Foto's voliere's

Alles m.b.t. huisvesting

Moderators: René, adminrobin

spreeuw
Senior Forumlid
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 aug 2009, 08:02
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door spreeuw » 26 okt 2009, 07:27

Afbeelding

Ime, je moet de url er tussen zetten en je kan de "Img" knop gebruiken.vb Afbeelding zo komt de foto rechtstreeks op het forum.
Gebruik je de "URL" knop dan kan je een link zetten naar een website

Mooie foto

groeten

ime

Re: Foto's voliere's

Bericht door ime » 26 okt 2009, 22:35

Spreeuw ik heb me suf geprobeerd. Het lukt niet. Waar moet ik de url tussen zetten?

spreeuw
Senior Forumlid
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 aug 2009, 08:02
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door spreeuw » 27 okt 2009, 07:36

U klikt op de knop "Img" dan krijg je het rode
Waar URL staat daar zet je de url van de foto in uw geval was dit http://i28.photobucket.com/albums/c217/ ... eon009.jpg
[img]URL[/img]
Zo komt de foto op het forum te staan.

Wil je enkel de link naar de foto laten zien dan gebruik je de "URL " knop

Lukt het niet, plaats dan de url zoals je met de eerste foto gedaan hebt en dan zal ik het inorde brengen.

ime

Re: Foto's voliere's

Bericht door ime » 27 okt 2009, 08:58

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb drie volieres (in U vorm) met een nachthok in de garage en voederhokjes aan de twee nieuwste volieres.
De oudste voliere zie je op de laatste foto. Deze is in de loop der tijd al mooi dicht gegroeid. Hier voelen timalies/gaailijsters zich helemaal in thuis. In de nieuwe volieres moet de beplanting nog een paar jaar groeien. Op dit moment kunnen de vogels via poortjes door alle drie volieres.Ik heb drie soorten gaailijsters die (buiten de broedtijd) heerlijk genieten van alle ruimte en vreedzaam samenleven. Prachtig om te zien. De volieres opdelen in kleine vluchten zal zeker slechtere broedresultaten geven. Maten 7x2x2.35 en 6.5x2.5x2.35 en 6.5x3x2.20. Door de volieres rondom is de tuin heerlijk besloten.

wjvdlinden
Senior+ Forumlid
Berichten: 278
Lid geworden op: 11 jul 2006, 16:40
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door wjvdlinden » 27 okt 2009, 12:29

Ime,

Mooie foto's. Ik hoop dat nog velen hun foto's hier gaan plaatsen. Krijg je toch weer idee hoe anderen hun voliere in richten.

M.vr.gr.
Wim

Dennis69
Junior Forumlid
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 jan 2009, 11:18
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door Dennis69 » 27 okt 2009, 23:16

Ime,dat ziet er idd goed uit,alleen vraag ik mij af of een dicht dak niet verstandiger is ivm vogelziektes
en het verregenen van nesten.
Gr.Dennis

ime

Re: Foto's voliere's

Bericht door ime » 28 okt 2009, 22:27

Van verregende nesten heb ik nog nooit last gehad. Ook niet van verregende jongen.
Ik ben er wel eens bang voor maar ook dit jaar waren de jongen steeds droog en de nesten ook. Die zitten bijna altijd in de laurierkers. Mocht er een echte hoosbui komen dan leg ik een plaat boven de plaats waar het nest is.

Ik wil graag dat de planten goed groeien en dus water en licht krijgen. Een flinke bui spoelt bovendien de voliere mooi schoon. Vogels die echt droog willen zitten kunnen dat onder een paar afdakjes of in het binnenhok. In het begin had ik de voliere gedeeltelijk overdekt maar de planten eronder deden het niet goed en de vogels bouwden hun nesten altijd buiten het overdekte. Voor vogelziektes ben ik niet bang.

Mijn vogels zijn nog nooit ziek geworden door vogels van buiten. Ik denk eerder dat vogels ziek worden als ze met teveel in een voliere zitten of als je zieke vogels koopt en die bij de anderen zet. Wel let ik nu op dat ik geen mussen lok door voer rond te laten slingeren.

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door White_Blackbird » 29 okt 2009, 19:51

Afbeelding

Afbeelding

Nog twee plaatjes van een van mijn volières. Deze is in totaal 6 m. breed, 3 m. hoog en 12 m. lang en verdeeld in 4 vluchten. Materiaal: 2e hands steigerpijp, koppelstukken, winddoek en golfplaat. Een ideale volière voor kraaiachtigen ed.

spreeuw
Senior Forumlid
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 aug 2009, 08:02
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door spreeuw » 30 okt 2009, 21:22

Echt tof om te kunnen zien hoe het bij andere liefhebbers is en ideaal om ideen op te doen.

White_blackbird you have pm.

Mig
Forumlid
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2009, 21:42
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door Mig » 01 nov 2009, 21:58

Heeeel mooi volières White B. en Ime.
Ime, voor wat dient de rode draad?
groetjes

Dennis69
Junior Forumlid
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 jan 2009, 11:18
Contacteer:

Re: Foto's voliere's

Bericht door Dennis69 » 02 nov 2009, 18:40

Afbeelding
Bij deze ook alvast een foto van mijn voliere,hij is bijna klaar.Alvast wat struiken er in gezet(laurierkers , hulst en een vlier)
D'r komen nog wat struikjes bij.Afm.4.00m*1.8m*2.00m.Gemaakt van geimpregneerde palen met daartussen groen gepoedercoate volierepanelen.
Op het dakliggen zgn.kanaalplaten.Zijn zeer licht,maar oersterk en lichtdoorlatend.

ime

Re: Foto's voliere's

Bericht door ime » 02 nov 2009, 20:25

Ziet er mooi uit Dennis. Je zult wel veel water moeten geven.
De rode draden op mijn voliere zijn stroomdraden die de katten weg houden. Erg handig. Vroeger renden ze over de hele voliere achter de vogels aan of zater er uren op te loeren. Niet echt geruststellend voor broedende en slapende vogels.
De schamalijster op de foto heb ik trouwens niet meer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten