Show Oirschot 2009

Overige vragen m.b.t. vogels

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
Wim
Junior Forumlid
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 jul 2008, 22:15
Contacteer:

Show Oirschot 2009

Bericht door Wim » 19 okt 2009, 23:48

Ik ben afgelopen zaterdag naar de show in Oirschot geweest en heb daar weer kunnen genieten van de een gevarieerd aanbod aan vogels. De aankleding van de vitrines en volieres was uitstekend verzorgd.
Hierbij een compliment voor het bestuur en alle overige leden die hieraan meegewerkt hebben.
Wat mij echter opviel was de aanwezigheid van een vogelhandel uit Breda. Deze vogelhandel uit Breda neemt het blijkbaar niet altijd even nauw als het gaat om de afkomst van de vogels die hen aangeboden wordt. Enkele maanden geleden zijn een of beide eigenaren door de politie van het bed gelicht en zijn ze een week ofline geweest. Het bestuur is van meerdere kanten geinformeerd over bovengenoemde feiten.
Gevraagd is om de aanwezigheid van deze vogelhandel bij o.a. de clubshow in heroverweging te nemen. Voor mij is het niet duidelijk wat de overwegingen van het bestuur zijn om de vogelhandel wel toe te laten tot de show in Oirschot.
Ik ben van mening dat je als speciaalclub terughoudend dient te zijn in het aangaan van contacten als dergelijke zaken spelen.
Ook gaan er signalen rond dat een bestuurslid van de speciaalclub door de politie is aangehouden. Er schijnt in deze zaak ook een link gelegd te worden naar de bovengenoemde vogelhandel uit Breda.
Indien dit zo mocht zijn, heeft dit invloed gehad op het besluit van het bestuur inzake de aanwezigheid van bovengenoemde vogelhandel?

Wim

GAAILIJSTER
Junior Forumlid
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2007, 23:28
Contacteer:

Re: Show Oirschot 2009

Bericht door GAAILIJSTER » 20 okt 2009, 18:34

mag niemand het weten ger?

lijster
Junior Forumlid
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mei 2004, 02:51
Contacteer:

Re: Show Oirschot 2009

Bericht door lijster » 20 okt 2009, 20:53

Beste Wim ,

Je bent schijnbaar van alles goed op de hoogte ?! Ook ik heb gehoord wat je hierboven schrijft maar verder ook niet veel meer.
Je gaat er vanuit dat beide heren van "de vogelhandel uit Breda" ook daadwerkelijk fout zijn geweest . Zijn beide Heren al veroordeeld door een rechter ?
Of zijn ze alleen nog maar veroordeeld door jou ? Het feit dat je een week vast hebt gezeten zegt nog niets over de schuldkwestie , ik vind dat je daar rekening mee had moeten houden . Daarom sluit ik me ook bij Ger aan dat het veel netter was geweest eerst bij het bestuur te informeren .
Je mening hier ventileren is Ok ,maar als iets niet 100% vast staat of als je iets niet 100% zeker weet dien je terughoudend te zijn met je bewoordingen.


Gr

arjenjongejan@gmail.com

Re: Show Oirschot 2009

Bericht door arjenjongejan@gmail.com » 20 okt 2009, 23:13

goedenavond ,deze jongens hadden alleen een administratie die niet helemaal op orde was .en hadden vogels die pas kort op een cites lijst stonden pas ingekocht ,na hulp van was alles keurig in orde .
Ik denk dat je even moet opletten wie je of wat je op straat gooit .hier is dit forum niet voor bedoelt.
diegene die je veroordeeld geef je even daarvoor nog een groot compliment ,die heeft heel erg hard gelopen voor deze show dit jaar .
Het lijkt mij wijs als je dit op kunt brengen om deze discussie direct te stoppen en nog een bericht te sturen ,en dat is er een met een excuus .
Ik raad eenieder aan om onmiddelijk met deze discussie te stoppen ,dit forum is om iets van te leren .
Niet om iemand op zijn of haar hart te trappen ,dit is niet moeilijk en blijkt van weinig intelligentie.
Dus wees het een keer en bied je excuus aan .

Wouard
Senior+ Forumlid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mar 2007, 21:58
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Show Oirschot 2009

Bericht door Wouard » 23 okt 2009, 19:30

Ik lees alleen maar vragen, geen beschuldigingen. Excuses is erg overdreven!

de nachtegaal

Re: Show Oirschot 2009

Bericht door de nachtegaal » 18 nov 2009, 12:35

hallo wim
als je informatie wildt kun je altijd even vrijblijvend bij de nachtegaal langs komen dan weet je gelijk hoe het zit ik hoop gauw tot ziens afz de nachtegaal :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten