Kunststof gaas

Alles m.b.t. huisvesting

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
cissa
Senior Forumlid
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 dec 2008, 13:05
Contacteer:

Kunststof gaas

Bericht door cissa » 06 mei 2011, 18:13

Hoi ,

heeft er iemand ervaring met kunststofgaas ?
Ik ga nieuwe volieres bouwen en wilde graag gaas wat zo goed als onzichtbaar was .
Nu is er een leverancier van kunststof volieregaas maar ik ken niemand die daar ervaring mee heeft en heb toch een beetje mijn twijfels .

mvg
Leon

fazant
Senior+ Forumlid
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 feb 2011, 20:40
Contacteer:

Re: Kunststof gaas

Bericht door fazant » 06 mei 2011, 20:50

mijn ervaring met dit gaas is dat ze bijna niet op vallen, maar dat het niet zo mooi strak gemaakt kan worden als gewoon gaas omdat het minder ijzer bevat dus dunner is, en is daar dor ook minder sterk, als je wat kleinere vogels houd is dat niet zon probleem maar als je fazanten of zo gaat houden en veel tegen de gaas op lopen krijg je er nog al snel bobbels in.

maar gewoon zilver gaas zal na enige tijd wat matter van kleur worden dus dan valt het ook minder op.

ik hoop dat ik je hier wat mee geholpen heb, succes er mee.

bert
Senior+ Forumlid
Berichten: 122
Lid geworden op: 01 jan 2010, 19:22
Contacteer:

Re: Kunststof gaas

Bericht door bert » 06 mei 2011, 22:45

mijn ervaring is dat de muizen er behoorlijke gaten in vreten en dan gaan de vogels soms er doorheen. ik had het plastic gaas voor mijn ijzeren gaas gespannen om te voorkomen dat ze hun koppen beschadigen en-of de jongen hard tegen het gaas zouden vliegen.
dan gingen ze dus soms door de muizen gaten door en zaten ze klem tussen het kunstog gaas en het ijzeren gaas.

Gaai
Senior+ Forumlid
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 aug 2007, 01:07
Locatie: België
Contacteer:

Re: Kunststof gaas

Bericht door Gaai » 07 mei 2011, 10:02

Hier hetzelfde. Enerzijds waren er mijn spreeuwen die aan het kunststof gaas zaten te prutsen waardoor het gaas begon uit te dunnen. Anderzijds zijn er de muizen die er gewoon grote gaten uitbijten wat mij uiteindelijk ook een ontsnapte zilveroornachtegaal pop heeft gekost. Voor mij nooit meer, tenzij als dakbedekking (tegen kapotgevlogen schedels) maar dan wel nog onder gewoon ijzergaas.

cissa
Senior Forumlid
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 dec 2008, 13:05
Contacteer:

Re: Kunststof gaas

Bericht door cissa » 07 mei 2011, 16:13

Oke , danke je wel voor de reacties .
Muizen is dus het grote probleem en omdat er altijd wel een muisje rondloopt zie ik er maar vanaf .
De vogels zijn te kostbaar om ze te laten ontsnappen .

iemand misschien een suggestie welke verf/kleur het beste resultaat opleverd ?

Leon

bartelman

Re: Kunststof gaas

Bericht door bartelman » 07 mei 2011, 22:41

Ger,

Dat klopt, echter toen ik geplastificeerd gaas wilde aanschaffen (in zwart) van 18x18 was dat niet te verkrijgen. Er bleef dus maar één optie over :-)
Spuitbusjes zwarte lak, mat, van de action. 0,99per spuitbus. Viel mee... vandaar.

Groet

luc
Senior Forumlid
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 mei 2011, 07:34
Contacteer:

Re: Kunststof gaas

Bericht door luc » 13 mei 2011, 13:24

Voor mij,nooit nog kunststofgaas.
Het snijd als een scheermes en het is niet ongediertebestendig.

Henri
Senior+ Forumlid
Berichten: 430
Lid geworden op: 22 sep 2013, 17:37
Contacteer:

Re: Kunststof gaas

Bericht door Henri » 24 sep 2013, 17:01

Een goed alternatief voor kunststofgaas zijn volièrenetten.
Muizen kunnen dit kapot knagen maar die kun je ook op een efficiënte manier bestrijden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten