Jaarvergadering 17 maart 2013

Overige vragen m.b.t. vogels

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
René
Administrator
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2008, 14:41
Locatie: Duiven
Contacteer:

Jaarvergadering 17 maart 2013

Bericht door René » 15 mar 2013, 11:10

Speciaal voor alle leden van de Speciaalclub van Insecten- en Vruchtenetende Vogels:

17 maart JAARVERGADERING + MIDDAGPROGRAMMA

In Café-Zaal "t Vrijthof", Molenstraat 6, 5688 AD Oirschot.

Tel. 0499-571442



Programma:

Jaarvergadering 11.00 - 13.00 uur

Lunch 13.00 - 14.00 uur

AVIAN Birdfood is vanaf 11.00 u. present met zijn complete voeders.

13.00-14.00 uur: Seksen door mw. Hedwig van der Horst bij voldoende aanmeldingen. Zie info Vogelexpresse 1 - 2013

Lezing met diavoorstelling 14.00 - 16.30 uur



Dhr. Mark de Klein verzorgt de lezing over Toekans, Arasari's en Toucanets met als thema's huisvesting, voeding en ziektes.



Mark aan het woord:

RAMPHASTIDAE: Toekans - Arassari`s en Toucanets.

"Tijdens het middagprogramma van de jaarvergadering verzorg ik voor u als leden van de
‘Speciaalclub voor Vruchten en Insectenetende Vogels' graag een lezing over deze interessante groep vogels.

Het is een groep die helaas niet meer veel te vinden is in de Avicultuur, deels door het stoppen van de import en
deels door de matige resultaten in de fok. Het fokken is niet makkelijk maar zeker niet onmogelijk; er zijn
diverse soorten die een goede kans maken om te overleven in de Avicultuur en waar u als vogelliefhebber veel plezier
aan kunt beleven.

Na een korte introductie van mijzelf, zal ik u kennis laten maken met de 6 geslachten in de groep van Ramphastidae.
Enkele in de Avicultuur beschikbaar zijnde soorten van de in totaal 47 zullen uitgelicht worden om de onderlinge verschillen in de
geslachten duidelijk te maken. Daarna ga ik dieper in op de huisvesting, voeding, ziektes en fok c.q. handopfok waarna ik
me openstel voor alle vragen die in u opkomen.

Ik hoop u een boeiende en leerzame middag te kunnen bezorgen...."

Met vriendelijke groet,



Mark de Klein
René
Webmaster

fazant
Senior+ Forumlid
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 feb 2011, 20:40
Contacteer:

Re: Jaarvergadering 17 maart 2013

Bericht door fazant » 19 mar 2013, 16:40

hoe was de lezing over toekans, ik was helaas verhinderd zondag was er graag bij geweest.

mvg

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten