lijsters in binnenvolière

Alles m.b.t. huisvesting

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
rockarolla
Junior Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 mei 2011, 21:00
Contacteer:

lijsters in binnenvolière

Bericht door rockarolla » 05 mei 2011, 21:41

Hallo
Ik heb 3 buitenvolieres. In 2 zitten elk een koppel zanglijsters. In de 3de heb ik een koppel grijskaplijsters. Wegens omstandigheden had ik een 3de koppel zanglijster moeten opvangen en deze bij de grijskappen gezet. Dit was maar tijdelijk gepland, echter de zanglijster pop begon na 2 dagen al aan de nestbouw en heeft intussen haar 1ste ei. Dus we hebben besloten om ze bij mij te laten tot na het broedseizoen.
Nu is er echter ruzie tussen man grijskap en man zanglijster.... was te verwachten natuurlijk.
Zou dit overgaan ?
Ik heb geen buitenvolière meer vrij, maar wel nog een binnenvolière van 2x2x1.
Gaan lijsters ook wel tot broeden over in een binnenvolière ? Wat zou best lukken zanglijster of de grijskaplijster ?
Ik kan het natuurlijk gewoon proberen, maar als er mensen met ervaring zijn, is dit mooi meegenomen.
Of als iemand andere ideeën heeft, altijd welkom, want ik wil natuurlijk graag de 3 paar zanglijster laten broeden en toch ook proberen enkele jongen van de grijskap op stok te krijgen.
Bedankt

bartelman

Re: lijsters in binnenvolière

Bericht door bartelman » 06 mei 2011, 15:20

Het is dus niet de vraag of de zanglijsters in de binnenvoliere kunnen, als je ze immers toch moet uitvangen kunnen ze ook terug waar ze vandaan komen, of in iedere geval naar de eerder bedoelde bestemming.

Of je grijskaplijsters in een binnenvoliere kunnen weet ik niet. Mijn opa had altijd zanglijsters in binnenvolieres, echter stonden die binnenvolieres wel op zolder.
In een huiskamer zal het vast te druk zijn!

rockarolla
Junior Forumlid
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 mei 2011, 21:00
Contacteer:

Re: lijsters in binnenvolière

Bericht door rockarolla » 06 mei 2011, 20:08

Allen bedankt

Ik had gedacht om na de eerste ronde de zanglijsters in de binnenvoliere te doen (2 x 1 x 2), want mijn vader had gezegd om ze dit hele broedseizoen maar te houden.
Maar nu ik lees dat de grijskappen mogelijk ook wel lukt in een binnenvoliere, ga ik dat proberen.

Bedankt voor jullie reacties

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten