tzt ook foto's van mijn voliere plaatsen.
Groeten Dennis.

spreeuw
Senior Forumlid
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 aug 2009, 08:02
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door spreeuw » 15 okt 2009, 20:31

Hey Dennis,

Ik stond op het punt om ook zo een topic te starten.
Na jaren samen met men vader kanaries gekweekt te hebben heb ik nu men eigen stekje en wil ik ook een voliere bouwen maar weet niet hoe ik het beste aanpak voor V&I eters.
Welke zijn goeie afmetingen?
Welke planten?
Ik zou wel werken met nachtok met daar aan buiten gedeelte. En enkele vluchtjes aan elkaar.

Alles tips, foto's zijn welkom :D

René
Administrator
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2008, 14:41
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door René » 19 okt 2009, 15:08

Hallo

Foto's van mijn volieres kun je bekijken op http://www.buulbuul.nl/index.php?option ... Itemid=445

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten René

Dennis69
Junior Forumlid
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 jan 2009, 11:18
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door Dennis69 » 19 okt 2009, 18:47

Hoi Rene,ik bekijk je site wekelijks,echt een mooie site.
Maar heb jij nachthokken bij jou voliere's?
GR.Dennis

Wim
Junior Forumlid
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 jul 2008, 22:15
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door Wim » 19 okt 2009, 23:55

Hallo Dennis,


Ik heb enkele foto's op vogelarena staan. Deze volieres zijn allemaal beplant en hebben een geisoleerd nachthok. De maten van de volieres zijn hierin ook beschreven.
In de volieres staan zowel klimop, liguster, grassoorten, coniferen als heideplanten. Sommige planten zijn sterk genoeg of bestand tegen de vogels andere planten zijn geen lang leven beschoren.
De roodstaartgaailijsters houden wel van dichte begroeiing om dara hun nest in te verstoppen.

Mvg,

Wim

spreeuw
Senior Forumlid
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 aug 2009, 08:02
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door spreeuw » 22 okt 2009, 13:55

Prachtig mannen, ik ben al volop aan het dromen en brainstormen hoe ik het beste indeel.

Ik begrijp het dat sommmige mensen hun voliere liever niet online zien staan maar kan je dan misschien wel een beschrijving geven van hoe de "ideale voliere" er voor u zou uit zien? :D

wjvdlinden
Senior+ Forumlid
Berichten: 278
Lid geworden op: 11 jul 2006, 16:40
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door wjvdlinden » 23 okt 2009, 07:45

Wim,

Kan je link geven naar jouw foto's op vogelarena. Ik ben wel benieuwd. Daar staan zoveel voliere's met parkieten. Hoe haal ik die van jou er tussen uit.

M.vr.gr.
Wim

spreeuw
Senior Forumlid
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 aug 2009, 08:02
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door spreeuw » 23 okt 2009, 11:37

Ik denk dat dit http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_382.html Wim zijn voliere is.

ime

Re: Foto's voliere's

Bericht door ime » 23 okt 2009, 19:11

Ik wilde een foto plaatsen maar dat lukt niet.
Ik heb wel foto's op fotobucket staan maar ik krijg ze hier niet.

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door White_Blackbird » 25 okt 2009, 15:02

Afbeelding

Twee plaatjes van één van mijn volières. In het vroege voorjaar én in de winter.
Een rij van 14 kweekvluchten met aan de uiteinden 2 ruime "gezelschapsvolières".

Afbeelding

Op Internet zijn heel veel upload sites te vinden, Ime. Die ik hierboven gebruik is Plaatjesupload.nl

spreeuw
Senior Forumlid
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 aug 2009, 08:02
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door spreeuw » 25 okt 2009, 19:07

@ ime: je kan hier ook de URL plaatsen van de fotos als die op fotobucket staan.

@ White_Blackbird: Net of het fotos zijn van de volieres die ik in mijn dromen zie.
Heeeeel mooi.
Wat zijn de afmetingen per kweekvlucht?
Heb je ook een foto van hoe zo 1 kweekvlucht er uitziet?
Er is enkel een overdekt gedeelt of is het een nachthok?

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door White_Blackbird » 25 okt 2009, 19:37

Spreeuw, de afmeting van een kweekvlucht is 4,50 lang, 1,50 breed en 2,20 mtr. hoog. Er is enkel een afdak van 1,50 x 1,50.(doorzichtig golfplaat) op iedere vlucht, dus geen nachthok en tussen iedere vlucht zit een tussenwand van damwandprofielplaat.

spreeuw
Senior Forumlid
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 aug 2009, 08:02
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door spreeuw » 25 okt 2009, 21:22

Hoe voorzie je het drinkwater? Schaaltjes, ieder vlucht vijvertje,beekje door de hele voliere...

Hoelang heb je de voliere? Zijn er dingen waarvan je zegt mocht ik de voliere opnieuw zetten dat zou ik veranderen

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door White_Blackbird » 25 okt 2009, 21:46

Deze volière heb ik nu bijna 7 jaar. Achter alle vluchten loopt een lange zgn. loopgang van een meter breed. Daar ligt een uitgerolde tuinslang met spuitkop waarmee ik iedere dag alle badschotels snel van vers water voorzie. Zou ik de volière opnieuw bouwen, dan zou ik dwars door alle vluchten heen een lange ondiepe goot maken met daarin langzaam stromend water. Idd. een soort van beekje. Ook zou ik de hellingshoek van het golfplaten dak steiler heben gemaakt zodat bijv. water vermengd met rotte bladeren minder makkelijk op het dak blijft liggen. Het gebruik van aluminium en metalen tussenwanden is trouwens ideaal. Onderhoudsvrij en zo'n volière gaat een levenlang mee. En hij is ook weer redelijk makkelijk te demonteren voor bijv. een verhuizing.


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten