lichtdimmer

Alles m.b.t. huisvesting

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
BK
Forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2004, 02:17
Contacteer:

lichtdimmer

Bericht door BK » 17 nov 2005, 22:35

ik heb in mijn vogelverblijf een TL-lamp hangen die echter enige onrust veroorzaakt bij het uitgaan 's avonds.<br>Nu wil ik wellicht een dimmer aanschaffen die bruikbaar is voor TL-verlichting; kan iemand mij adviseren?<br>Waar te verkijgen?<br>Redelijke prijs?<br>etc...

Arjan

Re: lichtdimmer

Bericht door Arjan » 19 nov 2005, 21:59

Hallo BK<br><br>Ik heb zelf wel eens geprobeerd die dimmers te gebruiken zelfs met een zendertje maar die gingen allemaal na een aantal weken kapot.<br>Waar ik wel in geloof vooral voor de najaars en winter kwekers zijn een aantal daglicht TL balken die je doormiddel van tijdschakelaars gefaseerd uit laat gaan .<br>Trouwens die onrust is goed te voorkomen door gewoon een nachtlampje te laten branden daar hebben ze echt geen last van.<br>War ja ook kan doen is een nachtlampje met een bewegingsmelder.<br>Succes<br>

akosua
Junior Forumlid
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 mei 2004, 20:46
Contacteer:

Re: lichtdimmer

Bericht door akosua » 19 nov 2005, 22:12

Hallo,<br><br>Ik gebruik geen dimmer.<br>Ik laat de tl-lampen uitgaan opdat moment brand er nog een gloeilamp.<br>De gloeilamp gaat na ca een half uur ook uit, de vogels hebben dan hun rust plaats kunnen zoeken.<br>In de buitenvoliere's heb ik nachtverlichting aan i.v.m. schrikken.<br>Trouwens je kan goede dimmer kopen bij rimo.
v

Ton

Re: lichtdimmer

Bericht door Ton » 21 nov 2005, 20:50

Kijk eens op: http://www.geonschrijver.nl/d1000.htm Een hele uitleg over een dimmer.<br><br>Ton.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten