aftimmeren binnenhok

Alles m.b.t. huisvesting

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
Tom
Junior Forumlid
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 nov 2009, 16:37
Contacteer:

aftimmeren binnenhok

Bericht door Tom » 27 dec 2009, 14:46

Hallo iedereen, ik heb mijn binnenhok afgetimmerd/geschroefd met gipsplaten maar deze worden nogal smerig door de uitwerpselen vd vogels en je houd na het schoonmaken ook lelijke vlekken. Nu wilde ik deze gipsplaten dr af halen en het binnenhok opnieuw aftimmeren met een ander materiaal, hebben jullie ook een id met welk materiaal ik dit het beste zou kunnen doen? IVM schoonhouden en aangezicht enz . Ik hoor graag jullie ideen

Groeten Tom

Dennis69
Junior Forumlid
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 jan 2009, 11:18
Contacteer:

Re: aftimmeren binnenhok

Bericht door Dennis69 » 27 dec 2009, 18:22

Hoi Tom,wat te denken van kunststof schroten,makkelijk te monteren en nog makkelijker te reinigen.Het rot niet,de naden mooi afkitten tegen ongedierte.
Gr.Dennis

Tom
Junior Forumlid
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 nov 2009, 16:37
Contacteer:

Re: aftimmeren binnenhok

Bericht door Tom » 28 dec 2009, 21:28

Hoj Dennis, zijn dat van die schroten die ook in badkamers worden gebruikt?

Ton

Re: aftimmeren binnenhok

Bericht door Ton » 28 dec 2009, 23:12

Schrootjes hebben we heel veel naden, waarom niet gewoon plaatjes multiplex en dat een paar keer schilderen? Betonplex kan ook maar is erg prijzig.

Dennis69
Junior Forumlid
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 jan 2009, 11:18
Contacteer:

Re: aftimmeren binnenhok

Bericht door Dennis69 » 29 dec 2009, 19:35

Hoi Tom,ja die schroten bedoel ik(badkamer).Ton,dat is ook een optie,maar je werkt wel met hout en dus iets onderhoudsgevoeliger dan kunststof
en wat die naden betrefd,dichtkitten zoals ik al vermelde.En dat is echt geen hels karwei.En je kunt het met een sopje en spons zo schoonmaken.
Veel succes met de bouw,gr.Dennis.

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: aftimmeren binnenhok

Bericht door White_Blackbird » 29 jan 2010, 09:54

Andere materialen die eventueel toepasbaar zijn:

Gevelbekledingsmaterialen.
Er zijn een heleboel merken. Sommige platen zijn gemaakt van kunststof, anderen van geperst steenwol met een coating of denk eens aan trespa achtige materialen. Keuze te over...

Voordeel bij toepassing van bovenstaande platen is dat je niet een heleboel naden hoeft af te kitten zoals bij de kunsstof schroten.

Iets anders, maar in dit kader misschien ook nuttig om door te geven:
Voor tussenwanden van verschillende kweekvluchten kun je damwandprofielplaat, betonplex of sandwichpanelen toepassen.

Tom
Junior Forumlid
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 nov 2009, 16:37
Contacteer:

Re: aftimmeren binnenhok

Bericht door Tom » 29 jan 2010, 16:13

Zijn die gevelbeplatingsdelen ook makkelijk te monteren? Gewoon vast schroeven waarschijnlijk? En zijn dit ook alleen grote delen/platen of in alle afmetingen verkrijgbaar of te maken?

Groeten Tom

White_Blackbird
Senior+ Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 26 jan 2008, 21:26
Contacteer:

Re: aftimmeren binnenhok

Bericht door White_Blackbird » 29 jan 2010, 20:00

Tom,

Die platen zijn makkelijk te monteren en in verschillende maten(ook hele grote) verkrijgbaar. Sommige moeten soms voorgeboord worden, maar er zijn er ook die je gelijk kunt vastschroeven. De meeste zijn ook vrij makkelijk te zagen, behalve die van geperste steenwol. Gewone cirkelzagen of decoupeerzagen worden daarop wel heel snel bot, wat ik tot mijn schade een keer moest ondervinden :shock:

Kijk maar eens op Google bij gevelbekleding. Dan kun je zien wat er zoal wordt aangeboden...

Tom
Junior Forumlid
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 nov 2009, 16:37
Contacteer:

Re: aftimmeren binnenhok

Bericht door Tom » 29 jan 2010, 21:14

WB wederom bedankt voor je reactie( ook alle anderen natuurlijk :) ) ga is ff zoeken en kijken wat er te vinden is.

Heeft iemand misschien ook foto's van zijn of haar nachthok die je hier op het forum zou willen laten zien? Altijd interessant om te zien hoe een ander het in elkaar zet, kan ik veel van leren.

Groeten Tom

Marra
Forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2010, 15:54
Contacteer:

Re: aftimmeren binnenhok

Bericht door Marra » 04 aug 2010, 20:33

Hey Tom
kijk is bij trespa is een hard kunstof plaatmeteriaal in elke kleur leverbaar en levenslange garantie dat het makkelijk schoon te houden is
ik gebruikte dit meteriaal bij al mijn lori voliere's/kooien makkelijk te bevestigen,gewoon voorboren en dan een trespaschroef erin(is een schroef met een kunstofkop in de zelfde kleur als je plaatmeteriaal
ik zweer erbij net als met betonplex in 9mm of 12 mm makkelijk te verwerken en mits je de kopsekanten sailt met een speciale sailer is het ook redelijk vochtbestendig(het blijft hout he)
Groeten Marvin

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten