Hoe overschakelen op ander voer?

Alles m.b.t. voeding

Moderators: René, adminrobin

Plaats reactie
Irena Puella
Forumlid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2014, 20:44
Contacteer:

Hoe overschakelen op ander voer?

Bericht door Irena Puella » 01 nov 2014, 09:38

Hallo vogelvrienden,
Andre, (53) Wonend tussen Zwolle en Heerenveen geniet ik van een paar koppels fruit en insecteneters.
Zijn er andere vogelvrienden met de zelfde voorkeur voor buulbuuls, lijsters, spreeuwen etc. waarmee ik als beginnende vogelliefhebber in contact kan komen?
Direct maar een vraag over het op ander voer overschakelen.
Ik heb een koppel schama's die eigenlijk alleen maar insecten eten. Ik voer ook T16 korrel, universeel (laag ijzer) fruit paté en meelwormen ( gevoerd met boerenkool) pinky's en diepvries krekels. Die laatste 2 alleen in het kweekseizoen.
Nu probeer ik de vogels te laten overschakelen op universeel en wil ze op Nutribird Uni komplet te laten overschakelen. Hoe doe je zo iets zonder het risico te lopen dat ze te weinig binnen krijgen?

monileger
Senior+ Forumlid
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 sep 2009, 13:43
Contacteer:

Re: Hoe overschakelen op ander voer?

Bericht door monileger » 01 nov 2014, 10:21

Hallo,

Denk dat je het beste om voldoende universeelvoer aan te bieden en die korrel erdoor te mengen.

Daarnaast kan je het beste insecten paté aanschaffen omdat schama lijsters echt insect eters zijn. T16 is echt een fruit korrel. Ik weet niet of ze dat pakken.

2 jaar terug had witkruin roodborst tapuiten. Die eten helemaal geen fruit of T16.

Groet monileger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast