Nachthok

Alles m.b.t. huisvesting

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
kalazakie
Forumlid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 aug 2005, 20:02
Contacteer:

Nachthok

Bericht door kalazakie » 02 nov 2005, 15:11

ik zit al een tijdje met een plan in men hoofd voor een nachthok en heb het er al is met mijn grootvader er over gehad want ik zou het metsen (dan kan ik meer soorten houden dus ook witte spechten) en nu had ik zo een heel lijstje gemaakt van alle benodigdheden en had ik daar pleistergips bijgezet en zij mijn grootvader nou dat is niet nodig ik zou de stenen van binnen gewoon witkalken nu is mijn vraag is dit goed en hoe ziet jullie nachthok eruit??
Laatst gewijzigd door kalazakie op 02 mar 2015, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.

akosua
Junior Forumlid
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 mei 2004, 20:46
Contacteer:

Re: Nachthok

Bericht door akosua » 02 nov 2005, 22:45

Ik zou de muren niet wit kalken, je kan het beste betonverf gebruiken is goed afwasbaar.<br>
v

Ton

Re: Nachthok

Bericht door Ton » 04 nov 2005, 00:41

Als de muur zeker weten droog blijft kan kalken ook voldoen. Zodra je wel wat vocht verwacht zou ik ook liever betonverf nemen.<br>Scheelt toch weer behoorlijk wat stucen... :-)<br>Ton.
Laatst gewijzigd door Ton op 04 nov 2005, 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.

geess
Forumlid
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mei 2004, 18:58
Contacteer:

Re: Nachthok

Bericht door geess » 04 nov 2005, 16:40

Ik weet uit praktijkervaring dat Witte spechten met gemak het stucwerk kapot kunnen hakken.<br><br>Dus nooit bij spechten met pleistergips of stuc werken.<br>Voor je het weet zijn de vogels gevlogen!<br><br>Groeten,<br>geess.<br>

kalazakie
Forumlid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 aug 2005, 20:02
Contacteer:

Re: Nachthok

Bericht door kalazakie » 04 nov 2005, 19:54

maar hoe houd je zen dan het beste??<br>

geess
Forumlid
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mei 2004, 18:58
Contacteer:

Re: Nachthok

Bericht door geess » 06 nov 2005, 16:39

Spechten komen niet door een gemetselde muur heen.<br>Laat je grootvader gerust maar de muren metselen.<br><br>Ze hakken wel door gipsplaten e.d. heen.<br><br>Trouwens ook baardvogels hakken je houten volière kapot.<br><br>Groeten,<br>geess

kalazakie
Forumlid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 aug 2005, 20:02
Contacteer:

Re: Nachthok

Bericht door kalazakie » 29 jan 2012, 00:51

[quote="kalazakie"]ik zit al een tijdje met een plan in men hoofd voor een nachthok en heb het er al is met mijn grootvader er over gehad want ik zou het metsen (dan kan ik meer soorten houden dus ook witte spechten) en nu had ik zo een heel lijstje gemaakt van alle benodigdheden en had ik daar pleistergips bijgezet en zij mijn grootvader nou dat is niet nodig ik zou de stenen van binnen gewoon witkalken nu is mijn vraag is dit goed en hoe ziet jullie nachthok eruit??<

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten