muizen in voliere

Overige vragen m.b.t. vogels

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
robiska
Forumlid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2004, 22:42
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

muizen in voliere

Bericht door robiska » 19 jul 2004, 17:20

Kan iemand mij tips geven over het bestrijden van muizen.

Niltava
Senior+ Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 mei 2004, 21:29
Contacteer:

Re: muizen in voliere

Bericht door Niltava » 19 jul 2004, 19:09

Het beste middel is eigenlijk zeer simpel , zorgen dat ze nergens binnen kunnen.<br><br>Zelf heb ik mijn buitenvoliere voorzien van een fundering van 65 cm diep , heb alles afgewerkt met trespa volkern en heb kleinmazig gaas gebruikt.<br>Normaal gesproken komt hier geen muis meer in , hooguit een jong veldmuisje.<br><br>Verder heb ik zeventien overdekte volieres , met betonvloer , welke ook is afgewerkt met hetzelfde gaas en trespa volkern.<br><br>En dan heb ik nog twee kweekruimtes op de zolder van de ''achterbouw'' van het huis.<br>Ook hier alles afgesmeerd met cement en afgewerkt met trespa volkern , komt geen muis meer binnen.<br><br>Als je niet begint met alles goed na te lopen op bovenstaande wijze , kun je nu de muizen wegvangen maar heb je ze over twee maanden weer terug of anders over een half jaar wel.<br><br>Een verdere tip kan zijn , zo min mogelijk voer in de buitenvolieres waardoor ongedierte kan worden aangetrokken , liever in het goed afgedichte nachthok of desnoods in een soort voederhuisje in de buitenvoliere waarbij knoeien op de grond word uitgesloten.<br><br>Succes.
Laatst gewijzigd door Niltava op 28 aug 2004, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Ardi
Forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2004, 15:52
Contacteer:

Re: muizen in voliere

Bericht door Ardi » 29 aug 2004, 11:59

Ik had ze vroeger ook en zag toen in het nachthok een muis bijna ter grootte van een rat en zag deze wegvluchten door een opening van 5 mm. Dus met fijnmazig gaas kom je er alleen niet.<br>Het beste is de gehele onderkant van de voliere te voorzien van een glad oppervlak zodat ze geen grip hebben. Een hoogte van minimaal 30 cm.<br>Zo'n trespa rand kan je bv ook 30 cm in de grond plaatsen zodat ze ook via die weg niet meer kunnen binnenkomen.

Niltava
Senior+ Forumlid
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 mei 2004, 21:29
Contacteer:

Re: muizen in voliere

Bericht door Niltava » 29 aug 2004, 22:48

Ardi ,<br><br>Ik zal niet gaan beweren dat er helemaal geen enkele muis door dat gaas heen zal geraken , een volwassen grijze huismuis in elk geval niet .<br>Wel door gewoon dubbeltjes gaas.<br>Maar het fijne vierkant gaas weert de meeste , hooguit een jong spitsmuisje en uiteraard jonge huismuizen.<br><br>Die vijf millimeter waarop jij duid was beslist geen 5 x 5 mm maar meer een langere opening van 5 mm breed.<br><br>Het idee over een glad materiaal als trespa is overigens prima.<br>

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten