wel of geen nachthok

Alles m.b.t. huisvesting

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
william
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2005, 17:20
Contacteer:

wel of geen nachthok

Bericht door william » 21 okt 2005, 19:23

wat ik zoal heb kunnen lezen is dat de meeste soorten in de winter een nachthok nodig hebben.<br>maar niet iedereen heeft de ruimte om en een nachthok en een grote voliere te plaatsen.<br>dus denk ik maak dan 2 in 1 een voliere vaarvan de dichte wanden zijn gemaakt van sanwichpanelen {dat is een 4 tot 8 cm dikke platen waar tussen schuim zit}<br>rot en roest niet is van kunstof en niet al te duur.<br>een dak in twee delen zodat je het in de winter geheel kunt afdekken en dan de voorkant gewoon van gaas en inde winter plastic of panelen er voor.<br>welicht een idee?<br>wat is jullie mening?<br> gegroet wil

kalazakie
Forumlid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 aug 2005, 20:02
Contacteer:

Re: wel of geen nachthok

Bericht door kalazakie » 23 okt 2005, 18:27

nou ik zie het ongeveer voor mij en eigenlijk heb ik hetzelfde probleem maar ik zou toch opteren voor een nachthok want veel soorten moetn gewoon vorstvrij zitten en eerlijk gezegd denk niet dat het met zoiets gaat werken want dan moet je toch nog bijverwarmen en dan verlies je ook veel kosten trouwens een nachthok moet niet al te groot zijn gewoon een plaatsje waar ze vorstvrij kunnen zitten en waar ze droog zitten dus eigenlijk zou ik kiezen voor een nachthok<br><br>
Laatst gewijzigd door kalazakie op 29 jan 2012, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Arjan

Re: wel of geen nachthok

Bericht door Arjan » 23 okt 2005, 23:32

Deze discussie doet mij herrinneren aan een idee waar ik een poosje geleden mee speelde maar alweer in het vergeet boek gezet had.<br>Wij weten allemaal dat een vogel die het koud heeft zijn veren overeind zet en zo een prachtig warm bolletje wordt de veren gaan over de pootjes heen ja zelfs over de zitstok.<br>Als je nu een zitstok maakt die verwarmd is dan denk ik dat het nachthok helemaal niet nodig is wel droog en uit de wind maar voor de rest lijkt het mij een prima oplossing ook voor al die vogels die wel een verwarmd nachthok hebben maar die niet naar binnen willen.<br>Er zijn verwarmings kabels in de handel die ze gebruiken om te voorkomen dat leidingen bevriezen ik denk dat een iemand die wat verstand heeft van electriciteit zo'n stokje zo in elkaar kan zetten.<br>Misschien wel een gat in de markt.  
Laatst gewijzigd door Arjan op 23 okt 2005, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

william
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2005, 17:20
Contacteer:

Re: wel of geen nachthok

Bericht door william » 24 okt 2005, 11:18

met die zitstokken is een lijkt mij een goed idee ik weet niet hoe dik die kabels zijn wat jij bedoeld,<br>maar je hebt holle kunstof zitstokken??<br><br>maar terug te komen op mijn bericht wil zeggen dat de sandwichpanelen goed isolerend zijn dus daar win je ook wat mee, maar natuurlijk met strenge vorst is het idee met verwarmde zitstokken een uitkomst??

kalazakie
Forumlid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 aug 2005, 20:02
Contacteer:

Re: wel of geen nachthok

Bericht door kalazakie » 24 okt 2005, 21:58

hebvorig jaar denk ik op tv een programma geizen met aapjes en daar gebruikten ze waterslangen (waar ze warm water door laten lopen)die ze als slingertouwen dat was bij gibbons nu is dat bij vogels in een volière denk ik ook goed te maken of je kan natuurlijk ook voor terariums bestaan er verwarmings element en ik denk dat je dat miss zoals arjan zei in een zitstok verwerken maar ik denk dat het veiligste toch een nachthok is want wie wilt het uitproberen vruchtend en insectend etende vogels zijn ook niet van de goedkoopste vogels dus is het al wat erger als je er een verliest maar het zijn toch wel ideeën om over na te denken<br><br>
Laatst gewijzigd door kalazakie op 29 jan 2012, 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Arjan

Re: wel of geen nachthok

Bericht door Arjan » 02 nov 2005, 13:07

Ik denk ook dat je het moet zien als aanvulling.<br>Mijn vogels kunnen allemaal een verwarmd nachthok in.<br>Echter er zijn altijd vogels die de buiten volière préfereren als je die zo'n verwarmde zitstok kan aanbieden is dat natuurlijk niet verkeerd.<br>Afbeelding <br>Het lijkt mij een goede manier om ze de winter door te helpen.

akosua
Junior Forumlid
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 mei 2004, 20:46
Contacteer:

Re: wel of geen nachthok

Bericht door akosua » 02 nov 2005, 22:47

Indien je mogelijkheid hebt om een nachthok te bouwen zou ik dit altijd doen ten koste van de voliere grootte.<br>Misschien maken er geen gebruik van, misschien wel laat ze keuze zelf maken.
v

Ton

Re: wel of geen nachthok

Bericht door Ton » 03 nov 2005, 00:09

Geon Schrijver (www.geonschrijver.nl) verkoopt sinds kort veilig verwarmde zitstokken. Ik weet nog niet wat ze kosten.<br><br>Ton.

akosua
Junior Forumlid
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 mei 2004, 20:46
Contacteer:

Re: wel of geen nachthok

Bericht door akosua » 03 nov 2005, 00:13

Is misschien een goede oplossing voor vogels met vleespoten die niet een nachthok willen ingaan.<br>
v

Arjan

Re: wel of geen nachthok

Bericht door Arjan » 03 nov 2005, 14:56

Ik geloof dat ik er uit ben met de verwarmde zitstok.<br>Ik zit er eigenlijk al heel lang over te denken en zoals zo vaak ligt de oplossing recht onder onze neus<br> het eindresultaat is een flexibele zitstok van een 14.5 m.m. doorsnee. en de lengte is variable maar kan zeker de lengte krijgen van 10 meter De warmte die het produceerd is ik denk 10 tot 20 graden boven de buiten temp en als de vogel er op zit denk ik dat het heel aangenaam is voor de vogel. Kosten ik denk dat u het al in de garage of op zolder heeft liggen. Nieuwsgierig het is de lichtslang waarmee u uw huis versierd met kerst en oud en nieuw neem zo'n slang stop de slang in krimpfolie dat is een dunne zwart rubberen hoes laat dat krimpen d.m.v. föhn of vlam en bevestig hem in de volière probeer het maar uit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten