Voliere overzicht

Alles m.b.t. huisvesting

Moderators: René, adminrobin

spreeuw
Senior Forumlid
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 aug 2009, 08:02
Contacteer:

Re: Voliere overzicht

Bericht door spreeuw » 29 sep 2012, 22:10

WB dit speelt zeker in men gedachten maar moet natuurlijk de juiste vogels in huis halen dan.
Een vriend van me doet dit ook voor zijn bijeneters en dat gaat super. Ook prachtig om de jagende vogels dan te zien.

Dat was de bedoeling bij de bouw van de volieres dat ik er alle kant mee uit kan.
Daarom ook in iedere voliere een vijvertje.
Ik smelt helemaal weg van spechten en ijsvogels.

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: Voliere overzicht

Bericht door monileger » 30 sep 2012, 12:42

dat zijn zeldzame vogels zeg.

Ik heb een aantal jaar geleden de grijskop ijsvogel gehad en de senegal ijsvogel. Maar daar is amper nog aan te komen. De nachtegaal had denk ik een jaar geleden 2-1 grijskop ijsvogels.

er word ook op vogelmarktplaats een ijsvogel pop aangeboden. denk de europese. Die zijn ook echt mooi die zie ik wel is bij mij achter vliegen.

Van de spechten zijn er ook niet heel veel meer in gevangenschap dacht ik. Jaren geleden had iemand in Bleiswijk veel verschillende soorten met veel kleuren.

Bij ons zaten we wel is met verbazing te kijken. Toen der tijd hadden we last van muizen, soms zag je een grijskop ijsvogel dan een muis grijpen en helemaal kapot slaan en vervolgens een hele muis naar binnen.

het zijn inderdaad mooie vogels

mvg monileger

Vagabunda
Senior+ Forumlid
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jun 2011, 16:10
Locatie: Oost-vlaanderen
Contacteer:

Re: Voliere overzicht

Bericht door Vagabunda » 07 mar 2014, 18:50

spreeuw schreef:
Ik heb nu aan de onderkant snelbouwstenen gebruikt.
Om zo mss het principe van een insectenhotel na te bootsen, wat denken jullie hier van? goed-slecht en waarom?


Afbeelding
Ondertussen zijn we enige tijd verder, hoe is je dit experiment je bevallen?
Lijkt me wel interessant.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten